דעה אישית

כמה טיפים חשובים למתנגדים לרפורמה ולמפגינים הכועסים / מוטי ארנברג

"אנו שותפים להתרחשותה של היסטוריה של ממש במדינת ישראל, למול עינינו קמה ומתגבשת לה דת חדשה" • הרהורים בעקבות הרפורמה (דעה)

מוטי ארנברג | כיכר השבת |
הפגנות נגד הרפורמה (צילום: Erik Marmor/Flash90)

בעקבות המחאות על הרפורמה המשפטית שנכנסה לחיינו בקול רעש גדול, אני רוצה לשתף אתכם בהרהורים שצפים בי בימים האחרונים.

אנו שותפים בימים אלו להתרחשותה של היסטוריה של ממש במדינת ישראל, שכן למול עינינו קמה ומתגבשת לה דת חדשה.

יש לה להתקוממות שאנו רואים בכל צומת וגשר את כל הסממנים שקיימים בדתות, יש שם המון עם שיוצא לרחובות וזועק סיסמאות בגרון ניחר, יש שם סלידה מפשרה כלשהיא ולו רק בקצה קוצו של תג, יש האדרה לקיצונים שמפרים חוק וחוסמים כבישים, כמו"כ לסרבני שירות, יש המון אמוציות, ומעט מאוד שיח.

מי שמעז להציע פשרה (אלדדים יניבים), מוקע מהמחנה בבושת פנים. מי שנתפס מדבר חלילה עם המפקפקים בדת, נתלה על עמודי השערים הראשיים של אתרי קידום הדת.

יש לדת הזאת מנהיגים וכהני דת שאינם מודים בשום טעות. ככה זה כוהני דת, הם לעולם אינם מודים בטעויות.
זקני העדה בעלי פנים חמורות סבר משגרים מעט מאוד אמירות, אך אילו מתקבלות ע"י ההמון הנסער (לא הנבער חלילה), בתשואות רמות.

כותב השורות

כאשר ישנם אי אלו עוולות אצל חכמי העדה, כגון מינוי מקורבים, נפוטיזם, ניגודי עניינים, ושאר מרעין בישין שאים עולים בקנה אחד עם טוהר המידות, התקשורת המלטפת דואגת להסתיר זאת, ואף מתנפלת בחמת זעם על מי שפוגע בכבודם של אלו.

קיצוני הדת קוראים לפשרנים בוגדים, וקיצוני הקיצונים אף קוראים לאחוז בנשק ע"מ להכריע את הכופרים.

היות ורבים מידידי נמנים על דת זו, אני רוצה לתת לכם מספר טיפים ידידי היקרים, חלק מידע שצברתי וחלק מניסיוני האישי, הדת שמתהווה בימים אלו משרה אופריה גדולה על מאמיניה, כך הוא טבעו של עולם הדתות.

הבעיות מתחילות בדור השני, שמתחיל לשאול שאלות, שמתחיל להציק, שלא מוכן לקבל כל דבר כמובן מאיליו, ודורש תשובות ברורות, ילדים חיים בעולם של כן ולא, טוב או רע, אין להם שטח אפור. כאשר הם מזהים דברים לא ברורים או לפעמים נופך של צביעות, מתחילה מהר מאוד תופעה של חזרה בשאלה, וזה תופעה כואבת כי היא מערערת את הדור הראשון שמתחיל להתחבט ביסורי נפש איפה טעינו.

וכאן בא הטיפ העיקרי שלי אליכם, ככל ותהיו מראש פשרנים יותר בדת ובעיקר שכליים יותר, וקיצוניים פחות, כך יגדל הסיכוי שהתופעה תקטן. וטיפ נוסף, אל תרחיקו אותם, תקבלו אותם כמו שהם, הם הילדים שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר