הונאת ענק של ביטוח לאומי

תושב גאולה נעצר; החשד: זייף מסמכים רפואיים על לקות שמיעה והוציא מיליונים

תושב שכונת גאולה בירושלים נעצר על ידי המשטרה בעת שהתייצב לחקירה אליה זומן, בחשד לזיוף מסמכים רפואיים מבתי חולים ורופאים תוך מצג שווא של לקות שמיעה אצל עשרות ילדים ממשפחות שונות, והוצאת מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי | כל הפרטים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המוסד לביטוח לאומי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חרדי תושב שכונת גאולה בירושלים נעצר על ידי המשטרה בעת שהתייצב לחקירה אליה זומן, לאחר חקירה סמויה שנערכה, בחשד לזיוף מסמכים רפואיים תוך מצג שווה של לקות שמיעה של ילדים, והוצאת מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי.

במשטרה ציינו כי "מזה שבועות ארוכים, מקיימת היחידה ללחימה בפשיעה ציון ממחוז ירושלים חקירה סמויה יחד עם אגף החקירות של הביטוח הלאומי ויחידת חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ברשות המסים, לאחר שנציגי ביטוח לאומי פנו למשטרה עם מידע וחומרי חקירה שביצעו בעקבות חשדם לעבירות הונאה רחבת היקף באמצעותה נגבו כעשרה מליוני שקלים מכספי הציבור".

על פי החשד, הונאה זאת נעשתה תוך שנשלחו מסמכים רפואיים מזויפים מבתי חולים "הדסה עין כרם", "שערי צדק" וביקורים אצל רופאים - שבפועל לא התקיימו כלל, על רקע לקות שמיעה, שכביכול העידה על נכות של עשרות רבות של ילדים, מעשרות משפחות המתגוררות בערים שונות ברחבי הארץ.

אמש (ראשון), הפכה חקירה זאת גלויה עת עצרו בלשי המשטרה מיל"פ ציון את החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, המתגורר בשכונת גאולה בבירה, העומד להערכת חוקרי המשטרה ובהתאם לממצאי בדיקתם של אגף חקירות של הביטוח הלאומי, מאחורי הונאה זאת. החשוד נעצר כשהתייצב בתחנת המשטרה לחקירה.

הבוקר, הביאה המשטרה את החשוד לדיון בבית המשפט השלום בירושלים, שם ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. המשטרה הבהירה כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

במהלך הדיון בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי מדובר בהארכת מעצר ראשונה של החשוד שנעצר ביום ראשון בשעה 09:28 בבוקר. "המשיב נעצר בחשד לעבירות חמורות של הונאה ומרמה וכן עבירות נוספות של איסור הלבנת הון. עבירות של חוק הביטוח הלאומי, קבלת גמלה במרמה וכיוצא בזה ועבירות על פי פקודת מס הכנסה סעיף 220.

"בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה של רשויות נוספות עם המשטרה, רשות הביטוח הלאומי ורשות המיסים, התנהלה חקירה סמויה לעבר המשיב וכן אנשים נוספים. במסגרת החקירה הסמויה התגלו מסמכים מזויפים רבים אשר שימשו את המשיב בקבלת קצבאות "ילד נכה" בגין לקות שמיעה, כמובן שקבלת הקצבאות נעשתה במרמה. פעם אחת עבור עצמו, בגין ילדיו, כמובן במרמה. בפעמים אחרות עבור משפחות רבות נוספות. ישנם עד כה 96 מקרים של ילדים אשר התגלו החשד לגביהם.

"על פי החשד החשוד מקבל בעצמו קצבאות שהתקבלו במרמה וגם פועל עבור אחרים בעבור בצע כסף, כאשר בתמורה מקבל על פי החשד תשלום עבור השירות הפלילי שהוא נותן. זאת ועוד על פי דיווחיו לביטוח הלאומי עולה כי החשוד כלל אינו עובד לכאורה וכן שאין לו הכנסות החל משנת 2014, דבר שאינו מתיישב עם ממצאי החקירה שמראים כי למשיב פעילות כלכלית ענפה שאינה מדווחת לאף אחד מהרשויות ונצפית גם בחשבונות הבנק שלו".

נציג המשטרה הוסיף ואמר כי "עילות המעצר מסוכנות כלכלית, מדובר בעבירות הונאה חמורות שנעשו בשיטתיות, תחכום אורך זמן והיקפים גדולים מאוד. מדובר בסכומים גדולים, הוא הונה את ביטוח לאומי בהיקף של 11,000 ש"ח, אם הדבר לא היה מתגלה זה היה מגיע למיליוני שקלים. אני חוזר ואומר מדובר בתיק מרמה חמור ביותר ברף הגבוה, שיבוש הליכי חקירה, ישנן פעולות חקירה רבות בכוונת המשטרה לבצע".

פרקליטו של החשוד, עו"ד רועי פוליטי, אמר בדיון כי "מיוחסות כאן עבירות כלכליות לא באמת מקימות מסוכנות, חברי טוען למסוכנות כלכלית, העבירות לא עלולות לגרום נזק אלא תשתיות תכנון וזמן וזה ממושך, במובן של חזרתיות על העבירות אין באמת חשש.

"החקירה לא התחילה אתמול חזקה על היחידה החוקרת שאספה כל מסמך שאפשר לאסוף בחלק החסוי של החקירה ואפשר לראות את כל הקלסרים האלה. למעשה מה שנותר זה לחקור מעורבים נוספים. יש אולי גיבוי של מעורבים אבל זו יחידה שיודעת לעבוד בצורה מאוד יעילה למרות שחודשיים חיפשו אותו ולא מצאו והוא עם המשפחה שלו בבית, כשבאמת חיפשו אותו הוא פשוט התייצב. הוא ביקש עזרה מקצועית כדי לתאם לו את החקירה והוא קיבל.

"למעשה הנחת היסוד לא צריכה להיות שאם הוא ישתחרר הוא ירוץ לשבש. יכולת השיבוש מוגבלת מאוד, מה אפשר לעשות? הם לא צריכים אותו בחקירה, הם לא צריכים שום דבר מאשר לקבל הסבר מהמעורבים לגבי מה היה פה ומה לא, ככל והחקירה הסמויה הייתה ארוכה יותר ונאספו נתונים שאי אפשר לסתור, כך המשקל של ההודעות הפרונטליות קטן".

עו"דפוליטי ביקש "לשחרר את המשיב בתנאי איסור יצירת קשר וכל תנאי שיבטיח את איסור יצירת הקשר. לחילופין, אבקש שתקופת המעצר תקוצר לתקופה מאוד משמעותית. לתת ליחידה החוקרת 10 ימים זה כמו לשלוח בקבוק עם פתק בתוכו. צריך תחנת ביקורת שיפוטית".

השופטת מוריה צ'רקה החליטה בסיומו של הדיון להאריך את מעצרו בשבעה ימים וציינה כי "המשיב חשוד בשורה של עבירות הונאה. המבקשת מבקשת לבצע 54 פעולות חקירה שלמעשה כולן בנות שיבוש. בשים לב להיקפן של פעולות החקירה בנות השיבוש, אני מאריכה את מעצרו של המשיב עד ליום ראשון, 26.3.2023 בשעה 10:00".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר