"לא ויתרתי"

השיטה נחשפת: כך אב שבתו לא התקבלה לסמינר הרוויח כסף

שילמתם דמי רישום אבל הסמינר סרב לקבל את בתכם? כך תוכלו לפעול על מנת לקבל את דמי הרישום החזרה. הורים חושפים את השיטה (אנשים ארץ)

אלי דן | כיכר השבת |
נערות סמינר. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בימים אלו הורים רבים לילדות בכיתה ח׳ נושאים תפילות ותחנונים בדאגה לקראת ההחלטה הגורלית שתקבע בתקופה הזו - לאיזה סמינר תתקבל בתם.

על הסבל ועוגמת הנפש הכרוך בתהליך הקבלה לסמינר נכתבו הרבה מילים והובטחו הבטחות רבות, לשווא. למרות זאת לבעיה אחת - זניחה לכאורה, אך משפילה מאוד - יתכן ונמצא פתרון.

סוגיית דמי הרישום, גם היא נידונה בעבר והובטחו לגביה הבטחות, אך יתכן והיא פתירה.

עבור מי שאינו בקיא בתהליך: כחלק מתהליך ההרשמה המסורבל נדרשים הורים המבקשים לרשום את בתם לסמינר, לשלם דמי רישום הנעים בין 150-250 ש״ח. בדרך כלל יקפידו ההורים לרשום לכמה סמינרים במקביל, מתוך חוסר ידיעה לאיזה סמינר תתקבל הילדה. כך מפזרים ההורים המודאגים מאות שקלים לכל עבר בתקווה שאחד הסמינרים יאות לקבל את בתם.

אך במקרים רבים מידי הסמינרים מסרבים לקבל את המועמדת, וההורים נותרים עם טעמה המר של ההשפלה שבדחייה - מה שמעמיק את התחושה הוא חור כלכלי מהווה בעצם תרומה למוסד שגרם להם לבושה והשפלה.

וכך מספר לנו ד׳, תושב ירושלים: "רשמתי את הילדה על פי המלצת המנהלת ל-3 סמינרים שונים, כל אחד מהם גבה דמי רישום בסכומים נכבדים, אך אחד מהם היה זריז במיוחד במענה השלילי".

הוא הוסיף: "כהורים, הבנו שבכלל לא עמדנו על הפרק מבחינת הסמינר. הנהלת הסמינר לא טרחה לנמק את החלטתה. הבנו שיתכן ויש כאן שיטה להכניס עוד כמה שקלים לקופת הסמינר. מספיק שמאה בנות שנרשמות לא התקבלו, וכבר הסמינר הרוויח 15,000 ש״ח, על גבן של המשפחות והילדות המסורבות".

ד' מתאר כי לא יכול היה לשאת את ההשפלה הכפולה - גם הסירוב המהיר, וגם התשלום על כך: "החלטנו לבקש את דמי הרישום בחזרה, כך עשינו, כתבנו אימייל הדורש את דמי הרישום. הסמינר הגיב מיד בסירוב וטען כי דמי הרישום לא נועדו לקבלה אלא רק עבור תהליך הרישום".

ד׳ לא ויתר, ובירור מהיר שערך באינטרנט העלה כי בית המשפט פסק שגביית דמי רישום אינה חוקית. "שלחנו לסמינר הסרבן העתק מפסיקת בית המשפט, בלי להוסיף לכך אף מילה. וראה זה פלא! תוך דקות נתבקשנו לסור למשרדי הסמינר על מנת לקבל את דמי הרישום חזרה".

משיחה שקיימו הורים נוספים עם ׳כיכר השבת׳ מתברר כי רבים אינם מודעים לזכותם לקבל את כספם חזרה, ויש מהם החוששים שדרישה כזו תפגע בסיכויי בתם להתקבל לסמינרים אחרים.

ד' משתף את ׳כיכר השבת׳ כי החששות הללו לגיטימיים, אך לדעתו "על הבושה והחשש לעבור צד, על הסמינרים המסרבים לקבל בנות מטעמים לא עניינים, להתבייש בכך, ובוודאי לא לעשוק אותן כספית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר