לימודי הסמכה לרבנות

זו הסיבה שרבים מתקשים לסיים את הלימודים

בתחילת כל שנת לימודים חדשה, בכל "זמן" שמתחיל, רבים מחליטים לקחת על עצמם יעדים לימודיים שונים ובהם לימודי רבנות ודיינות. מעטים מצליחים לשרוד את כל המשוכות ולצלוח את הבחינות בדרך אל היעד. למה זה קורה? (לימודים)

אחד היעדים הנפוצים ביותר הוא לסיים לימודי רבנות (צילום: פלאש 90)

לפני כחודש וחצי, בראש חודש אב, רגע לפני תום זמן קיץ בהיכלי הישיבות והכוללים, ניכרה תכונה רבה בבנייני האומה בירושלים.

במשך שלושה ימים נבחנו כ־2,800 אברכים במבחני הרבנות הראשית. מהם גם כאלה שהחלו את לימודיהם לפני שנים ורק עתה הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה בדרכם לתעודה. אם "יורה יורה" ואם "ידין ידין". היו שם נבחנים בכל הגילים. גם כאלה שהציבו לעצמם את אתגר הלימוד הזה לפני שנים רבות אך התקשו לסיימו שנה אחר שנה.

אברכים רבים מציבים לעצמם יעדים ואתגרים לימודיים והדבר בולט במיוחד בתחילת כל "זמן". אחד היעדים הנפוצים ביותר הוא לסיים לימודי רבנות או דיינות ולהתעטר בתעודת יורה-יורה או ידין-ידין שמעידה על בעליה כי השלים את חוק לימודיו, סיים בהצלחה את מכסת הלימודים הנדרשת כדי לעמוד בבחינות הרבנות והוסמך על ידי הרבנים שליט"א לכהן (באם ירצה) כרב מורה הוראה או דיין.

לכאורה אפשר לסיים את הלימודים הללו בתוך מספר שנים אך לא מעט אברכים "סוחבים" את הלימוד הזה שנים ארוכות מבלי יכולת לסיימו. הסיבה העיקרית לכך נעוצה במשמעת העצמית הנדרשת לשם כך.

כדי לעמוד במשימה כה חשובה וכה גדולה, משימה שכל מי שמעוניין לעמוד בה יודע כי היא מתפרסת על־פני זמן ארוך וכמות עצומה של חומר לימודים, יש צורך במסגרת לימודים תומכת ומכוונת להצלחה. קשה מאוד לעשות זאת לבד. וזה לכאורה הקושי המרכזי שעומד בפני מי שרוצים ללמוד דיינות ורבנות ואף לעבור בהצלחה את מבחני הרבנות.

שנה חדשה בפתח. זמן אלול בעיצומו ויש מי שכבר נערכים לזמן חורף הבא עלינו לטובה ולברכה. הצד השווה שבהם הוא שכולם כבר מגדירים לעצמם את יעדי השנה הבאה. מי מהם יצליח להשלים את המשימה?

כאן המקום להכיר את מסגרת הלימודים מכון 'תורת המשפט' מבית מלמ שצברה שנות ניסיון רבות של הוראת רבנות ודיינות עם כמעט מאה אחוזי הצלחה במבחני הרבנות הראשית באמצעות שיטת לימוד חדשנית שהוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.

השיטה שנבנתה בידי מגידי שיעורים תלמידי חכמים לאורך שנים, מאפשרת לכל אחד ללמוד רבנות ודיינות בקלות ובמהירות ולצלוח את המשימה בתוך שלוש עד ארבע שנים בלימוד של יום אחד בשבוע בלבד. מה שמאפשר גם לבעלי בתים וגם לאברכים עסוקים במיוחד, להשלים את המשימה ולעבור בהצלחה רבה את המבחנים בדרך לתעודה.

מאות בוגרי מכון תורת המשפט כבר מונו לרבנים בקהילות שונות ולדיינים בבתי דין שונים. זאת באמצעות "שיטת שש הנקודות" של מלמ, שמבוססת על עקרונות הלימוד בהיכלי התורה במשך מאות שנים ומעניקה מסגרת לימודים תומכת ומכוונת להצלחה. החזרה למסגרת הלימודים ואווירת השנה החדשה הקרבה ובאה הן הזדמנות "לקפוץ למים", ואין מים אלא תורה ולהצטרף למאות שכבר למדו דבר ה' זו הלכה במסגרת מכון תורת המשפט מבית מלמ.

--

רוצים ללמוד רבנות ודיינות ולצלוח בקלות את הבחינות במסגרת הרבנות? לחצו כאן עכשיו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר