"קודקוד שומע? התקבלתי"

בוגרי הישיבה שנכנסו למסלול הכי יוקרתי במערכת הביטחון

לאור ההצלחה המטאורית, 'קודקוד' - תוכנית לשילוב אזרחי של חרדים ביחידות ההייטק המובחרות של מערכת הביטחון, פותחת מחזור שני ומעניקה לבוגרי ישיבה עילויים הזדמנות יוצאת דופן להשתלב במשימות סייבר חשאיות ולקבל כלים מיוחדים להתברגות בצמרת ענף ההייטק הישראלי • "תפקיד משנה חיים" (חרדים, צבא)

התלמידים שעוברים את שלבי המיונים ומבחני הקבלה, עובדים באגף אזרחי שהוקם בתוך יחידת המודיעין (צילום: יח"צ)

כל מי שמעט מעורה בתחום ביטחון החוץ, יודע כי אחת מזירות המלחמה המרתקות והחשובות ביותר במאה ה-21 מתקיימת הרחק מצי הטנקים ומטוסי הקרב. הקרבות מתנהלים בעיקר באופן מקוון, בחדרים סגורים מול מסכי מחשב צפופים בשורות קוד, שם מתמודדים מול "שדה מוקשים דיגיטלי" בדמות איומי סייבר מורכבים ומסוכנים. מדינת ישראל אשר מיצבה עצמה כמעצמת הייטק עולמית, מצטיינת גם בגזרה זו ומובילה בחדשנות ביטחונית הכוללת מספר רב של פיתוחים פורצי דרך, שיטות מהפכניות לאיסוף מודיעין וכן את טובי המוחות של הפיתוח הישראלי, אשר ניצבים בחזית המלחמה הטכנולוגית.

אחד המהלכים החשובים והמפתיעים שבוצעו בתחום זה, הינו שילובם של בוגרי ישיבה באגפי המודיעין הבכירים של צה"ל, אשר עתידים למלא תפקידים משמעותיים בתחום זה ולהיות שותפים בפעילויות ביטחוניות לאומיות חשובות. התלמידים שעוברים את שלבי המיונים ומבחני הקבלה, עובדים באגף אזרחי שהוקם בתוך יחידת המודיעין המובחרת 8200 ואינם נדרשים ללבוש מדים לאורך השירות. יחד עם זאת הם עוברים תהליך חיול מלא (לרבות הטבות מיוחדות להן זכאים המשרתים בצבא) ונדרשים לעבור תחקיר ביטחוני על מנת לקבוע את מידת ההתאמה להיחשפות למידע מסווג.

לשרות עם שליחות ומשמעות באווירה תורנית- הקליקו כאן

מי שאחראית ליוזמה פורצת דרך זו, הינה תוכנית 'קודקוד', המכשירה גברים חרדים בגילאי 26-21 בעלי כישרון ומנת משכל גבוהה, לעבודה בתכנות במערכת הביטחון. מחזור א' זכה להצלחה אדירה כאשר 88 תלמידים (המהווים כ-80% מסך משתתפי המחזור) השתלבו ביחידת המודיעין 8200 הנחשקת וביחידת הסייבר וכיום מצויים בעיצומו של שלב ההכשרה בדרכם למילוי תפקידים חשובים במשימות סייבר חשאיות. ההכשרה המקצועית אף מהווה קרש קפיצה משמעותי לתעסוקה איכותית בחברות ההייטק הישראליות המובילות והגלובליות - גם עבור אלו שלבסוף שלא התקבלו ליחידות הסייבר.

הלימודים מתקיימים באווירה תורנית שמורה והינם ללא עלות כלל ואף כוללים מלגת קיום נדיבה לזכאים.

אהרון מלאך, מי שמלווה את המסלול הייחודי ומוביל את תהליך הגיוס אליו, משתף בפרטים נוספים אודות התוכנית ובדרישות המיוחדות בהן צריכים לעמוד התלמידים. "מסלול הלימודים המקצועי הוא מרתק ומאתגר כאחד ודורש אמביציה ואורך רוח מצד משתתפיו, שכן רף הקבלה ליחידות המודיעין הוא גבוה במיוחד".

ספר לנו קצת על התוכנית, כמה זמן אורך המסלול כולו?

"סך כל התוכנית הינה שנתיים וחצי, מתוכן ישנה מכינה להשלמת ידע כללי במתמטיקה, אנגלית ומבוא לתכנות שאורכת חצי שנה ובסיומה ניגשים כל המשתתפים למבחן מה"ט. ההכשרה והעבודה במערכת הביטחון אורכות שנתיים נוספות. למתאימים המעוניינים, תינתן אפשרות להמשיך לעבוד במשך שנתיים נוספות".

לשרות עם שליחות ומשמעות באווירה תורנית- הקליקו כאן

היכן מתקיימת התוכנית?

"לימודי המכינה מתקיימים בבני ברק ובירושלים, לימודי התכנות וכן העבודה בתכנות יתקיימו במרכז פיתוח ייעודי של מערכת הביטחון בבני ברק עם נגישות לתחבורה ציבורית מכל הארץ.

"אני קורא לבוגרי הישיבה החריפים והכישרוניים, לקפוץ על הזדמנות חד פעמית למלא תפקיד חשוב באתגרים הביטחוניים של מדינת ישראל ולהתמלא בתחושת שליחות ומשמעות משני חיים".

לשרות עם שליחות ומשמעות באווירה תורנית- הקליקו כאן

(יח''צ)
(יח"צ)
הגדלה
(יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר