ההורים מתבגרים?

במגן טוענים: ישנה דרך לנצח את דחיית תביעות הסיעוד

ההורים הגיעו בשעה טובה לגיל זקנה ואתם פונים לביטוח הסיעודי לו הם שילמו כל החיים במטרה שיסייעו לממש את העזרה לה הם זקוקים אבל נתקלים בקשיים עצומים בהגשת תביעת הסיעוד שבסופה דחייה. למה זה קורה ואיך בכל זאת מנצחים את הסטטיסטיקה. המומחים של "מגן מומחים" עונים בכתבה שלפניכם (ביטוח)

מבוגרים רבים זכאים למאות אלפי שקלים מהביטוח הסיעודי (צילום: יח"צ)

ישראלים רבים מכירים את המצב הזה מקרוב: שילמתם במשך שנים לביטוח סיעודי, מתוך מחשבה שבמידה ותגיעו למצב סיעודי, יהיה מי שישלם. ואז זה המצב הסיעודי קורה, אתם חווים קשיים בתפקוד היומיומי ומגיע המצב לו שילמתם כל החיים, לא קיוויתם שיגיע אבל הוא כאן ומצריך הערכות כלכלית חדשה. המשפחה מתגייסת לעזור אבל גם המשאבים שלהם מוגבלים והם פונים לממש את הביטוח הסיעודי, זה ששלמתם לו עשרות שנים ואז מתחילים הקשיים.

מדוע חברות הביטוח מערימות קשיים? כי הן יכולות

חברות הביטוח מערימות יותר ויותר קשיים על המבוטחים שלהן ממגוון סיבות, החל מעליית גיל החיים הממוצע בארץ, ירידת הרווחיות והקופה המידלדלת. לאחרונה, רשות שוק ההון אף הודיעה על הרעה בתנאי הביטוח הסיעודי מסיבות אלו עולה הצורך הברור לקבל סיוע בהגשת תביעות סיעוד על מנת להגדיל את הסיכויים לממש את הפוליסה שרכשתם ולא להיתקל בחומות הבירוקרטיה של חברות הביטוח.

מיהו חולה סיעודי?

חולה סיעודי הינו מבוטח שהמצב הבריאותי והתפקודי שלו נמוכים באופן קבוע. אדם מוגדר כחולה סיעודי כאשר נקבע על ידי רופא מומחה שהאדם הינו תשוש נפש, תוצאה של אלצהיימר או דמנציה. כתוצאה ממחלות אלו הוא סובל מתסמינים של ירידה בזיכרון, חוסר התמצאות, שיפוט לקוי וסימנים נוספים המעידים על ירידה בתפקוד הקוגניטיבי. בנוסף, כאשר נמצא כי המבוטח לא מסוגל לבצע שלוש מתוך שש פעולות יומיומיות בסיסיות , ברמה של 50% ומעלה מהפעולה הנבחנת: לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ, לשלוט על הסוגרים ובעיות ניידות.

חמשת המקרים הנפוצים של דחיית תביעת ביטוח סיעודי

זה סוד גלוי כי חברות הביטוח מערימות קשיים בירוקרטיים מורכבים על מנת להפוך את תהליך התביעה לארוך, מתיש ומתסכל. בכל מקרה הן מוצאות את הסיבות לדחות על הסף את התביעה או לנסות להפריך אותה במטרה להתחמק מתשלום. מדובר במאבק מתיש של ארגון גדול מול האזרח הקטן שמוצא עצמו חסר אונים מול המערכת שעושה כמעט הכל להתחמק מהמחוייבות שלה. כיצד הן עושות את זה? כך -

כאשר המבוטח אינו עומד בקריטריונים לזכאות לביטוח סיעודי, לטענת חברת הביטוח. חברות הביטוח דורשות מהמבוטח לא להיות מסוגל לבצע לפחות שלוש מתוך שש פעולות יומיומיות נפוצות, לרוב עקב תשישות נפשית עקב אלצהיימר או דמנציה. במקרים כאלו, חברות הביטוח יעשו מאמצים רבים להוכיח כי ייתכן שהוא לא עומד בדרישות ואינו זכאי לתשלום בגלל שאינו עומד בקריטריונים שנקבעו. לשם כך, חברות הביטוח מסתמכות בדרך כלל על רופאים מטעמן כדי לבצע הערכות ולפעמים מנצלות פרצות כדי לדחות תביעות. חוקרים פרטיים עשויים להיות מועסקים בחברת הביטוח כדי לקבוע כי החולה הסיעודי יכול להסתדר בעצמו ובכך אינו עומד בקריטריונים הביטוחיים.

בנוסף, עלולים להיווצר מצבים בהם המבוטח נקלע לסכסוך בין חברות הביטוח, כל אחת טוענת כי האחריות לפיצוי מוטלת על החברה האחרת, מה שמותיר את הלקוח במצוקה מתסכלת וחוסר אונים מול מערכות גדולות אשר משקיעות משאבים במטרה להתחמק מחובותיהן.

במקרים רבים נוספים חברות הביטוח עשויות לטעון כי המבוטח הסתיר מידע רפואי בכוונה תחילה במהלך תהליך הגשת הבקשה לביטוח כדי להונות את החברה. במקרה כזה הדבר נחשב כהפרה של חובת הגילוי עלול לשמש את חברות הביטוח עילה לדחות את התביעה ולהתחמק מחובותיה. זאת ועוד, ייתכנו חריגים בפוליסת הביטוח הפוטרים את חברת הביטוח מאחריות, שלעיתים יכולים להיות תנאים לא חוקיים או פוגעניים.

אתם צריכים חברה עם הצלחה מוכחת בתביעות סיעוד

זה סוד גלוי כי נתון קובע כי שליש מכלל תביעות הסיעוד נדחות, חלקן על הסף. אבל עוד קודם, חברות הביטוח צפויות להערים קשיים על המבוטח, להטביע אותו בבירוקרטיה ולהביא אותו לעיתים לכדי תסכול וייאוש שיגרמו לו בסופו של דבר לנטוש את הרעיון של תביעת הביטוח הסיעודי. אבל גם כ35% (לפי נתוני דו"ח רשות שוק ההון) שמסיימים את כל המשכות ומגישים את התביעה, תביעתם נדחת.

אולם, כיום מבוטחים רבים הבינו שהם לא יוכלו לנצח לבד במאבקם הצודק ונעזרים בחברות אשר מומחות בתחום. למעשה, אחת הסיבות לדילול קופת הביטוח הסיעודי עליה מדברים לאחרונה רבות בתקשורת, היא הסיבה שמבוטחים רבים גילו את האפשרות של היעזרות במומחים שיעמדו לצידם ולכן מבוטחים רבים יותר זוכים בתביעות ומקבלים את מה שמגיע להם. מומחים שזה המקצוע שלהם, זו העבודה שלהם והם מומחים בלהוציא את כספי הביטוח הסיעודי במהירות ובקלות.

מודל "לא זכית - לא שילמת" של חברת מגן מומחים לתביעות סיעוד

הגשת תביעת ביטוח סיעודי היא תהליך מורכב, ארוך ומתיש המכיל עיסוק רב בניירת והבנת החוקים והתקנות. חברת "מגן מומחים" הוקמה במטרה להושיט יד ולעזור לכל אלו המעוניינים לתבוע את הביטוח הסיעודי ולקבל את כספם במהירות ובקלות, עם סיכויי זכיה מרביים ומינימום בירוקרטיה.

המקצוענים של "מגן", מומחים בכל ההיבטים של הגשת תביעות ביטוח סיעודי ומלווים את לקוחות החברה בתביעתם עד מיצוי זכויותיהם יד ביד עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ומאות לקוחות מרוצים מדי חודש בחודשו, אשר זוכים לקבל את הכספים המגיעים להם.

עם מודל הוגן ומוכח של "לא זכית - לא שילמת" המאפשר למבוטחים לשלם רק במידה שתביעתם התקבלה, הסיוע שמציעה החברה מתאים לכל אחד היות שאינו נדרש לסכן דבר וישלם רק במידה ותביעתו התקבלה.

לסיכום, הביטוח הסיעודי מקנה זכאות לקצבת סיעוד בשווי אלפי שקלים בחודש לעד חמש שנים. מדובר בסכומים שיכולים להגיע בקלות לחצי מיליון שקלים במצטבר ואף מעבר! אבל חשוב שבמידה והחלטתם לתבוע, תשקלו לא לעשות את זה לבד אלא לפנות לחברה למימוש זכויות שיסייעו לכם לתבוע את הכספים שמגיעים לכם כדי שלא תאבדו אותם.

"מגן מומחים" מזמינים את גולשי "כיכר השבת" לפנות עוד היום באמצעות הטופס הבא, לבדיקת זכאות לקבלת כספי הביטוח הסיעודי. הבדיקה ניתנת לכם חינם:

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר