"תרומה אדירה"

בני השירות האזרחי בקו החזית פועלים במסירות למען עמ"י

בני השירות החרדיים במד"א, באיחוד הצלה, במשטרת ישראל, בבתי החולים, ברשויות המקומיות ובארגוני החסד עושים עבודת קודש בכל יישובי הדרום

בני השירות האזרחי בקו החזית (צילום: יח"צ)

עם פרוץ המלחמה הקשה בדרום מצאו את עצמם בני השירות החרדים במסלולים השונים של השירות האזרחי במוקד העניינים. המתנדבים החרדיים בערים בדרום הארץ הוזעקו למקומות השירות וסיפקו מענה שוטף לצרכי המלחמה והאזרחים בהצלת חיים ושמירה על ביטחון יושבי הארץ, מה שהוביל למראות רבים של קידוש שם שמיים בימים קשים אלו.

במטרה להתרשם מקרוב מפעילותם ולעודד אותם בתקופה המורכבת ירד מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי מר ראובן פינסקי עם מנהל אגף חברה חרדית חיים פרוש ומנכ"ל ארגון 'חברים' המפעיל את השירות במגזר החרדי, שימי גשייד, לערים בדרום הארץ, שם מורגשת המלחמה ביתר שאת ופגש את בני השירות, שחלקם סיכנו את חייהם בחג שמחת תורה ביישובי הדרום.

הסיור נפתח בתחנת מד"א באשדוד שם עושים המתנדבים החרדיים מלאכת קודש של ממש עם צוותי החירום בעיר הסופגת מטחי טילים רבים. בתחנה נפגש מר פינסקי עם משלחת רופאים בכירים מצרפת שהגיעו במיוחד להתנדב בישראל ולסייע לכוחות רפואה ושיבחו מנקודת מבטם את פעילות המתנדבים הנדרשת כל כך.

משם המשיכו לביה"ח "סורוקה" בבאר שבע שטיפל במספר בלתי נתפס של למעלה מאלף נפגעים מאז פרוץ הקרבות וממשיך לקלוט את הנפגעים מהחזית וזירות נפילות הטילים. במרכז 'והדרת' בו מסייעים בני שירות לבני הגיל השלישי פגשו באדם מבוגר שהגדיר את בן השירות כ'כיפת ברזל' של חייו "בזכותו יש לי סיבה לקום בבוקר" אמר ופירט את העזרה הרבה שהוא מקבל בימי חירום אלו.

בתחנת משטרת הנגב (מחוז דרום) בבאר שבע נמסרה סקירה מקיפה מסממ"ר נגב נצ"מ אייל אזולאי שהעלה על נס את תרומתם ונחיצותם של המתנדבים החרדיים בפרט בתקופה זו. במהלך הביקור במקום והדלקת הנר במרכז ההנצחה של התחנה שאיבדה שוטרים רבים בקרבות שמחת תורה נשמעה אזעקה והפמליה ראתה מקרוב את הטיפול המקצועי במשל"ט נגב בזירת נפילה בזמן אמת. המנכ"ל פגש את בני השירות שהצליחו להקים תחנת משטרה חדשה תוך 24 שעות בעיר שדרות, לאחר שנאלצו להחריב את תחנת המשטרה בשל התבצרות מחבלים בתוכה.

משם המשיכו לתחנת מד"א באופקים, העיר שספגה מכה קשה מאוד ועשרות מתושביה נרצחו בידי מרצחים שפלים בשמחת תורה, בהם אחד מבני השירות עד לאחרונה שסיים את השירות והשתלב במד"א כנהג אמבולנס ובצאתו להציל חיים השיגו אותו כדורי המרצחים. במקום פגשו את נשיא מד"א אבי זוהר שממרום גילו ומעמדו מתנדב בהצלת חיים, זוהר שיבח את מסירותם של בני השירות ותרומתם הרבה למערך החירום.

בנתיבות פגשו את ראש העיר מר יחיאל זוהר וסיירו במרכז הסיוע העירוני בו פועלים בני השירות לטובת התושבים בכל ההיבטים הנדרשים. ראש העיר הרעיף שבחים על ראשם של בני השירות והתרומה האדירה של פעילותם ליכולת התפקוד העירונית והציג את הצרכים של הרשות. מנכ"ל הרשות הצהיר כי יעמידו לרשותו את כל הנדרש במהירות האפשרית.

הסיור נחתם במתחם הענק של "איחוד הצלה" בשדה יואב, משם מנותבת הפעילות הענפה בכל אזור הדרום. מתנדבי הארגון חירפו את נפשם בימי הלחימה והצילו חיים תחת אש כפשוטו. המנכ"ל מר פינסקי קיבל סקירה מקיפה על המערכות השונות בחפ"ק ובחמ"ל ושוחח עם בני השירות החרדיים שגדשו את המקום בפעילות אינטנסיבית למען הצלת חיים, כמו כן קיבל התרשם מקרוב ממחלקת חוסן המעניקה סיוע וחוסן נפשי למתנדבים הנחשפים למקרים קשים.

בשטח פגש מנכ"ל הרשות את מנהל סניף עוטף עזה באיחוד הצלה דני שמואל שבמשך שבועיים לא יצא מהאזור וסייע לכוחות ההצלה במקום לאחר החג בו נאלץ להתמודד כחבר כיתת כוננות עם מחבלים שחדרו גם ליישוב בו הוא מתגורר ובחסדי שמיים נבלמו בשלב יחסית מוקדם. הוא תיאר בפני פינסקי את רגעי החרדה והלחימה, הצורך לטפל בפצועים תחת אש עם ציוד שהלך וכלה וסכנת חיים מוחשית בכל רגע.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי: "בני השירות מלאים ברצון ונכונות לסייע ולעמוד לימין עם ישראל במסגרות השונות שהם פועלים בהם. הם המגן והעתודה של העורף האזרחי וגופי החירום בפרט בזמן מלחמה. אני מבקש לעודד אותם ולשבח את מסירותם הנפלאה כפי שהתרשמתי מקרוב וכפי ששמעתי מהמפקדים והמנהלים בגופים שתיארו את התרומה האדירה של בני השירות לטובת המאמץ הלאומי".

מנכ"ל ארגון "חברים" שימי גשייד: "לראות את בני השירות במלאכתם במקומות הקריטיים בעת מלחמה הוא מראה מחמם לב ומעודד שמוכיח את התרומה הנחוצה של בני השירות לביטחונו ושלומו של עם ישראל".

בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
בני השירות האזרחי בקו החזית (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר