אתגרים בתחום הנפשי והרגשי?

בשורה לציבור התורני: מוקד מקצועי למענה בכל תחומי הנפש

שנים רבות כולנו יודעים שבציבור התורני יש חוסר עצום במענה אמיתי, מקצועי ברמה גבוהה, למתמודדים עם אתגרים בתחום הנפשי והרגשי, צעירים כמבוגרים. נראה שמוקד 'מטיבת"א' הוא בשורה של ממש ועוד נשמע עליו רבות (חרדים)

מעבר לקו הם פוגשים אנשי מקצוע שעברו הכשרה מקצועית ומעמיקה תוך שמירה קפדנית על קלה כבחמורה ועל רוח ישראל סבא (צילום: שאטרסטוק)

לאה (שם בדוי) מתמודדת מזה שנים עם הפרעות אכילה. היא גדלה בבית תורני-חסידי, אביה ר"מ בישיבה ואמה מלמדת בסמינר. 'בת טובים' של ממש.

כצפוי, את ההתמודדות שלה עם הקשיים היא שמרה במשך שנים לעצמה, ולאחר שהסוד התגלה להוריה הם התאמצו יחד לשמור על הסוד הכמוס מכל משמר.

לפני חצי שנה ראתה לאה מודעה של מטיבת"א. היא החליטה לקחת את עצמה בידיים, התקשרה - ומאז, חייה השתנו לבלי הכר. היא קיבלה מענה ראשוני שהביא להמשך תהליך ששינה לה את החיים.

על פי התוצאות, נראה בבירור שהרבנים ואנשי המקצוע העומדים מאחורי מטיבת"א בחרו ברף הגבוה ביותר, הן במישור המקצועי והן במישור התורני.

האנשים הפונים בצר להם אל המוקד נענים מיידית (24 שעות ביממה), ומעבר לקו הם פוגשים אנשי מקצוע שעברו הכשרה מעמיקה תוך שמירה קפדנית על קלה כבחמורה ועל רוח ישראל סבא.

לפניות - כנסו לכאן >>

הרכות, הלב הפתוח, האוזן הקשבת והניסיון הרב של אנשי המוקד מביאים איתם ביטחון ושקט לפונים כבר בשלב הראשון. עוד לפני המענה המקצועי, עצם שיח עם גורם דיסקרטי, תורני ובעל מקצוע מורידה משקל רב מליבם של המתקשרים.

המשך התהליך מופלא ממש: המוקדנים מבררים בעדינות את מצב הפונה ושואלים שאלות שמדייקות גם אצלם וגם אצל הפונה עצמו את הבעיה.

מכאן מתפצלות הדרכים: בחלק מהמקרים - השיחה הפתוחה שהיא בבחינת 'דאגה בלב איש ישיחנה' מובילה את הפונים אל מסלול התיקון והריפוי העצמי.

במקרים אחרים המוקדנים המקצוענים של מטיבת"א יודעים לכוון ולהציע דרכים להתקדמות אל מקום טוב יותר.

במקרים שמצריכים התערבות של גורמי טיפול, מוקדני מטיבת"א ממליצים לפונים על מסלול טיפול מקצועי שיתן מענה אמיתי, עמוק ומרפא למקום הקשה בו הם נמצאים.

תהליך זה נעשה במרכז טיפול ע"י צוות המרכז שמנתב את המקרה לאנשי המקצוע של המרכז ומלווה את התהליך עד לסיומו בהצלחה.

להיכרות עם המוקד - כנסו לכאן >>

המרכיבים המיוחדים כל כך המייחדים את 'מטיבת"א' - מקצוענות, יראת שמים, מענה זמין בכל שעות היממה ושמירה על דיסקרטיות מוחלטת - הפכו את המוקד לשם דבר, ובזכותם זכו במטיבת"א לסייע כבר למאות פונים בהתמודדות עם אתגרי הנפש העומדים בפניהם.

רויטל שובל, עו"ס קלינית ומנהלת מוקד 'מטיבת"א', מספרת כי מאז שמחת תורה ישנה עליה משמעותית בהיקף השיחות למוקד:

"המלחמה מביאה עמה קשיים רבים. במקרים מסויימים היא מעצימה ומציפה קשיים שעמם התמודדו האנשים מזה זמן, ובמקרים אחרים היא גורמת להיווצרות של התמודדויות קשות שלא היו לפני כן. חרדה מפני החדשות הקשות, דיכאון, קושי זוגי או הורים לילדים שלפתע מתנהגים בצורה שאינה תקינה - כל אלה הינם תוצאות מובנות של האירועים שמקיפים אותנו. ברוך ה', אנו זוכים להיות אוזן קשבת לרבבות עמך בית ישראל, ומקפידים לתת לכל פונה את מלוא ההקשבה, ואת המענה המקצועי שיקדם אותו להתמודדות נכונה יותר עם האתגר ובע"ה להצליח להתרומם ממנו. אני מלווה את המוקדנים, שומעת את השיחות ומעניקה הדרכה מקצועית כדי שהמענה יהיה הכי נכון שאפשר".

הרב מאיר עשור, מייסד 'מטיבת"א', מספר על החזון שממנו נולד המוקד החשוב:

"מוקד ומרכז טיפול מטיבת"א הוקמו בעקבות צורך הולך וגובר בקרב הציבור הדתי והחרדי למענה מקצועי ותורני לבעיות בתחום האישי, הזוגי והמשפחתי. המוקד נותן מענה מקצועי, מותאם ורגיש.

מטרת המרכז היא שכל פונה הזקוק לעזרה יקבל אותה, ועל כן אנו פועלים בפריסה ארצית, עם מגוון רחב של אנשי מקצוע. למרכז מאות מטפלים המעניקים שירות בקליניקות הפרוסות ברחבי הארץ. מטפלים אלה מוסמכים, מודרכים, ופועלים תחת כללי אתיקה מקצועית.

כל פונה למרכז שלנו יקבל מענה מקצועי. הצוות שלנו מלווה את הפונים במהלך התהליך עד לסיומו בהצלחה כדי שאף אחד לא יישאר לבד עם הקושי שלו.

שימו לב אל הנשמה!

"אנו מזמינים את כל מי שחש קושי, מצוקה, את כל מי שרוצה לחיות חיים טובים יותר, לפנות אלינו ולקבל מענה אישי ומקצועי" - אומר הרב מאיר עשור.

להיכרות עם המוקד - כנסו לכאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר