בביתר עילית

ט"ו בשבט: מעמד חנוכת ת"ת 'נועם התורה' מבית 'פרח'

מעמד מרגש התקיים בט"ו בשבט לרגל חנוכת ת"ת 'נועם התורה' מבית 'פרח' בביתר עילית • ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין התייחס בדבריו למעלות הרבות של הת"ת ולמטרתו המרכזית - להעניק לתלמידים את כל הנדרש בכדי להשתלב בחינוך הרגיל (חינוך).

מעמד חנוכת ת"ת 'נועם התורה' מבית 'פרח' (צילום: באדיבות המצלם)

ביום ט"ו בשבט, נערך בביתר עילית מעמד חנוכת הבית לתלמוד תורה 'נועם התורה' מבית רשת החינוך 'פרח' רשת החינוך המיוחד הגדולה בישראל, המונה אלפי תלמידים.

'נועם התורה' הינו ת"ת בשפת האידיש המעניק כלים ופיתוח מיומנויות לתלמידים בתחומי שפה, למידה, תקשורת, עיכוב התפתחותי ומענה לקשיים רגשיים והתנהגותיים.

הת"ת חרט על דגלו להעצים את התלמידים, ולהעניק להם כלים שמאפשרים להם להשתלב עם סיום הלימודים בצורה חלקה במוסדות הרגילים בהצלחה יוצאת דופן.

המעמד התקיים בהשתתפות רב העיר ביתר הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט"א, ואישי ציבור רבים בהם ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך הרב דודי זלץ, ראש הרשימה החסידית הרב גדליה אייזנשטיין, חבר העירייה הרב דוד שפיצר, הרב מאיר קליין מנהל אגף חינוך מיוחד בעיר ועוד.

קודם המעמד, ערכו האורחים סיור מקיף במבנה והתרשמו מהכיתות ומחדרי הטיפולים הפרא רפואיים השונים והביעו את התפעלותם מההשקעה העצומה והחשיבה על כל פרט, וממגוון הציוד החדיש והמקצועי ביותר שקיים בת"ת לצורך קידום הילדים.

את המעמד פתח מנהל הת"ת הרב אברהם סגל, שדיבר על כך שחנוכת הבית התעכבה מספר פעמים עקב המלחמה אבל כל עכבה לטובה, ואמר כי דווקא כעת כשמחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה זוהי העת להרבות בעשייה טובה למען תשב"ר, והוסיף כי כמה מתאים שהמעמד מתקיים בט"ו בשבט ראש השנה לאילנות, שזה הוא יום של התחדשות, כנאמר 'כי האדם עץ השדה' כאשר בגיל הרך ניתן לעצב ולכוון את אופן וצורת גדילתם של השתילים הרכים על הצד הטוב ביותר.

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין התייחס בדבריו למעלות הרבות של הת"ת ולמטרתו המרכזית - להעניק לתלמידים את כל הנדרש בכדי להשתלב בחינוך הרגיל, כאשר עם תחילת שנת הלימודים הבאה יעברו חלקם למסגרות הרגילות, והודה למנכ"ל 'פרח' הרב משה שטיין על ההשקעה הרבה בעיר ביתר בתחום החינוך המיוחד הכוללת מעטפת ותמיכה רחבה לכלל הגילאים והקשיים, ואיחל לכל העוסקים במלאכה ברכות עד בלי די,

לאחר מכן העניק הרב משה שטיין תעודת הערכה לראש העיר על פעילותו הרבה למען החינוך.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך הרב דודי זלץ אמר כי ביקר לאחרונה בת"ת מספר פעמים ובכל פעם הוא מתרגש מחדש לראות מקרוב את המסירות והאכפתיות של כל הצוות המסור שרואים במלאכתם שליחות קודש.

הרב משה שטיין מנכ"ל רשת 'פרח' דיבר על החיבור המיוחד של יום ט"ו בשבט לעשייה עם הילדים הרכים, והודה מקרב לב לכל העוסקים במלאכה המסייעים להתפתחותם של כלל המוסדות בעיר.

עם סיום המעמד יצאו המשתתפים לחצר הת"ת בה הוקצה מקום מיוחד לגינה טיפולית לתלמידים, וחנכו אותה עם גזירת הסרט, כאשר כל אחד מהמשתתפים התכבד לשתול בגינה עציץ כשתלמידי הכיתות הגבוהות מסייעים בידם.

לסיום, חילק רב העיר הגאון הגדול רבי חיים וייס שליט"א, שקית ממתקים לכל תלמיד לכבוד היום וצירף את ברכתו האישית שיזכו להמשך הצלחתם בלימודים בדרך העולה בית ה' ולסייעתא דשמייא בכל העניינים.

רשת 'פרח' פועלת מעל 20 שנה ומפעילה עשרות מסגרות לחינוך מיוחד בפריסה ארצית. אלפי ילדים, בכל הגילאים ובמגוון רחב של אתגרים וצרכים מיוחדים, מקבלים מעטפת חינוכית-טיפולית מותאמת אישית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר