סערת המוהל

"המוהל ירא-שמים, נשקול להחזיר אותו לתפקידו"

הד"ר אלי שוסהיים, יו"ר "אפרת" ויו"ר הוועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים בישראל, מגלה: עם סיום הבדיקות, תישקל השבת המוהל שהושעה לתפקידו ● "מדובר באדם ירא שמיים שמוסמך לתפקיד כבר למעלה מ-18 שנה", הוא אומר ● המוהל נהג בתום לב ולא היה מודע לבעייתיות שבדבר (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

סערת המוהל מהצפון לקראת סיום. אחרי שתסתיים בדיקת כל התינוקות שנימולו על ידי המוהל העומד במרכז הפרשה שנבדקת על ידי הרבנות הראשית בימים אלו, וימים אחדים אחרי הפרסום על השעייתו מתפקידו, חושף הד"ר אלי שוסהיים, יו"ר אגודת "אפרת" ומי שעומד בראשות הוועדה הבין משרדית לפיקוח על המוהלים בישראל כי בקרוב לאחר סיום הבדיקות והעברת השתלמות מיוחדת למוהל תישקל החזרתו של המוהל שהושעה בחזרה לתפקידו.

בראיון לעיתונאי חיים גריידינגר ב"הקול החרדי", סיפר שוסהיים כי ההחלטה על ההשעייה לא הייתה קלה כלל ועיקר עבור חברי הוועדה אולם לא הייתה ברירה לאחר הממצאים.

לדבריו, המוהל נהג בתום לב ולא היה מודע לבעייתיות שבדבר, "מדובר באדם ירא שמיים שמוסמך לתפקיד כבר למעלה מ-18 שנה".

שוסהיים גם העריך כי לא תהיה בעייה להגיע לכל התינוקות שנימולו עד עתה גם אם מדובר בתקופות קודמות יותר.

התפתחותה של סערה

"השמועה הגיעה לכל המקומות הרלוונטים, אני סמוך ובטוח שבכל קהילה יהיה מי שייבדוק את הדברים בצורה מסודרת ואם חלילה יש צורך בביצוע תיקונים זה ייעשה".

את פרשת המוהל, כזכור, גילו שני רבנים בצפון הארץ שהבחינו בעת ביצוע הברית, כי זו נעשתה שלא כהלכה. מכאן, החל בירור קצר שהוביל לבדיקת נימולים נוספים של אותו מוהל, ולגילוי ממצאים קשים.

על פי אותו חשד, נהג המוהל שלא להסיר את כל הערלה ממקום הברית, דבר העלול להיחשב במקרים רבים כ"אי ביצוע ברית", ולהביא לחיוב הלכתי לביצוע ברית מחודשת, על מנת להיחשב כ"מהול".

בעקבות ריבוי הדיווחים על המקרים הללו, התכנסה לפני החג הוועדה האחראית ברבנות הראשית, והנושא הועלה בפניהם אך לא נידון לעומק.

עם התרחבות הפרשה והגעתם של עשרות נימולים לבדיקה אצל מוהלים המוגדרים ´מומחים´, הוברר כי המדובר בתופעה, וכי על כל מי שנימול אצל אותו מוהל, להגיע ולבדוק האם הברית בוצעה באופן מספק על פי ההלכה, או שמא יש צורך בעריכת "השלמה" לברית שלא הושלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר