לא מקובל

פרשת שחיתות מטלטלת: מי גנב הכסף מ´המקובל´?

בסיפור העלילתי הזה, יש הכל: מקובל בכיר, גביר, דיין חרדי ואנשי עולם התחתון. הכל מתחיל בתרומות תמימות שהעביר גביר לחצר המקובל. בפגישה שערך הגביר אצל המקובל לפני מספר שבועות, גילה כי התרומות לא הגיעו ליעדן. אז, החלה הדרמה להתגלגל, עד לתרגיל משטרתי שהוביל למעצר. חשיפה (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מקובל ידוע ממרכז הארץ (שרבים משחרים לפתחו לקבלת ברכות), מו"צ-דיין בקהילה חסידית מפורסמת ורב בסניף של הקהילה באחת מערי הלוויין החרדיות במרכז הארץ, גביר חסידי מארה"ב, גבאי המקובל וכמה אנשי עולם תחתון - מרכיבים סיפור פשע דרמטי שנחשף היום.

הגביר החרדי נהג להעביר תרומות בסכומים אדירים, לצורכי מוסדות המקובל. צינור העברת הכספים היה, לטענתו, הדיין החסידי, אשר היה בעבר מקורב בבית המקובל.

הגביר סמך על אותו רב, גם בשל אישיותו ותפקידו וגם בשל קירבתו אל המקובל, כך שהוא כלל לא חשש כשאותו דיין סידר שהתרומות תעבורנה דרך עמותה של מוסדות השייכים לחסידות אחרת, לא זו שהוא משתייך אליה.

הסכום האחרון שהועבר דרך אותה עמותה עומד על יותר משני מיליון שקלים.

הגביר, שבטוח היה כי כספיו מגיעים למוסדות המקובל, או לקרנות צדקה הקשורות אליו, ציפה לרווח בעסקיו.

התרומות נעלמו

במהלך אחד מביקוריו בישראל סר כדרכו אל בית המקובל, לקבל ברכה ועצה. במהלך הפגישה הועלה נושא התרומות ואז התבררה התרמית: המקובל אמר לו כי אינו יודע דבר על תרומות שהגיעו למוסדותיו.

הנגיד הנדהם פנה לדיין, מי שאמור היה לשמש כמתווך להעברת הכספים אך זה היתמם ואמר כי הכספים הועברו ליעדם. מדוע, אם כן, המקובל לא ידע על תרומות הענק? לדיין לא היתה תשובה מספקת.

פה נכנס לתמונה גבאו של המקובל שגייס לעזרתו כמה אנשי עולם תחתון הנוהגים להתברך אצל המקובל, וביקש מהם לדאוג לבירור מדויק של הפרטים.

אלו פנו אל הדיין ובלי הרבה גינונים, דרשו מיידית את הכסף שהועבר אליו, במידה ולא, איימו, חייו יהיו בסכנה מיידית.

הדיין הגיש תלונה במשטרה. "אנשי עולם תחתון סוחטים אותי", טען. אנשי הימ"ר ביקשו הוכחות, והדיין סיפק אותם. הוא תיאם פגישה עם העבריינים הסוחטי בלובי בית המלון קרלטון בתל-אביב. אנשי המשטרה התכוננו מראש, וכל צוות הלובי במלון באותו ערב, כולל המלצרים, היו בלשי המשטרה.

העבריינים הגיעו, הבהירו שוב את דרישותיהם, כשבכל הזמן הזה אנשי המשטרה מתעדים ומקליטים כל מילה. לקראת סיום הפגישה שלפו הבלשים כובעי משטרה, הציגו תעודות ועצרו את ´הסוחטים´.

על הגביר, ששלח על-פי החשד את העבריינים, הוצא צו האוסר יציאתו מהארץ, וכך בעת שתכנן לשוב למקום מגוריו, נעצר בידי המשטרה בנתב"ג שהודיעו לו כי הוא אסור ביציאה מהארץ.

שופט בית-המשפט פסק כי ב-15 ימים הבאים ישהה האיש במעצר בית. וכך הפך הנגיד שתרם סכומים אדירים לצדקה, לעבריין סוחט רבנים היושב כעת במעצר בית בירושלים כשעולמו חרב עליו.

הצד השני של הסיפור

וכמו תמיד, לכל סיפור יש שני צדדים:

אנשיו של הדיין טוענים כי מדובר בקנוניה מתוכננת היטב, ומאשימים גורמים בקרבתו של המקובל. לטענתם, כל הגורמים, כולל הנגיד, שבינתיים ירד מנכסיו תכננו סחיטה של הדיין, תוך שהם משתמשים באיומים קשים ומנצלים את חלון הזמן של טרום חתונת בתו, כדי לאיים בהריסת השמחה המשפחתית, עד לקבלת סכום כסף גדול.

עוד הם טוענים כי הסכום אותו ניסו לסחוט מהדיין, הוא נמוך יותר משמעותית מהסכום שאותו טוען הגביר, העביר לאותה עמותה חסידית מבני ברק. כך שלדיין, לטענתם, אין כל קשר לעניין והוא זה שנסחט בפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר