ישי דורש מיהדות התורה:

"בואו נקים וועדה לבנות הספרדיות; די לעיכוב"

יו"ר ש"ס החליט להיכנס לעובי הקורה על רקע אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים. במכתב ששלח היום לסיעת "יהדות התורה", והגיע לידי "כיכר השבת", הוא דורש להקים וועדה שתסייע לאותן בנות. "חלילה לנו מלשחק לידם של חורשי הרעה בתחום החינוך המקודש לכולנו", כותב ישי. בפנים: תצלום המכתב (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

יו"ר ש"ס ר´ אלי ישי החליט להיכנס לעובי הקורה בעניין אי קבלתן של בנות ספרדיות לסמינרים. במכתב חריף ששיגר לסיעת "יהדות התורה" הוא דורש להקים וועדה מיידית שתסייע לאותן בנות.

"כזכור, סיכמנו על הקמת וועדת רבנים שתרכז את הטיפול בסוגיה כאובה זו של אי קבלת בנות לסמינרים, ותגבש נוהל מפורט למציאת פתרונות מעשיים עבור כל בית בישראל", כותב ישי במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת".

ישי מיצר על כך שהוועדה לא הוקמה, למרות הסיכום. "חוששני שיש בכך כדי לגרום נזק של ממש, הן עבור אותם בנות שעדיין לא נמצא עבורן פתרון לשנת הלימודים שהחלה לפני למעלה מחודשיים, והן כלפיי החברה חרדית היוצאת נפסדת מהמשך הפגיעה בבנות בכלל, ובאלה מעדות המזרח בפרט".

המכתב של ישי נכתב על רקע פרשת האפלייה במודיעין-עלית, שם מספר בנות ספרדיות נשארו בבית. רק בימים האחרונים הפרשה הסתיימה, עם קבלתן לסמינרים.

לפני מספר שבועות, ישי, גיבור "פרשת עמנואל", החליט לטפל בפרשה. הוא נפגש עם ההורים של הבנות במודיעין-עלית.

ההורים היו נחרצים והשמיעו בפניו דברי ביקורת קשים על מנהלי הסמינרים בעיר. "הילדות שלנו דומעות בביתם, ולהם זה לא איכפת", אמרו ההורים ותיארו את מה שעובר על בנותיהן השבורות והדומעות.

בפגישה השתתף סגן ראש-העיר גדעון הכהן, לצד מספר חברי העירייה. הללו הציגו בפני השר ישי נתונים עובדתיים על מספר הבנות היושבות בבית, בחוסר מעש.

יו"ר ש"ס הזדעזע מהנתונים שהוצגו בפניו. "הפרשה במודיעין-עילית חמורה אף יותר מפרשת עמנואל", אמר להורים בכעס. במהלך הפגישה דנו הצדדים כיצד ניתן לפתור את בעיית הסמינרים, בלי לערב את הבג"ץ.

בצאתו מהפגישה, אמר ישי בשיחה עם "כיכר השבת" כי כעת עדיין לא נמצא פתרון. "אני קורא למנהלי הסמינרים ולראש-העיר לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי", אמר.

ישי לא היסס לנופף בחרב האיומים. "אם לא יימצא פתרון, התוצאות יהיו חמורות", אמר למצלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר