מקורבי אמסלם מעריכים:

"הוא לא יחזיר המנדט שלו; הציבור שלח אותו לכנסת"

ביום שלישי: חברי מועצת חכמי התורה יתכנסו במטרה להדיח את חבר-הכנסת חיים אמסלם משורות התנועה ● מסתמן: אם לא יתפטר מיד, הגר"ע יוסף ינדה אותו ● הח"כ שצפוי להיכנס: מזור בהנייה ● "הוא לא יחזיר את המנדט שלו", מעריכים מקורביו של הרב אמסלם בשיחה עם "כיכר השבת". סיקור מלא (חרדים)

יתפטר? הרב אמסלם (פלאש 90)

"אותם אלה שמבקשים מהרב אמסלם להחזיר את המנדט שלו לסיעת ש"ס - שקודם כל יחזירו את 11 המנדטים שהם גנבו מהציבור הספרדי ומכרו לליטאים" - כך אומרים אמש (ראשון) מקורביו של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם בשיחה עם "כיכר השבת".

הרב אמסלם צפוי לנחות היום (שני) בישראל, לאחר שליחות של שבוע בארה"ב, שם שהה במסגרת הוועידה הבינלאומית נגד האנטישמיות המתפשטת.

מקורביו מעריכים כי הוא אינו צפוי להחזיר את המנדט שלו לסיעת ש"ס ולפרוש מהכנסת. "הוא נבחר על-ידי הציבור שמאמין בו", הם אומרים.

בימים האחרונים, פועל יו"ר ש"ס אלי ישי להוציא את אמסלם משורות המפלגה, בעקבות כתבה שהתפרסמה בעיתון "מעריב", שם צוטט אמסלם כמי שתומך ביציאת חרדים לעבודה.

ישי הגיע בסוף-השבוע שעבר לביתו של הרב מאזוז והציג לו את הכתבה, לצד מאמרים נוספים שפרסם אמסלם ב"כיכר השבת". ישי ניסה לטעון כי הדברים אינם משקפים את רוח המפלגה.

לדברי מקורבים לאמסלם, "נעשה לו משפט שדה עם ריח לא נעים של פוליטיקה זולה, בטרם שמעו את גרסתו לעניין".

חשיפה: ה´מועצת´ תדיח את אמסלם

ביום שלישי אחה"צ יתכנסו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס בביתו של מרן הגר"ע יוסף, שם צפויים להדיח את חבר-הכנסת אמסלם, כך נודע לכתבינו.

הדחת אמסלם היתה אמורה להתבצע היום, אולם היא נדחתה ממספר סיבות. הסיבה הראשונה: בש"ס רוצים שכל מועצת החכמים ולא רק מרן הגר"ע יוסף, יהיו בהחלטה. הסיבה השניה: ראשי ש"ס עסוקים היום ומחר בנושא ההקפאה. הסיבה השלישית: גם אמסלם וגם רבי ברוך אבוחצירא לא שוהים בארץ - לכן הוחלט שהמלך יתבצע רק ביום שלישי - אז יתכנסו כל חברי מועצת החכמים.

ההוראה שצפויה להינתן: על אמסלם להתפטר למחרת יום רביעי מהכנסת, במידה ולא יעשה זאת צפוי מרן הגר"ע יוסף להחרים ולנדותו.

נכון לעכשיו, יום שלישי זה התאריך הסופי, אם כי יתכנו שינויים בלו"ז. בש"ס רוצים עד סוף השבוע לראות את מזור בהיינה חבר-כנסת.

על-פי התחזיות אמסלם יהפוך אבן על אבן בניסיון לשנות את רוע הגזירה. אמסלם ישאף להגיע לפגישה אצל רבו הגר"מ מאזוז, לפניו יטען לרדיפה מכוונת של יו"ר ש"ס אלי ישי.

חייבים לציין שהדעות בש"ס היו חלוקות: ישי טוען כי יש להתפטר מאמסלם מיידית, השר אריאל אטיאס טוען שיש להתעלם מהפרובוקציות שלו ולא לתת לו את העמדה, אולם היום החלטה כבר התקבלה, כשגורמים בבית מרן והשר ישי מנהלים את המערכה.

הערב פנה "כיכר השבת" לקבלת תגובה משר הדתות יעקב מרגי, אולם זה העדיף למלא פיו מים. "השר לא מעוניין להתבטא בנושא", השיב דוברו אלון נוריאל.

בכירים בש"ס אמרו הערב כי הסיטאוציה הזו שח"כ עושה ככל העולה על רוחו ופועל נגד העמדות של המפלגה, אירעו תמיד עם חכי"ם שבאו מעולם הרבנות. כך היה כשהרב יעקב יוסף פרש מהכנסת, הרב עזרן, הרב פרץ, וכעת הרב אמסלם.

"הוא צריך הסתכלות"

אחרי הגר"מ מאזוז, ה"בבא ברוך" ורגע לפני שנשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף יורה לו לעזוב את מפלגת ש"ס, התבטא הערב נגדו בחריפות הגר"מ מאיה, חבר מועצת חכמי התורה.

בראיון למהדורה המרכזית של רדיו "קול ברמה", אמר הגר"מ: "אמסלם כתב ספר על הגיור, ובכל ציטוט מדברי הראשונים הוא הכניס שינוי במילים כדי שזה יתאים לדעתו".

הגר"מ מאיה לא היסס להשתמש במילים קשות כדי לתאר את מה שהוא חש כלפי אמסלם. "הוא צריך הסתכלות", אמר, "הוא מרים יד בתורת הראשונים".

מבלי לפקפק חלילה בדבריו של הגר"מ מאיה שליט"א, נציין כי הספר "זרע ישראל" מעוטר בהסכמותיהם של גדולי התורה, ובניהם: הגר"ש דיכובסקי, אב"ד הרב זלמן נחמיה גולדברג, והרב מאיר מאזוז, ראש-ישיבת "כסא רחמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר