פרסום ראשון

הגר"ע יוסף לישי: "חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת"

כלי-התקשורת ממשיכים לתקוף את שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, מבקר המדינה הכריז עליו אמש כאשם המרכזי לכשל מערך הכבאות, אבל מרן הגר"ע יוסף שליט"א, דווקא מחזק את ישי. "חזק ואמץ אל תירא ואל תחת. השם עמך בכל אשר תלך. ואתה על במותימו תדרוך", אמר לו. פרסום ראשון (חדשות, חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
ישי מתברך מיפי הגר"ע (פלאש 90)

"חזק ואמץ אל תירא ואל תחת. ה´ עמך בכל אשר תלך. ואתה על במותימו תדרוך", כך ברך מרן הגר"ע יוסף, את יו"ר תנועת ש"ס שר הפנים אלי ישי.

מאז פרוץ סערת האש הפוליטית סביב אסון הכרמל, מעדכן השר ישי את הגר"ע יוסף, בכל הפרטים ולו הקטנים ביותר.

ביטאון התנועה ´יום ליום´ מדווח כי השר ישי הציג השבוע בפני מרן שליט"א את כל המסמכים המוכיחים כי הוא פעל רבות במשך השנים להצלת שירותי הכבאות, אך דברו נפלו על אוזניים ערלות.

הגר"ע תמה מה עוד היה יכול לעשות השר ישי, וכי הוא נקט בכל הפעולות הנדרשות ולכן האחריות היא על אלו שלא פעלו כנדרש. הוא חיזק את השר ישי, ועודד אותו לבל תיפול רוחו.

"הרב מעודכן בכל. הצגתי בפניו את המכתבים הרבים ששיגרתי בעבר לגופים הרלוונטים בנוגע למערך הכבאות, והרב שמח לראות אותם", סיפר השבוע ישי בראיון מיוחד ל"כיכר השבת".

השר ישי, אמר כי העידוד היחיד שהוא שואב בימים אלו זה "אך ורק מברכתו של מרן שליט"א", ושב ואמר כי "ינהג אך ורק על פי עצתו, הדרכתו וברכתו של מרן".

המבקר: "המחדל מונח לפתחו של ישי"

דו"ח מבקר המדינה על מערך הכבאות בישראל נחשף אמש בצהריים וחולל סערה. בהקדמה המאוחרת לדו"ח, שנכתבה בימים האחרונים ולאחר השריפה הקטלנית בכרמל, כותב לינדנשטראוס: "אני מוצא לנכון להתריע בפני ממשלת ישראל וראש הממשלה על מחדל מתמשך זה הרובץ בראש ובראשונה לפתחם של משרד הפנים והשר העומד בראשו. חובה למנוע לאלתר את הסחבת בטיפול בשירותי הכבאות וההצלה ואת גלגול האחריות של השרים איש על רעהו...

"דוח זה על היערכות שירותי הכבאות וההצלה הוא דוח חמור מאוד המעיד כמאה עדים על מינהל בלתי-תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי. לדאבוננו, בימים אלה ממש הצטיירה לעינינו תמונה עגומה ומייסרת של שרפת הענק שהשתוללה בכרמל וקיפחה את חייהם של עשרות אנשי שב"ס, אנשי משטרה ואנשי כבאות והצלה - ובהם נער, כבאי מתנדב, ופגעה באחרים, ביניהם אזרחים רבים. כמו כן הושמד בשרפה - שהיא בגדר אסון לאומי - רכוש רב.

"שוב נגלו לעינינו מחדלי העבר בכל עצמתם. רוב לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו, הליקויים לא תוקנו ושוב ניתן להצביע על אי-תיאום בין הגופים השלטוניים, על גרירת רגליים של המופקדים על הטיפול בנושא ועל הוויכוח הנמשך על מחדלים שהעצימו את האסון... ביני לביני, אני יותר ויותר משתכנע שרק בצעדים חריגים ומשמעותיים שלא אמנה כאן, ניתן יהיה לשבור את המוסכמה הוותיקה: ´הכלבים נובחים והשיירה עוברת´".

"הדו"ח לא מתייחס לאסון הכרמל"

יו"ר ש"ס השיב מלחמה במסיבת עיתונאים שערך במשרד הפנים. "המבקר מדגיש בדו"ח כי מדובר במחדל מתמשך של כל ממשלות ישראל לדורותיהם בטיפול במערך הכבאות וההצלה. דו"ח זה אינו מתייחס לאסון בכרמל", אמר ישי.

"הדו"ח מעניק רוח גבית לכל התרעותיי לפועלי מיום היכנסי למשרד באפריל 2009 ועד היום. המבקר מציין כי לא היה נכון ואין להתנות את העברת תקציב מערך הכבאות בביצוע הרפורמה, כפי שנעשה ע"י האוצר. אסור להפוך את הכבאים לבני ערובה של הרפורמה ובטח לא את אזרחי המדינה.

"כמו-כן מציין מבקר המדינה את אשר התרעתי פעמים רבות בפני ראש הממשלה ושר הביטחון, השר המופקד על מערך החירום בישראל, ובפני שר האוצר. נושא מערך הכבאות הועלה על ידי עשרות פעמים בפורומים השונים".

עוד אמר ישי: "מקובל שבעל המאה הוא בעל הדעה אך שיטת הממשל בישראל היא כי בעל המאה אינו בעל הדעה. אני יכול להביע את דעתי, להילחם ולהיאבק אך בסופו של דבר, האוצר מתנגד הממשלה לא מאשרת והאחריות מוטלת על השר ולא על האוצר.

"לצערי הרב, דרישתי ל-672 מיליון ₪ להשלמת פערים וחוסרים בתקציב הכבאות לא אושרה ובמקומה אושרו רק 100 מיליון ₪: 40 מהאוצר, 30 ממשרד הפנים ו-30 מהרשויות המקומיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר