פרשת החטיפה: רבנים נכנסים לתמונה

האם רבנים בכירים יביאו לשחרורם של ההורים המואשמים בחטיפת בתם? ייתכן שהגרי"ד גרוסמן או הגר"מ שפרן יביאו למפנה בפרשה. בינתיים עד ה-22 בחודש זה, יום רביעי הבא, יישארו שלושת החשודים במעצר. הורי הנערה בת ה-22 שהתלוננה נגדם וכן אם לתשעה, משכונת רמת שלמה בירושלים

בני סגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שלושת החשודים בפרשת חטיפת הנערה החרדית יישארו במעצר, זה השבוע השלישי - כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל אביב. למרות הבשורה הקשה, שהיא פועל יוצא מהגשת כתבי האישום ועמדת שירותי המבחן בדבר מסוכנותם של השלושה, השופט העניק פתח של אור וקרן של תקווה לבני המשפחות.

במהלך הדיון המשפטי עלתה הצעה כי רבנים חשובים, כאלה המוכרים גם על ידי בית המשפט, כדוגמת הגרי"ד גרוסמן או הגר"מ שפרן ייקחו אחריות על שלושת הנאשמים וכך יוכל בית המשפט לשחררם ממעצרם עד תום ההליכים, עד לגזר דין.

השופט הסכים להצעה הזו לאחר שהפרשה הגיעה למבוי סתום מבחינה משפטית. טענות פרקליטי ההורים והמתווכת כי גם אם אכן החשודים ביצעו את המעשים, אין כל חשש כי הם מסוכנים.

השופט קיבל את העמדה כי על פי השכל הישר, לא מדובר באנשים שעלולים להסתבך בפלילים שוב, וכי הסיכונים בפועל אינם קיימים.

מנגד בפני בית המשפט מונחות עמדת הפרקליטות ושירותי המבחן הגורסות כי על שלושת החשודים להישאר במעצר.

מכיוון שכך דווקא היוזמה של אחריות רבנית התקבלה בפני השופט והוא קבע כי הוא ממתין לראות האם ישנם רבנים שיקחו אחריות על שלושת הנאשמים. אם אכן תוצג הסכמה כזו בעשרת הימים הקרובים, בית המשפט ישקול את שחרורם של הנאשמים.

בינתיים עד ה-22 בחודש זה, יום רביעי הבא, יישארו שלושת החשודים במעצר. הורי הנערה בת ה-22 שהתלוננה נגדם וכן אם לתשעה מרמת שלמה בירושלים החשודה בתיווך בין ההורים לרופא שהזריק את החומר המטשטש. הרופא עצמו שוהה בחו"ל.

יצויין כי בעקבות ההצעה המקורית, עורך דינה של המתווכת משך את את טיעוניו בדבר חוסר אשמה פלילית של המתווכת ועל כך שנקלעה לפרשה בטעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר