פרסום ראשון

באישור מרן: ש"ס תגיש הצעת חוק נגד האפלייה

ל"כיכר השבת" נודע כי בתמיכתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א, מגבשים בש"ס בימים אלה הצעת חוק מהפכנית - שתשים קץ לתופעת האפלייה נגד הספרדים במוסדות החרדיים. הצעת החוק תקבע איזורי רישום בכל עיר, כמו בבתי-הספר. "החוק ימנע את החרפה", אומר השר מרגי. ישי: "החלטנו לשים קץ" (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
ישי לצידו של מרן הגר"ע (פלאש 90)

לאחר אין ספור דיונים והתייעצויות, בש"ס החליטו ללכת בכל הכח נגד תופעת האפלייה החמורה בציבור החרדי. ל"כיכר השבת" נודע כי בתמיכתו של נשיא מועצת החכמים, מרן הגר"ע יוסף שליט"א, מגבשים בש"ס בימים אלה הצעת חוק מהפכנית - שתשים קץ לתופעה המחפירה.

את הצעת החוק מגבשים במשרדו של שר הדתות יעקב מרגי, בתמיכתו של יו"ר המפלגה אלי ישי. הצעת החוק אומרת למעשה, שכל עיר תחולק לפי איזורי רישום.

היינו: אם נערה מתגוררת בשכונת תלפיות בירושלים, היא תתקבל לסמינר - אליה היא משוייכת באיזור הרישום. כך, למעשה, לא יהיה מצב שהנערה תישאר בביתה.

"הצעת החוק תמנע את החרפה של האפלייה", אומר השר מרגי בשיחה עם "כיכר השבת". לדברי מרגי, "תופעת האפלייה קיימת רק במגזר החרדי. הפיתרון לכך - זה רק חלוקה של איזור רישום".

לדבריו, "אם הצעת החוק תתקבל, לא תהיה מציאות שילדים נשארים בבית. הצעת החוק מכוונת לסיבת האפלייה בעיקר, אבל תמגר גם תופעה של אי-קבלת תלמיד או תלמידה מכל סיבה שהיא. ילד או ילדה לא יכולים להישאר בבית. הם יהיו חייבים להתקבל למוסד".

ומה יקרה לסמינר או בית-ספר שיצפצף על "איזור הרישום", שאלנו את מרגי.

"יינקטו הסנקציות המתאימות. אנחנו כמובן לא נזרוק את התינוק עם המים", מבהיר מרגי, "אין לנו כוונה להזיק לבתי-הספר או להרוס מוסדות, אלא לתת להם את הכלים המתאימים לקבל את כולם".

ישי: "החלטנו לשים קץ לתופעה"

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבועות האחרונים התעסק השר ישי רבות בנושא האפלייה. "מרן הרב עובדיה נתן לנו את ברכת הדרך", הוא אומר לנו הבוקר (שני). "ברגע שהצעת החוק תגובש, נביא שוב את כל הפרטים בפני מרן".

בנוגע לתופעת האפלייה אומר ישי כי הנושא "מדיר שינה מעיניי". לדבריו, "בתקופה האחרונה היו התייעצויות רבות במספר פורומים בנושא וכעת הנושא הובא להכרעת הרב עובדיה".

מה עם וועדת הרבנים שהבטיח? "הנושא בטיפול תמידי", הוא אומר, "בתקופה הקרובה תשמעו הרבה חדשות בעניין זה, במקביל לגיבוש בהצעת החוק".

ישי מבטיח לא להרפות בנושא האפלייה. "האפלייה קיימת במקומות רבים, החלטנו לשים קץ לתופעה החמורה", הוא מסכם.

לקראת השעה שלוש בצהריים, תקיים ש"ס ישיבת סיעה מיוחדת, בה תפורט הצעת החוק במלואה, על-ידי יו"ר הסיעה חבר-הכנסת אברהם מיכאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר