התבטאות נדירה

ראש-ישיבת איתרי: "ללמוד כל היום? השיטה לא מועילה"

ראש-ישיבת ´איתרי´ רבי שלמה פישר בהתבטאות נדירה על שיטת הלימוד לאורך היום. "היו ישיבות פעם שלמדו חצי יום וגם עבדו חצי יום". לשאלת אחד הבחורים האם ישנה בעיה הלכתית לערוך מבצע שחרור כדוגמה גלעד שליט הכרוכים בסיכון, השיב הגר"ש: "אני לא יכול לפסוק, ואין מי שיפסוק בדור הזה בשאלות כאלו" (איצטלה)

דוד כהן | כיכר השבת |

שבת מרתקת חלפה על מאות תלמידי ישיבת "איתרי" בירושלים. בקור הירושלמי המקפיא ישבו תלמידי הישיבה, ספונים בחדר השיעורים, והאזינו לחידושי תורה על הפרשה מפיו של ראש-הישיבה הגאון רבי שלמה פישר שליט"א מנקיי הדעת בירושלים.

לאחר שנשא דברים, הפנה את הבחורים לשאלות בענייני דיומא. אחד הבחורים שאל את דעתו ההלכתית על "מכתב הרבנים" שקורא לציבור שלא להשכיר דירות לערבים.

ראש-הישיבה היה נחרץ ואמר כי הוא תומך במכתב, ועל-פי ההלכה נפסק כי אסור להשכיר ולמכור דירות לערבים, "אלא שהעיתוי לא היה חכם, המכתב גרם נזקים ומוטב שלא היה מתפרסם".

לשאלת אחד הבחורים האם ישנה בעיה הלכתית לערוך מבצע שחרור כדוגמה גלעד שליט הכרוכים בסיכון, השיב הגר"ש: "אני לא יכול לפסוק, ואין מי שיפסוק בדור הזה בשאלות כאלו".

הגר"ש הדגיש כי היחיד שהיה יכול לפסוק עד לאחרונה בשאלות מעיין אלו הוא הגרש"ז אוייערבך זצ"ל.

ראש-הישיבה התייחס במהלך השיעור לעובדה כי בחורי-הישיבות לומדים מבוקר עד ערב. "צריך להעתיק את השיטה הנהוגה בדור הקודם. היו ישיבות בהונגריה במרוקו שבהם למדו חצי יום, ועבדו חצי יום. ההתנהלות שבו עולם הישיבות כולו לומד במתכונת דומה אינה תורמת", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר