פרסום ראשון

המכתבים שהביאו את מרן הגר"ע יוסף ל"פסק הגיור"

לידי "כיכר השבת" הגיעו המכתבים שהביאו את הגר"ע לכתוב את הפסיקה ההלכתית שחוללה סערה ● המכתב הראשון נכתב ע"י הרב ניסים בן-שמעון, אחד מחברי וועדת הגיור. מרן הגר"ש עמאר הצטרף למסמך ● "ישנה קבלת עול מלכות שמים על-פי כללי ההלכה", כתב הרב בן שמעון במכתבו - שתמליל ממנו נחשף ב"יום ליום". המסמכים (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

מה עומד מאחורי פסיקתו ההיסטורית של מרן הגר"ע יוסף שליט"א בעניין הגיור? גורמים שונים ניסו לטעון כי הפסק נבע משיקולים פוליטיים, אולם לידי "כיכר השבת" הגיעו המכתבים שהביאו את מרן הגר"ע לכתוב את הפסיקה ההלכתית שחוללה סערה.

כזכור, לפני חודש הוקמה וועדת גיור מיוחדת, על-ידי הראשון לציון הגר"ש עמאר שליט"א, שתפקידה לבדוק לעומק את הסוגייה, מכל צדדיה.

לחברי הועדה מונו: הגאון הגדול רבי ניסים בן שמעון, ראב"ד בתל אביב, הגאון הגדול הרב דרשוביץ מבית הדין בבאר שבע, והגאון רבי שמעון אליטוב, רב מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית. אישים שלכל הדעות מנוסים עם ניסיון עשיר ומתמצאים ומכירים, הן את עולם הרבנות והדיינות לאשורן והן את העניינים המדוברים כיאה וכיאות וגם חפים מכל אינטרס לצד כזה או אחר. הם גם אפילו לא נתבקשו לאשר או לפסול גיורי עבר. הם כתבו מסקנת דברים עניינית ומפורטת.

להלן קטעים מהמכתב של הרב בן שמעון שנחשף אמש בעיתון "יום ליום": "א. נפגשנו עם האחראים על מנהל הגיור לדורותיו כולל המנהלים הנוכחים עם הרב הראשי לצה"ל עם הדיינים המגיירים ועם מקצת המלמדים בסמינר כפר עציון, התרשמנו שמדובר באנשים יר"ש העושים מלאכתם במסירות ובנאמנות. ב. קיימנו שני ביקורים בבתי הדין לגיור בת"א (בקריה) ובירושלים ראינו כיצד מראיינים ומבצעים בפועל את הגיור. יש לציין שבסיום הליך הגיור כאשר מתקבלת החלטה לגייר, ישנה קבלת עול מלכות שמים ומצוות על פי גדרי ההלכה. בחוו"ד הצגנו הערותינו והמלצתינו לעתיד ומציגים מכב´ מרן שליט"א להכרעתו".

הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א, שטורח ימים ולילות ואף הושחרו שיניו מתעניות (והדברים אינם גוזמה כידוע ליודעים) סביב העניין החמור, הצטרף אף הוא לעדותם של הרבנים כפי שהיא מוכרת לו מידיעה אישית וכה כתב אל מרן מאור ישראל שליט"א.

"הן פקודתו שמרה נפשי באהבת אמת ואמונה ותיכף מיניתי ועדה של רבנים גדולי וחשובים לבדיקת גיורי צה"ל ועמדנו יחד לפני הדר"ג שליט"א לקבל הנחיותיו וברכותיו, לנחותנו הדרך בה נלך. ואחר שחקרו ובדקו היטב, באנו שוב לקמי מרן שליט"א ומסרנו כל ממצאיהם לפניו, ופירטו הדברים בבירור גמור, ואחר שנחה דעתו הרמתה, ממהלכי הגיור בצה"ל, הורה גבר בעוז, ופסק בזה כדת של תורה, כמשה מפי הגבורה. וכן הורה לנו על הצעדים שיש לנקוט להביא שיפורים והידורים, ובעה"ו נעמוד על קיומם, ולא נסור מדב"ק ימין ושמאל ח"ו. ויהי רעוא דלא יעדי מינן זיויה ויקריה, וימשיך להאיר דרכנו בחסד וברחמים מתוך בריאות ורו"נ וחיים עד בא לציון גואל בב"א. קטון תלמידיו השותה בצמא את דבריו".

עד כה הנתונים כפי שהובאו אל מרן הגר"ע יוסף. לאחר עיון רב ולמידת כל הפרטים היטב, הוא חתם את העניין בשורות הבאות.

"בשבטי ישראל אודיע נאמנה, כי לפי מה שידוע לי על תהליך הגיור בצה"ל, על המורים המלמדים, על הדיינים, ועל כל העוסקים במלאכת הקדש בזה, ולאחר ששמעתי גם את דברי חברי הוועדה הרבנים הגאונים שליט"א, אשר הוכוונה לבקשתי, ואשר המליצו על צעדים טובים לשיפור ולהידור. הגעתי למסקנא שעל פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים ע"פ תורתנו הקדושה. ויש ליישם את ההמלצות הישרות של הרבנים חברי הוועדה שליט"א".

בהמשך כותב הגר"ע יוסף: "בהזדמנות זו אני מברך מקרב לב, את ידידנו הנעלה הרב הראשי לצה"ל הרה"ג רפאל פרץ שליט"א, שיזכה להגדיל תורה ולהאדירה לאורך ימים ושנות חיים וכל טוב". אלו הן הדברים לאשורם ואמת לאמיתה כנתינתה של תורה מסיני"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר