בעלגול'ה, 2011

צה"ל פותח תחום חדש לשילוב חרדים בצבא: נהגים קרביים

תחום חדש נפתח בצה"ל עבור חיילים חרדים: נהגים קרביים • החודש יגויסו חרדים כנהגים קרביים באוגדת עזה, ויוכשרו לנהיגה על האמרים ממוגנים, סופה ודוד • "אנחנו מבינים שנכון לשלב את האוכלוסייה החרדית בצה"ל", אמר קצין השלישות של אוגדת עזה • הזרם ממנו מגיעים רוב המתגייסים: ליטאי (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

העגלון החרדי: לראשונה ישולבו חיילים חרדים כנהגים קרביים באוגדת עזה. החודש יגויסו לתפקיד כ-20 נהגים, שיוכשרו לנהיגה על שלושה סוגי רכבים - האמרים ממוגנים, סופה ודוד, כך הודיע היום דובר צה"ל.

לשם כך יעברו החיילים החרדים הכשרה ייעודית בבה"ד הלוגיסטיקה במשך שלושה חודשים, ובסופה ישולבו במוצב הקרוב לישוב עין השלושה, תחת חסות החטיבה הדרומית של האוגדה.

החרדים שישולבו יהיו בעיקר כאלו השייכים לזרם החרדי הליטאי ברחבי הארץ, והרקע שלהם יהיה דומה לזה של חיילי גדוד החי"ר החרדי של חטיבת כפיר, "נצח יהודה": חרדים שלא ממשיכים בלימודי הדת הגבוהים.

יוזמי המסלול החדש לשילוב חרדים הם אגף השלישות של אוגדת עזה ואגף כוח האדם בצה"ל. "נרתמנו למשימה כי אנחנו מבינים שנכון לשלב את האוכלוסייה החרדית בצה"ל, וכן כי אנחנו רואים באוגדת עזה מוקד אטרקטיבי לשילובם", הסביר קצין השלישות של אוגדת עזה, סא"ל יוסי מלכה.

הנהגים שיתגייסו יהיו בעלי פרופיל קרבי (72 ומעלה). הם יקבלו רישיון נהיגה ג´ – רישיון לנסיעה ברכב עד 15 טון על חשבון הצבא. השאיפה היא לשלבם בתפקיד במקום עשרות אנשי הקבע שמבצעים את התפקיד כיום.

בכדי להתאים את התשתיות הקיימות לדרישות המחייבות אורח חיים דתי-חרדי מיוחד נערכה עבודת מטה רחבת היקף בת שלושה חודשים. ולדברי צה"ל, הנהגים החרדים יקבלו תנאי שירות מיוחדים ושירותים כמו מזון שמוכשר למהדרין, געלט כשר, מוצבים לחיילים גברים בלבד, בית כנסת ושיעורי תורה. התנאים אושרו והוכשרו על-ידי רבנים שהגיעו לסייר ולבדוק את ההתאמה לאורח החיים החרדי במסלול החדש.

כמו-כן, באוגדה שמים דגש על תנאי השירות הייחודיים שדרושים לחיילים קרביים חרדים, המגיעים לרוב לשירות כנשואים עם ילדים. מלבד המשכורת הבסיסית של נהג קרבי ברמת סיכון גבוהה כשל חייל חובה רגיל, החיילים החדשים יהיו זכאים לתשמ"ש (תשלומי משפחה), שיקלו על העול הכלכלי בביתם. "במצטבר זו תהיה כמו עבודה עם משכורת", הסביר סא"ל מלכה.

בנוסף, השירות עבור החיילים יהיה במשמרות של שבוע-שבוע, שמונה שעות כל משמרת, כשבמקביל ינתנו להם אישורי עבודה. בתום שנתיים של שירות, תהיה לנהגים החרדים אופציה לחתום קבע. "ברמה העקרונית הם גם יוכלו לצאת לקורס קצינים", אמר הקשל"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר