אחרי שנמלט עם החמץ, הגוי מבטיח: "אחזיר אותו"

סוף טוב: שתייה חריפה בשווי רבבות שקלים, שנמכרה לגוי לקראת הפסח על-ידי תושבי רמת שלמה, תוחזר אחרי דרמה * הגוי התקשר במפתיע לרב הקהילה, הרב שמחה רבינוביץ, והודיע לו כי הוא מתכוון להגיע ולהחזיר את כל החמץ שלקח בערב החג. בשיחה עם הרב טען הגוי כי לא ידע שמדובר בשתייה חריפה

חיים שקדי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הדרמה שליוותה את תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים בערב החג, הגיעה אמש, מוצאי שביעי של פסח, לסיומה הטוב והמפתיע.

כזכור, בדרשת שבת-הגדול, הודיע הרב שמחה רבינוביץ, רב קהילת "משכנות יעקב" בשכונה, כי הוא מקצה חדר מיוחד בקראוון הסמוך לבית המדרש בו יניחו כולם את מוצרי החמץ.

לדברי הרב, לכתחילה עדיף לא למכור את החמץ הגמור אלא לתת אותו במתנה לגוי ולהשכיר את המקום בו החמץ נמצא. לדברי הרב, אם הגוי לא יזכה במהלך החג בחמץ, אפשר לזכות בזה בחזרה לאחר החג, וזה מהודר יותר ממכירת החמץ לגוי.

עשרות תושבי השכונה מיהרו להעביר אל הקראוון את מיטב השתייה החריפה שברשותם שנחשבת לחמץ גמור ושווה הון רב, וכן מוצרים נוספים, בתקווה כי ישובו להתשמש בהם לאחר החג, במקביל לקיום המצווה בהידור רב.

אלא שבסמוך לכניסת החג, הגיע הגוי עם רכבו למקום והחליט לממש את המתנה שקיבל, הוא פתח את החדר ונטל ממנו את תכולתו היקרה ונעלם. בחדר היו בין היתר שתייה חריפה בשווי המוערך בעשרות אלפי שקלים, וכן עגלת תינוקות בשווי אלפי שקלים, שהונחה במקום לאחר שבעליה לא הספיקו לנקותה כראוי לפני החג.

הגוי נעלם מהמקום, והחדר, הממוקם בקרוואן הסמוך לבית המדרש "משכנות יעקב", נותר ריק וחסר כל. אמש, כאמור, מגיעה הפרשייה העגומה לסיומה.

הגוי התקשר במפתיע לרב הקהילה, הרב שמחה רבינוביץ, והודיע לו כי הוא מתכוון להגיע ולהחזיר את כל החמץ שלקח בערב החג. בשיחה עם הרב טען הגוי כי לא ידע שמדובר בשתייה חריפה, האסורה עליהם בשתייה, ולכן הוא מחזיר את המתנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר