ועכשיו: וועד גאולה נגד "הרכבת הקלה"

יוצאים לקרב: ´וועד גאולה´ מאשים את משרד התחבורה בהפרת ההסכם שנחתם עמם. "רוצים להפוך את גאולה לפרוזדור תחבורתי לחילונים", הם כותבים ● ציבור התושבים נקרא להתנער מהאדישות ולא לשבת שאננים אל מול התוכנית המכונה "זדונית ומרשעת", ו"למנוע בעד המשחית" מלהוציא לפועל את התוכנית

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרכבת הקלה (פלאש 90)

בהודעה מיוחדת שפורסמה בימים אלו בשכונת גאולה, מאשים ´וועד גאולה´ את משרד התחבורה בהפרת ההסכם שנחתם עמם על קווי התחבורה המרכזיים שיעברו בשכונות החרדיות.

בפנייה לתושבים, נכתב כי "עם השלמת ההכנות האחרונות של הרכבת הקלה ותחילת פעילותה זוממים הרשויות שוב להפעיל את תוכנית ´קו הכחול´ שכולל את הפיכת גאולה לפרוזדור תחבורתי לציבור החילוני והזרמת סוחרים וקונים חילוניים בשכונתנו ושלילת כל זכות מינימלית לציבור התושבים ברוחניות ובגשמיות".

בוועד גאולה מציינים בהודעה כי התוכנית החדשה היא "בניגוד גמור להסכם אשר נחתם על-ידי נציגי משרד התחבורה בפני הנהלת העדה החרדית ונציגי וועד גאולה, למעט ולמזער את נזקי התוכנית - ועתה זוממים להפר את ההסכם על-ידי הוספת קווים חילוניים ברחובותינו".

ציבור התושבים נקרא להתנער מהאדישות ולא לשבת שאננים אל מול התוכנית המכונה "זדונית ומרשעת", ו"למנוע בעד המשחית" מלהוציא לפועל את התוכנית.

בסיום ההודעה, מודיעים בוועד גאולה: "הכונו למערכה ציבורית אדירה, אשר ינועו את אמות הסיפים". בתחתית העמוד, מזהירים הוועד מפני נקיטת אלימות נגד התוכנית, ומבהירים: "נ.ב. אין כוחנו אלא בפה".

המאבק נגד התוכנית החל כבר לפני כשנה וחצי, כאשר התברר לתושבי שכונת גאולה כי בשל הרכבת הקלה, מתכנן משרד התחבורה להעביר את כל האוטובוסים של השכונות הדרומיות והצפוניות בירושלים דרך כיכר השבת, והשכונות החרדיות, במה שמכונה תוכנית "הקו הכחול".

במשרד התחבורה חששו, ומיהרו להגיע להבנות והסכמים עם אנשי הוועד לפיהם, הקווים הבעייתיים המובילים בעיקר נוסעים חילוניים לא יעברו דרך השכונה. כעת, לטענת הוועד, משרד התחבורה מתכוון להפר את ההסכם, ועל-כך מוכרז מאבק חדש בירושלים.

המודעה. (סוכנות הידיעות "חדשות 24")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר