המודעות פורסמו אך הרבנים הודיעו: לא נבוא להפגין

המלחמה של ´אתרא קדישא´ ב´אגודה למניעת חילולי קברים´ ממשיכה, וכמעט הובילה להפגנה של רבנים ביבנה נגד הגר"נ קרליץ ● ברגע האחרון, נודע לרבנים כי העבודות ביבנה הם תחת פיקוחו של הגר"נ קרליץ, והם הודיעו - לא נשתתף בהפגנה המתוכננת ● האגודה למניעת חילולי קברים בתגובה: "אנחנו לא מבינים על מה ההפגנה, העבודות תחת פיקוח"

חיים שקדי | כיכר השבת |
המודעה על ההפגנה המתוכננת

ב´אתרא קדישא´ לא בוחלים כנראה בשום אמצעי בכדי לפעול נגד ה´אגודה למניעת חילולי קברים´, שבעידודם ובהכוונתם של גדולי ישראל, פועלת ומפקחת על אתרי עבודות ברחבי הארץ בהם ישנו חשש להימצאות קברים.

אחד מאתרי העבודה בהם יש פיקוח מטעמו של הגאב"ד הגר"נ קרליץ דרך ´האגודה למניעת חילולי קברים´ הוא בעיר יבנה, שם פועלת רכבת ישראל להנחת פסי רכבת.

ב´אתרא קדישא´ ניצלו את מהימנותם אצל הרבנים, והשיגו את התחייבותם להשתתף בהפגנה המתוכננת בשבוע הבא במקום, נגד חילולי הקברים וביזיון המתים.

במודעות הענק שהופצו ברחבי הארץ, מובטחת השתתפותם של "אחד מגדולי חכמי הדור, הגאון רבי משה מרדכי קארפ, הגאון רבי חיים צבי מייזליש". עוד מבטיחה המודעה כי "ישמיעו מדברותם: הרה"ג חי"ש טורצין, דבר המערכה: הגאון רבי יוסף מאיר אלטמן, גאב"ד חוג חתם סופר בני ברק".

ההפגנה צפוייה להיערך ביום ראשון הקרוב, בשעות הצהריים, כשבשעה 12:30 יצאו האוטובוסים מירושלים, בני ברק, בית שמש וקרית ספר.

במודעה מטעם ´אתרא קדישא´ נכתב כי "זה כמה חודשים ש´רכבת ישראל´ פוגעת בזדון בקברי ישראל, בהנחת פסי רכבת על חשבון מנוחתם של ישני עפר הנחפרים ונזרקים כדומן ע"פ השדה, וזה עתה חללו קברים נוספים בעיר יבנה, ועוד ידם נטויה ח"ו".

ב´אתרא קדישא´ טוענים כי ישנם תחלופות להנחת פסי הרכב ללא פגיעה בקברים. "לזאת נצא בהמונינו ביום ראשון א´ דשלושת ימי הגבלה למחות כדת של תורה נגד ביזיון המתים וחילול האמונה".

אלא שבמהלך היום (שישי), בעוד המודעות מתפרסמות ברחבי הארץ, נודע לרבנים שהבטיחו את השתתפותם כי ההפגנה היא בעצם נגד הגר"נ קרליץ, מאחר והעבודות במקום הם תחת פיקוחו.

בשל כך, הודיעו הרבנים הגרמ"מ קארפ, הגרח"צ מייזליש והגרי"מ אלטמן כי הם מבטלים את השתתפותם בהפגנה המתוכננת מאחר והעבודות במקום נעשות תחת פיקוח השומר כי חלילה קברים לא יחוללו.

ב´אגודה למניעת חילולי קברים´ אומרים ל"כיכר השבת" כי "אנחנו לא מבינים על מה ההפגנה ובשל מה המהומה. העבודות במקום הם תחת פיקוח והתייעצות עם הגאב"ד הגר"נ קרליץ, והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, והכל במקום פועל לפי הפסקים שלהם".

המודעה על ההפגנה המתוכננת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר