שפל חדש

מלחמת הקברים: פצצת סירחון על בית בנו של ראב"ד 'העדה'

המלחמה בין 'אתרא קדישא' ו'האגודה למניעת חילולי קברים' מגיעה לשפל חדש: פצצת סירחון הושלכה הבוקר על ביתו של הרב חיים-עוזר שטרנבוך, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך. לטענת אנשי 'האגודה למניעת חילולי קברים', הסיבה היא הגיבוי שהרב נותן ל'אגודה' (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הראב"ד (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הקווים נחצים: פצצת סירחון נזרקה הבוקר (ראשון) לעבר ביתו של הרב חיים-עוזר שטרנבוך, ברחוב קצנלבוגן, בשכונת הר נוף בירושלים, בנו של ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך.

שני ארגונים מתעמתים ביניהם על שמירת הקברים ומניעת חילולם, 'אתרא קדישא' הוותיק מחד, ו'האגודה למניעת חילולי קברים' מאידך. בראשות 'אתרא קדישא עומד מזה שנים הרב דוד שמידל, ובראש 'האגודה למניעת חילולי קברים', עומד העסקן הרב ארהל'ה יקטר.

שני הארגונים נאבקים ביניהם רבות, כשלא אחת אנשי ה'אגודה' הצליחו להביך את אנשי 'אתרא קדישא', כשהוכיחו שוב ושוב כי הם נאבקים נגד עבודות במקום בהם כלל אין קברים, ובמקרים הגרועים יותר נחשף כי אנשי 'אתרא קדישא' משתפים פעולה בחילולי קברים.

הבוקר, שוב נחצו הקווים במאבק הזה, כאשר הוטלה פצצת סירחון בשכונת הר-נוף, בסמוך לבית הרב חיים-עוזר שטרנבוך. הסיבה לכך, לטענת אנשי 'האגודה' נעוצה במה שאירע ימים ספורים קודם לכן, כאשר אנשי 'האגודה למניעת חילולי קברים' חשפו תמונות ממחצבת נשר, שם לטענתם, מתבצעים פשעים מדי יום על-ידי פעילי 'אתרא קדישא' בפתיחת קברים והעברת עצמות היהודים הקבורים בהם עוד מימי בית ראשון ושני.

אנשי 'אתרא קדישא' טענו כי אינם אחראים על הפיקוח במקום וכי החפירות שם נעשות בהיתר מיוחד ממרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר, אלא שלטענת אנשי 'האגודה', הדיין הרב משה שאול קליין בדק זאת והתברר שהם כלל לא קיבלו היתר מהגר"ש ווזאנר.

ב'אתרא קדישא' זעמו על-כך מאוד, ולטענת אנשי 'האגודה' הם פנו לנקום במי שנותן גיבוי וחסות לאנשי 'האגודה למניעת חילולי קברים', הרב חיים-עוזר שטרנבוך, בנו של הראב"ד, באמצעות השלכת פצצת הסירחון בסמוך לביתו.

ביום חמישי, הם מציינים, קיבל הרב שטרנבוך טלפון ובו איומים כי יפסיק לגבות את אנשי "האגודה למניעת חילולי קברים", ושימשוך את ידיו מכל עיסוק בנושא המחצבה בנשר, לאחר שאיומיהם לא פעלו את פעולתם, הם עבור לשלב המעשים והשליכו את פצצת הסירחון.

ב'האגודה למניעת חילולי קברים' אומרים ל"כיכר השבת": "ברוך השם שאנחנו בצד שמקבל ולא נותן. אנחנו בצד הטוב של כל גדולי ישראל, שחטפו מאותם אנשים. כבוד לנו לעמוד בצד הנכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר