מי סייע בשחרור 'אסיר יפן'? משפחת גולדשטיין מודה

המלחמה על הקרדיט, סביב שחרורו 'אסיר יפן', הבחור יואל-זאב גולדשטיין, לוותה במסע השמצות חסרות בסיס נגד חלק מהמעורבים. הבוקר, משפחת גולדשטיין מפרסמת מודעת תודה גדולה, ובה היא עושה סדר ברבנים ובעסקנים שסייעו בשחרורו של בנם מהכלא, ומודה להם ולהמוני בית ישראל

חיים שקדי | כיכר השבת |
מודעת התודה של משפחת גולדשטיין

ימים ספורים לאחר שחרורו מהכלא היפני והגעתו לישראל, של הבחור יואל-זאב גולדשטיין, שהיה כלוא ביפן במשך למעלה משלוש שנים, באשמת הברחת סמים, יוצאת משפחתו במודעה מיוחדת בה היא מודה לכל המעורבים בשחרורו.

המלחמה על הקרדיט הייתה בעוכריהם של לא מעט רבנים ועסקנים, ומסכת השמצות - לפעמים חסרת בסיס עובדתי, ליוותה את הפעילויות והניסיונות להביא לשחרורו של הבחור.

כעת, במודעה שמפרסמת משפחת גולדשטיין בעיתון 'המודיע', היא עושה סדר, ומודה לרבנים ולעסקנים שנטלו חלק במשימה הקשה וסייעו בשחרורו של בנם הביתה.

"יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם", נפתח מודעת המשפחה, "מתוך שבח והודיה לבורא יתברך שמו... מרגישים אנו לחובה נאמנה להביע בזה מעומק לבנו ברכת התודה וההוקרה להני שליחי ההשגחה העליונה שהתמסרו בכל לב ונפש שלא על מנת לקבל פרס, בהשליכם נפשם מנגד במשך שלושה וחצי שנים כאשר יומם ולילה לא ישבותו לסייע בניהול המשפט".

"עד שזכינו לנס הגלוי להגיע לרגע המיוחל שבו יצא לאור צדקו שחרורו לחופשי של בננו היקר מחמד נפשנו הבחור יואל זאב בן מירל ריסא חוה שי', לאחר סבל של 42 חודשים ביסורי הגוף והנפש בבית הכלא ביפן", לשון המודעה.

מודים אנחנו

ומכאן, מתחיל פירוט הרבנים והעסקנים שסייעו לבני המשפחה. הראשון הוא הדיין הגאון רבי חיים יוסף דוד וייס (החיד"ו), עליו מעידים בני המשפחה כי הוא "ראש וראשון לכל דבר שבקדושה".

בני המשפחה ממשיכים ומפרטים את העסקנים שסייעו במלאכה הקשה: "ואתו עמו העסקנים הנכבדים רמי המעלה אנשי החסד והמעש, הרה"ח אלימלך בינדינגר - אנטוורפן, הרה"ח אהרון ניזרי - לונדון, הרה"ח יהודה יאקאב - בני ברק, ועמם העסקן הנכבד הנודע לתהילה שליח חב"ד ביפן הרה"ח בנימין יחזקאל אדרעי, שהתמסר בכל לבו ונפשו למענו כל העת באופן נפלא".

"ועל הטוב יזכר הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רב העיר מגדל העמק", נכתב במודעה, "שיצא במיוחד ליפן עם פרופ' בן שחר מומחה בינלאומי באמינות הפוליגרף. הגאון רבי יעקב בלייך, רבה של קייב, שיצא מספר פעמים ליפן לעמוד לימין צוות ההגנה במסירות נאמנה. הרה"ח משה דוד נידרמן - ויליאמסבורג, שהופיע במתן עדות בבית המשפט שהשאירו רושם עז על הרכב השופטים".

לקראת סיום המודעה, מודים בני משפחת גולדשטיין להמוני בית ישראל שנשאו תפילות להצלתו ושחרורו של בנם, וזכו שתפילתם לא שבה ריקם.

בני משפחת גולדשטיין, לא שוכחים את האסיר השלישי שנותר מאחור וממתין להכרעה בבקשת הסגרתו לישראל, ומבקשים מהציבור להמשיך ולהעתיר בתפילה עבור הבחור יעקב יוסף בן רייזל, שישוב לחיק משפחתו בקרוב.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

מודעת התודה של משפחת גולדשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר