אלפים עלו לציונו של ראש ישיבות הנגב רבי יששכר מאיר זצוק''ל

במלאות שנה לפטירת מרן ראש ישיבת הנגב הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצ''ל, עלו השבוע אלפים מתלמידיו מכל רחבי הארץ לציונו. העלייה לקבר הוקדמה בהוראת גדולי ישראל שליט''א מפאת קדושת ימי החנוכה. במהלך היארצייט מסרו גדולי תלמידיו דברי התעוררות והתחזקות, וכן תלמידים רבים העידו על ישועות גדולות אשר נושעו בתפילתם על ציונו של ראש הישיבה

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
(משה כץ)

במלאות שנה לפטירת מרן ראש ישיבת הנגב הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצ''ל, עלו השבוע אלפים מתלמידיו מכל רחבי הארץ לציונו. העלייה לקבר הוקדמה בהוראת גדולי ישראל שליט''א מפאת קדושת ימי החנוכה.

בתפילה המרכזית שהתקיימה ביום ג' השתתפו מאות תלמידי ובוגרי ישיבות 'הנגב' מנתיבות, זרועה ושדרות, וכן אלפים מתלמידיו וכל בני הקהילה בנתיבות אשר התכנסו לתפילה לעילוי נשמת ראש הישיבה אשר הקים עולה של תורה והפריח את שממת הנגב למעלה מיובל שנים בהרבצת תורה והקמת ישיבות, מוסדות חינוך וכיהן כאביהם הרוחני של תושבי הדרום.

במהלך היארצייט מסרו גדולי תלמידיו דברי התעוררות והתחזקות, וכן תלמידים רבים העידו על ישועות גדולות אשר נושעו בתפילתם על ציונו של ראש הישיבה כאשר הפך המקום לתל תלפיות שבו שופכים אלפים רבים מכל רחבי העולם את ליבם לישועות. יצוין כי כמה מתלמידיו של ראש הישיבה החליטו לתרום מהונם על מנת לארגן ולסדר את כל אזור הציון מחדש לרווחת המתפללים בכל תקופות השנה בחורף ובקיץ, וכבר בשבועות הקרובים יחלו העבודות באזור הציון.

בשעת ערב התקיים בביתו של ראש הישיבה זצ''ל לימוד המשניות בשילוב סיום מסכת וסעודת מצוה לתלמידי הכולל ומתפללי ביהמ''ד "בית הרב", וכן לתלמידיו הקרובים של ראש הישיבה אשר זכו גם לאחר פטירתם, להמשיך ולהחזיק את עולה של תורה וליטול על עצמם את החזקת הכולל ושאר פעולות החסד היוצאים מביתו שבנתיבות. ראשי ישיבת הנגב וכן ראשי הכוללים העלו בדבריהם את מצות "נר איש וביתו" של ימי החנוכה שבס''ד זוכים להמשיך את האור הגדול של תורתו בלימוד של אברכים מסלתה ושמנה של נתיבות בבית תלמודו בו היה הוגה בתורה בשנותיו האחרונות.

לקראת יום היא''צ שיחול בעוד כחודש ימים לאור העובדה שפטירתו של ראש הישיבה אירעה בשנה מעוברת -כה' בטבת, צפויים להיערך בנתיבות עצרות מספד בבתי הכנסת ובתי המדרש בקהילת נתיבות וכן בהיכלי ישיבות הנגב, כאשר למרות הזמן שחלף, מתקשים תלמידיו הרבים מכל רחבי העולם לעכל את האבידה העצומה של העיר נתיבות, אזור הנגב ועולם התורה והישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר