בני-ברק: הטמנת פח אשפה גרמה למהומה

מהומה הבוקר (שני) ברחוב יואל בבני-ברק: צוות עובדי הריסה של מנהל התברואה של העירייה, בליווי פקחי השיטור העירוני ושוטרי יס"מ, הגיע לבצע עבודות חפירה באיזור - אלא שהדבר גרם לכעס בקרב מתפללי בית-הכנסת הליטאי, 'נאות יוסף', הנמצא בסמיכות. לטענתם, העירייה ביקשה לנקום

ישראל כהן | כיכר השבת |
((צילום: ישראל כהן))

מהומה הבוקר (שני) ברחוב יואל בבני-ברק: צוות עובדי הריסה של מנהל התברואה של העירייה, בליווי פקחי השיטור העירוני ושוטרי יס"מ, הגיע לבצע עבודות חפירה באיזור - אלא שהדבר גרם לכעס בקרב מתפללי בית-הכנסת הליטאי, 'נאות יוסף', הנמצא בסמיכות.

לדבריהם, מדובר בשטח של בית-המדרש ואין לעירייה כל רשות, או סמכות לבצע בו עבודות. מה-גם שלטענתם פגעו הפקחים והורידו את שלט בית-הכנסת ולולא היו האברכים עוצרים אותם - היו ממשיכים במלאכת ההרס.

מנגד, אשר ג'רבי מראשי אגף התברואה ששהה במקום, הסביר לאברכים כי מדובר בהטמנת פח אשפה לתועלת התושבים ומתפללי ביהמ"ד ולא חלילה לפגוע במתפללים.

לדברי האברכים, מדובר בנקמת העירייה לאחר שהנהלת ביהמ"ד סירבה לאשר להם להשתמש בשטח לצרכים עירוניים - החליטו גורמים בעירייה להציב במקום פח אשפה.

"מדובר בחלק בלתי-נפרד ממבנה בית-הכנסת ולא ניתן שיבצעו בו עבודות חפירה והרס ללא קבלת רשותינו", אמרו ל'כיכר השבת' גורמים בהנהלת בית-הכנסת.

"לא ייתכן שראש-העיר שמונה ע"י גדולי ישראל יפגע בבית-המדרש. אנחנו מבקשים להשמיע את דעתינו בפניו ולהיפגש עימו ולהסביר לו את חומרת העניין", הם הוסיפו.

רב בית-הכנסת 'נאות יוסף' ורבה הראשי של רמת-השרון רבי יעקב אדלשטיין שיגר מכתב חריף לראש-העיר, בו הוא מבקש ממנו כי ימנע את העבודות במקום וישמור על קדושת בית-הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר