מיוחד ב'כיכר השבת': הלו"ז המלא

החל מהערב: רבבות ישתתפו בחגיגות סיום הש"ס באירועי ענק ברחבי הארץ

התרגשות רבה בציבור החרדי לקראת כינוסי הענק לכבוד סיום הש"ס, בראשות גדולי הדור ובהשתתפות המונים שיזכו לשמוח יחד בשמחת התורה ● ב-16:00 ייפתח הכינוס הגדול של "דרשו" ב"היכל נוקיה" בתל אביב ● בשעה 18:00 ייפתח סיום הש"ס הספרדי באיצטדיון טדי ● מחר בערב: סיום הש"ס במתחם הרכבת הקלה ● מי יסיים ומי יתחיל את הש"ס? איזה גדולי ישתתפו, והיכן? מי ינאם ומי ישיר? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההכנות ב"טדי" (צילום: כיכר השבת)

אומנם חופשת בין הזמנים החלה היום (שני) בהיכלי הישיבות והכוללים - לאחר צום תשעה באב, אך בכל הקשור ל"תורה" אין חופש. היום בערב יחלו ברחבי הארץ חגיגות הענק לכבודה של תורה, לרגל סיום המחזור הי"ב של לימוד הדף היומי, במסגרתו יסיימו ויתחילו מחדש את הש"ס רבבות יהודים בכל רחבי העולם.

ההתרגשות הרבה גואה בכל שדרות הציבור החרדי לקראת כינוסי הענק, בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור ובהשתתפות המונים שיזכו לשמוח יחד עימם בשמחת גומרה של תורה והתחלתה מחדש.

מדובר במחזור מיוחד של לימוד הדף היומי המסתיים ומתחיל פעם בשבע שנים כשרבים-רבים מנצלים את היום הגדול בכדי להצטרף ולהוסיף 'חיילים' לתורה ומקבלים על עצמם להתחיל את המחזור החדש בכדי לזכות לסיים את הש"ס.

ברבים מהקהילות היהודיות בארץ ובתפוצות וכן בחסידויות שונות יערכו כנסים גדולים על מנת לכבד את התורה ולומדיה ולחבר יהודים נוספים למעגל הלומדים.

אולם שלושת האירועים המרכזיים שייערכו בישראל הינם: הסיום העולמי הערב באיצטדיון "יד אליהו בת"א של ארגון "דרשו", מעמד הענק בראשות מרן הגר"ע יוסף הערב באיצטדיון "טדי בירושלים" והסיום המרכזי שייערך מחר (שלישי) בחניון הרכבת הקלה בסמוך לגבעת רם בירושלים.

סיום דרשו:
קטעים נדירים מהרב אלישיב

'כיכר השבת' מתכבד להגיש את הלו"ז המלא של האירועים ואת הרשימה המלאה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שיכבדו בהשתתפותם את האירועים הגדולים ואף יישאו דברים.

● המעמד הראשון יחל הערב באיצטדיון "היכל נוקיה" ב"יד אליהו" בתל-אביב, בשעה 16.00 בערב, אז ייפתחו שערי ההיכל לרבבות לומדי ואורחי ארגון הפצת התורה "דרשו", בראשות הנגיד רבי דוד הופשטטר.

● בשעה 16.30 תתקיים במקום תפילת מנחה ומיד לאחריה בשעה 17.00 תחל התוכנית המוזיקלית המיוחדת של האירוע התורני, כשמקהלת ענק של 101 ילדי חמד בניצוחו של המלחין החסידי ר' חיים בנט תשורר רצף של שירים חדשים שהולחנו במיוחד לקראת המעמד האדיר.

רכסים, הבוקר. אחד משלטי הברכה שהוצבו בערים החרדיות

את המקהלה תלווה תזמורת מפוארת של עשרות כלי נגינה בניצוחו של ר' רובי בנט, יצויין כי זו הפעם הראשונה בה יופיעו מעל במה אחת שלושת הדורות המוזיקאלים של משפחת בנט שיכללו כאמור את ר' חיים, בנו ר' רובי ונכדו שישירו יחד.

● בשעה 19.15 בדיוק ייכנסו להיכל "יד אליהו" מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כשעל-פי המתוכנן מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א יתכבד לסיים את הש"ס ואילו מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר יכובד בפתיחת המחזור החדש של לימוד הש"ס ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א יאמר את הקדיש, כשלאחר-מכן יישאו הרבנים דברי חיזוק בפני הרבבות.

● במהלך האירוע תוצג בפני הבאים הסרטה מיוחדת של מרן פוסק הדור רבינו הגרי"ש אלישיב זצ"ל בהדרכה תורנית מיוחדת לראשי הארגון, ובנוסף תוקרן הסרטה נדירה של הגאון רבי חיים פנחס שיינברג זצ"ל, מספר - כחודש לפני פטירתו, על פגישתו עם מרן בעל ה"חפץ חיים" זצ"ל, לפני תשעים שנה.

הסיום הספרדי:
כבוד למרן הרב עובדיה יוסף

האירוע השני שייערך הערב, הינו סיום הש"ס הספרדי באיצטדיון "טדי" בירושלים. מדובר במעמד הגדול בישראל כשלמעלה מ-25,000 איש יגדשו את מושבי המקום, ובנוסף האירוע יועבר בשידור חי לאולמות סמוכים.

● המעמד יחל עם פתיחת השערים בשעה 18.00 בערב כשבתוכנית האומנותית צפויה לשיר מקהלת ענק המלווה בתזמורת של שלושים נגנים מעל גבי חמש קומות, בניצוחו של המלחין והמעבד משה מונה רוזנבלום שהלחין שירים חדשים לכבוד המעמד ובהשתתפות גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד וגדול הפייטנים משה חבושה.

ההכנות באיצטדיון "טדי", היום (צילום: כיכר השבת)

● בשעה 20.00 בערב ייכנסו לאולם גדולי ישראל שליט"א, כשבשעה 21.30 בדיוק יגיע למעמד מרן הראשון לציון נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף שליט"א.

● מלבד מאות הרבנים, דיינים, ראשי ישיבות ונושאי משרות תורניות בכירות שהבטיחו את השתתפותם בכינוס, צפויים להגיע לכבודו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, גדולי האדמו"רים בדורנו בראשות כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, כ"ק האדמו"ר מערלוי שליט"א, כ"ק האדמו"ר מבויאן שליט"א וכ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א ואדמו"רים נוספים שיכבדו בהשתתפותם את המעמד התורני הענק.

הסיום המרכזי:
800 מוקדי שידור עולמיים

האירוע השלישי לגומרה ולכבודה של תורה הינו סיום הש"ס המרכזי שייערך מחר (שלישי) בשטח ענק שהוכשר במתחם חניון הרכבת הקלה ליד גבעת רם בירושלים.

מארגני האירוע ניצבים בימים האחרונים מול לחץ אדיר של רבבות אנשים הרוצים להשתתף באירוע אך המתחם מכיל רק כ- 15,000 מקומות ישיבה, כשהשאר ייאלצו לצפות בשידור החי שיועבר ללמעלה מ-800 מוקדי שידור בכל רחבי הארץ.

תזמורת הענק בניצוחו של המלחין והמעבד משה מונה רוזנבלום תוצב ב"היכל הנגינה" שנבנה במיוחד עבורה כשלצידה תשיר מקהלת גברים המורכבת מנציגי כ-30 חסידויות בניצוחו של המלחין החסידי פנחס ביכלר.

יצויין כי במהלך האירוע תוקרן מצגת מיוחדת שתשלב בתוכה עובדות והנהגות מחיי מרן פוסק הדור רבינו הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בשיאו של האירוע המרכזי ייכנסו למתחם הענק מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כשעל פי המתוכנן מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א יסיים את הש"ס ואילו כ"ק מרן האדמו"ר מערלוי שליט"א יפתח את לימוד המחזור החדש.

בנוסף צפויים נאומיהם של גדולי הדור מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר שליט"א, כ"ק האדמ"ר מבעלזא שליט"א, ומרן הגר"ש אוירבך שליט"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר