ארה"ב: מאה אלף איש בסיום הש"ס הגדול בעולם

קידוש השם בארצות-הברית: מאה אלף איש השתתפו הלילה בסיום הש"ס הגדול בעולם, שנערך באצטדיון "מיטלייף" בניו ג׳רזי, במעמד אדיר ומפואר בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. את המשא המרכזי נשא הגרי"מ לאו שסיפר לנוכחים כי הוא קרוי על-שם בעל ה"אהבת ישראל מויז'ניץ זצ"ל ועל-שם רבי מאיר שפירא זצ"ל מלובלין. צפו

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומסך)

קידוש השם בארצות-הברית: מאה אלף איש השתתפו הלילה (רביעי) בסיום הש"ס הגדול בעולם, במעמד אדיר ומפואר בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

כמאה אלף מיהודי אמריקה, גדשו את מושבי אצטדיון "מיטלייף" בניו ג׳רזי, על אף מזג האוויר הסגרירי והגשום, וחגגו את כבודה של התורה.

כבר בשעות הצהריים החלה הנהירה למקום כששעה קלה לפני הפתיחה התמלא ההיכל הענק מפה לפה, בשעה 19:00 (שעון ארה"ב) החל האירוע התורני בתפילת מנחה כשמיד לאחריה פתח הרה"ג שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה בדברי ברכה.

מיד לאחר-מכן כובד הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד בסיום הש"ס, באמירת הקדיש כובד מר ג'יי שוטשנטיין, לעילוי-נשמת מר ג'רום שוטנשטיין ע"ה.

הגאון רבי יצחק שיינר, ראש ישיבת קמניץ, כובד לשאת דברים לזכרו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל. בפתיחת המחזור החדש של לימוד הדף היומי כובד הגאון רבי יעקב הלל, ראש ישיבת "אהבת שלום" בירושלים.

את המשא המרכזי והמיוחד נשא הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי של תל-אביב יפו, שדיבר בשילוב מיוחד של אנגלית רהוטה ואידיש מדוברת וחיזק את הציבור הגדול באומרו "אם ירושלים גורמת לכלל ישראל להיות חברים הרי שלימוד הדף היומי הופך את כל היהודים לאחים ממש".

הרבלאו הוסיף וסיפר לקהל הרבבות: "אני קרוי גם על שם ה"אהבת ישראל" מויז'ניץ זצ"ל וגם על שמו של הרב הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל יוזם ומחולל הדף היומי".

"מי היה מאמין שנזכה לראות מאה אלף איש בסיום הש"ס בארה"ב ועוד רבבות בישראל ובכל רחבי העולם", אמר הרב לאו.

לאחר-מכן החזן יצחק מאיר הלפגוט כובד באמירת א-ל מלא רחמים, כשאת משא הנעילה וקבלת עול מלכות שמים בהתרגשות רבה אמר האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר