ימי הדין יראו אחרת

לנשום את אויר הפסגות של חכמי ירושלים

כולנו יודעים כי נוסח התפילה מיוסד על כוונות עמוקות שרק מעטים יודעים לכוון, לקראת ימי הדין יש לך הזדמנות לעלות טפח מעל הקרקע עם מחזורים מלאי הוד קדומים (תפילה)

הרב סלמן מוצפי ובנו ממשיך דרכו הרב בן ציון מוצפי (צילום: באדיבות המצלם)

ימי הדין קרבים ובאים, כולנו חשים את גודל המעמסה הרובצת על כתפינו. בימים אלו אנו חורצים את גורלינו לכל השנה כולה. מלך במשפט יעמיד ארץ - כולנו נעבור לפניו כבני מרון ונזכה בעז"ה לכתיבה וחתימה טובה.

לא לחינם קבעו חז"ל כי את יום ראש השנה נעביר ברובו בבית הכנסת, ותשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה.

נוסח התפילה שתיקנו לנו חז"ל יש בו כדי לעורר אותנו לתשובה וזו הזכות שלנו, לעמוד בתפילה ולפתוח את הלב וה' ישמע תפילתינו.

חפשו בחנויות הספרים את מחזור קול ציון >>

אך כולנו יודעים כי נוסח התפילה מיוסד על כוונות עמוקות, בכל מילה טמונים תיקונים גדולים ועמוקים, ומכוון כנגד עולמות עליונים.

בדורות קודמים הסתובבו אנשי הסוד קדושי עליון אשר ידעו לפתוח שערי שמים ולכוון ליבם על פי הכוונות. ובפרט בירושלים עיר הקודש אליה עלו מכל הגלויות אנשי מעלה שחפצם היה להיתקדש ולהתעלות במקום אשר בחר ה'.

ירושלים של מטה היתה מלאה חכמים וסופרים שהצניעו עצמם כבעלי בתים פשוטים, חזותם לא הוכיחה עליהם, ואף אחד לא העלה בדעתו שלפניו עומד איש בר מעלה אשר ידיו רב לו בתורת הסוד.

כזה היה החכם השלם רבי סלמן מוצפי, אשר נמנה על אותם אנשי מעלה בירושלים שלפני עשרות שנים.

הם קיבלו במסורת איש מפי איש את עומק הכוונות כפי שביארם רבנו שמעון בר יוחאי זיע"א והמפרש הגדול של צפונות דבריו הוא רבנו יצחק לוריא המכונה בשם האר"י זלה"ה זיע"א ושמרו על סודות אלו בצינעה.

את מסורת המכוונים בירושלים ייסד גאון עוזנו רבנו שר שלום שרעבי זיע"א אשר עמל לכתוב את סידור הכוונות בירושלים עיר קדשנו ואחריהם נאמן ביתם של קדושי עליון הללו הגאון העניו החסיד והמדקדק רבי סלמן מצפי זלה"ה זיע"א, אשר כל ימיו נפשו היתה קשורה בקדושי עליון אלו, והיה מזכיר שמם בחיל וברעדה.

הוא אשר השקיע מיטב שנותיו כאן בארץ הקודש משנת ה'תרצ"ח עד יומו האחרון בשנת ה'תשל"ה, ארבעים שנים תמימות בחכמת התפילה על-פי הסוד, וכיתת רגליו אצל כל שרידי המכוונים אשר בירושלים. גם אסף איש טהור הגהות וחידושים וביאורים על הסידור מכתבי גדולי המכוונים במאה ועשרים השנים האחרונות, וטרח בהם משנת ה'תרצ"ה ועד כמעט שלהי ימי חייו עלי אדמות.

כל אלה נצר חכם סלמן בקרבו ולא גילה אלא לצנועים, עד שבשנים האחרונות ביוזמת בנם של קדושים וממשיך דרכו, הרב בן ציון מוצפי בראשות צוות רחב של תלמידי חכמים מובהקים ורשומים בפשט ובקבלה, אשר מפני צניעותם לא נזכיר את שמם כולם אהובים כולם ברורים, כולם גיבורים - נערך סידור ומחזור לימים נוראים במשך כמה שנים לאורך ימים ולילות במסירות נפש עילאית.

בשעות הבלתי צפויות ולא מקובלות, בדקו וחיפשו בכל זווית ופינה כל מרגלית יקרה וסתומה. כל שם, אותות, שמות הקודש השונים, מוצאיהם, אותיותיהם, וגם נקודותיהם. וזאת כדי להגיש לפני המתפלל את הסדר הישר הקל והנוח ביותר, למען ירוץ בו האיש הנלבב, אשר חשקה נפשו בתפילה בכוונה ובהבנה ביום קדוש זה, ולמען שציבור המתפללים יפיק את מולוא התועלת הרוחנית השמיימית מכל תפילה ותפילה.

גם אם בימים כתיקונם לא כל החפץ ליטול את השם יבוא ויטול, אך בימי הדין הנוראים כולנו רוצים לטעום קמעא מאותו הוד קדושים, לרומם את התפילות שלנו טפח מעל הקרקע ולזכות גם אנו במעט מאותם סגולות המכוונים זי"ע.

חפשו בחנויות הספרים את מחזור קול ציון >>

במחזור תמצאו את נוסח התפילה המדוייק כפי שנהגו גדולי החכמים בירושלים עיה"ק, עם הוראות למתפלל על כל צעד ושעל, תפילות וכוונות מכתב ידו של חכם סלמן מוצפי כולל רקע וביאור לכל תפילה כל אלו מתוך כל ספרי ועל פי הוראותיו הדקדקניות של הרב בן ציון מוצפי שליט"א.

חפשו בחנויות הספרים את מחזור קול ציון >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר