הסטנדר לא התייאש

איש התקשורת בגילוי לב: "הרגשתי שאני מפספס משהו"

לעומד מן הצד נדמה כי לאיש במעמדו לא חסר כלום! הוא מגיש תוכנית יומית, פרשן מבוקש, ואף מצליח גם לקבוע עיתים לתורה. אך דחף פנימי לא נתן לו מנוחה; גילוי לב נדיר (מעניין)

"במקום לעמוד נבוך ולהתחיל לשאול אנשים אחרים או לשאול בספרים, החלטתי שאני יכול גם בעצמי.."- מתי טוכפלד (צילום: יח"צ | שאטרסטוק)

את מתי טוכפלד לא צריך להכיר לכם.

אתם שומעים אותו כל יום מעל גלי האתר, הוא אחד מהשופרות המשמיעים בגאון את קולה של היהדות התורנית.

הוא אף פרשן מבוקש ושדרן בחסד עליון. אך תדעו לכם שהוא גם מלא שאיפות.

לעומד מן הצד נדמה כי לאיש במעמדו לא חסר כלום! אך דחף פנימי לא נתן לו מנוחה.

כאחד שגדל על ברכיה של חסידות חב"'ד וכאחד שחבש את ספסליהם של ישיבות ובתי מדרשות, גם כשיד ההשגחה הביאה אותו לעסוק בתקשורת, תמיד הרגיש משיכה עזה לחזור לבית המדרש ולהקדיש שוב עם מלא כובד הראש, כחלק ניכר מעצם הוויתו, את עיתותיו לתורה.

ברגע של גילוי לב, תפסנו את מתי לשיחה בה הוא מספר לנו על ההחלטה שגמלה בליבו להציב לעצמו יעד שכמוהו כטיפוס על האוורסט, כהעפלה לפסגות - ללמוד ולהיבחן כל חלקי השו"ע ולקבל סמיכת חכמים מהרבנות הראשית.

כשמתי חיפש היכן יוכל לתת דרור לשאיפותיו, היכן יוכל למצוא כלים ואנשים שיעזרו לו בכיבוש היעד הוא מצא את מכון 'למען ילמדו'.

מכון ‘למען ימדו’ מכשיר את החפצים בכך בדרך להצלחה.

שיטת הלימוד הייחודית והליווי הצמוד של 'למען ילמדו' – מכשירים כל אחד להיות עמוד של אור ודוגמא חיה לסביבה! וכל זאת בהקדשת יום לימודים אחד בלבד בשבוע.

הם פשוט מפשטים את האתגר ומאפשרים לכל אחד לעמוד בסופו של דבר בם תעודת יורה יורה!

אז מלבד הכלים של למען ילמדו, עדיין צריך שהתלמיד יגיע עם שאיפות...

מתי, מה הניע אותך לצאת לכזה מהלך?

אומנם בתפקיד שלי אני לא רב, אני לא מוצף בשאלות הלכתיות כל היום, אבל בבית עם הילדים והאישה קורה כמעט פעם בשבוע שואלים על מאכל בשרי שנפל לחלבי, מה עושים עם הכלי או המאכל.אז במקום לעמוד נבוך ולהתחיל לשאול אנשים אחרים או לשאול בספרים, החלטתי שאני יכול גם בעצמי...- זה תמיד הפריע לי.

אז בעצם הבית והיומיום הם אלו שהניעו אותך?

גם בעבודה, שאני נמצא הרבה בכנסת, הרבה מאוד אנשים רואים בי כרב, עם השאלות באמונה והההלכה. אני חושב שכל אחד שלא לומד בישיבה מוקף באנשים שאינם דתיים - פה ושם הוא מוצא את עצמו נשאל שאלות. אם זה שאלות פשוטת שלפחות נדע לענות בעצמנו.

מתי הצלחת לדחוף את זה בסדר יומך העמוס?

אכן שאלה טובה. עד היום לא היה דרך לעשות זאת, כי מי שעובד כל היום, איפה יכול לדחוף לימודים רציניים וממוסדים. עד שקמו אנשי למען ילמדו ופשוט חשבו עלינו האנשים העובדים והקימו לנו מסגרות, בעיקר אחרי צהריים שאנשים פנויים ורק פעם בשבוע. הם בנו את זה בצורה שלא צריך רקע וידע מוקדם כי הכל מנוגש בצורה "הייטקית", חוברות מקוריות, מצגות שהם בעצמם הכינו והכל בהתאמה לבעלי בתים.

תוכל לשתף אותנו בהרגשת הסיפוק לאחר מבחן/תעודה/סמיכה

ההתמדה משתלמדת. כי אחרי כמה חודשים אתה עומד בטקס של 'סמיכה' ומענקים לך תעודה ובאה כל המשפחה וזה נותן לך משהו אחר לגמרי בית. הילדים והאישה רואים שיש להם רב בבית. זה נותן המון.

"זכיתי לסדר כמה חופות....הרגשת הסיפוק היא גדולה..." - הרב מתי טוכפלד בסידור חופו"ק

מעבר לזה - גם סיימתי קורס של עריכת חופה וקידושין ב'למען ילמדו' וברוך ה' זכיתי גם להיות שותף בבניית כמה וכמה בתים בישראל בהיותי הרב ומסדר הקידושין, כך שהסיפוק הוא גדול מאוד תודה לאל.

מילה לסיום?

אין פה עניין של מעמדות. ככל שהמעמד המקצועי שלך גדול יותר ודורשת הכרות עם המון אנשים - דווקא אז זה מגביר את הצורך לדבר הזה. אין דוגמה יותר טובה מזה שאתה לא רק הבוס אלא גם הבוס הרוחני. זה דבר אדיר.

זה מתאים לכל אחד. במינונים קטנים ומתפרסים לאורך זמן". מסכם טוכפלד.

אז זה הזמן גם שלכם - קחו עצמכם בידיים והצטרפו למתי, ולעוד אחרים שכמותו שהצליחו לכבוש את היעד בעזרת מכון 'למען ילמדו'.

נפתחים כעת שתי קורסים - סידור חופה וקידושין / רב בית כנסת - זו ההזדמנות שלכם ! כנסו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר