ש'נשמע ב'שורות ט'ובות:

4 מטופלות יד לאחים מקימות בתים יהודיים

4 צעירות יהודיות, גיבורות שאזרו אומץ לברוח מהכפרים הערביים ולחזור לעם ישראל מקימות בחודש אחד בית נאמן בישראל • יד לאחים: בתוך העבודה הקשה שאנו עושים, אין דבר שנופך בנו כוח יותר מבשורות כה משמחות. נשות המחלקה להצלה מטמיעה עושה לילות כימים להקניית כלים ליצירת קשרים זוגיים בריאים, וברוך השם ההצלחה ניכרת (חרדים)

אסף מגידו | מקודם |
אחת מ-4 הכלות בחתונה, השבוע (צילום: יד לאחים)

ארבע צעירות יהודיות המלוות מזה שנים בידי 'המחלקה להצלה מטמיעה' של יד לאחים אחרי שנות סבל איומות מידי בעליהן בכפרים הערביים, יקימו בחודש הקרוב את ביתן כדת משה וישראל.

סיפורן של הנשים שונה מטבע הדברים אך הצד השווה שבהן הוא הקמת בתים יהודיים למרות כל הסיכויים.

אחת הכלות היא בת לאם יהודייה ואב ערבי שחולצה עם אמה כשהייתה בגיל 5 ומאז היא מלווה על ידי חונכות של יד לאחים שעזרו לה להשתלב ולמצוא את עצמה בחברה. חתונה נוספת תיערך לצעירה שנמלטה עם תינוקה מהבעל האלים והמכה. החתונה השלישית היא למטופלת שהייתה בקשר בן שנה עם צעיר מוסלמי, קשר שנותק בשל האלימות בערים המעורבות ב"שומר החומות" וכעת הבינה את טעותה ורוצה להקים בית נאמן בישראל. החתונה הרביעית היא של צעירה שהייתה במשך שנים בקשרים עם מספר בני מיעוטים ואחרי ליווי וטיפול ממושך שבה למשפחתה ולעמה, וכעת רוצה להקים את ביתה.

שורי קוסטליץ מיד לאחים אומרת כי "מאות רבות של נשים יהודיות שנקלעו לסבך יחסים שכזה מטופלות ביד לאחים מידי שנה ומובלות למקום מבטחים, אבל השיקום והליווי מסתיימים אחרי שנים ארוכות.

"לנשים הגיבורות שעשו את הצעד האמיץ מוצמדות עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות שנותנות להן כוח לפתוח בחיים חדשים ולצלוח את שלל הקשיים העומדים בדרכן – נפשיים, כלכליים, חברתיים, משפטיים ועוד... עקב בצד אגודל הן בונות את זהותן החדשה עד שיוכלו לעמוד על רגליהן.

"סיפורה של כל אישה גיבורה שכזו שמצליחה להקים בית נאמן בישראל היא משהו שאינו מובן מאליו ומהווה שמחה גדולה, ולכן חתונה של ארבע ניצולות בתוך תקופה כה קצרה היא הצלחה ושמחה אדירים".

עוד לדבריה: "בתוך העבודה הקשה שאנו עושים, אין דבר שנופך בנו כוח יותר מבשורות כה משמחות. נשות המחלקה להצלה מטמיעה עושות לילות כימים להקניית כלים ליצירת קשרים זוגיים בריאים, וברוך השם ההצלחה ניכרת".

כיתוב לתמונה: אחת מ-4 הכלות בחתונה, השבוע

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר