בן הגרש"ז אוירבך מתחנן בקולו:

'היוקר מאמיר, הציבור משווע לעזרה כספית'

בנו של קדוש ישראל הגרש"ז אויערבאך מרבני ביתר פונה בקולו לרגל עליית המחירים בכל תחום בחיינו, עבור העוסקים בקמחא דפסחא • מצב מאתגר יותר מבכל שנה (חרדים)

הרב מאיר שמחה אוירבך בקריאתו הנרגשת

כך תשמחו עשרות משפחות עניות בקמחא דפסחא תוך שניות ספורות.

קמחא דפסחא תשפ"ב: במשך כל הדורות, מידי שנה בערב חג הפסח מקפידים בני ישראל לסייע למשפחות אשר לא מסוגלות לממן בעצמן את ההוצאות המרובות של החג: מצות, יין, בשר, ביגוד ויתר צרכי החג.

השנה, עם עליית המחירים בכל תחום בחיינו, עבור העוסקים בקמחא דפסחא – זהו מצב מאתגר יותר מבכל שנה.

עליית המחירים באה לידי ביטוי בכל העולם, ובישראל בפרט, והביאה לקשיים כלכליים בקרב משפחות מעוטות יכולת, הן במחירי המזון, הפירות והירקות, המשקאות, הכלים, התחבורה ועוד.

לתרומה מאובטחת של קמחא דפסחא ישירות בממשק צ'רידי - לחצו כאן >>

עבור ידידיה, תושב ביתר עילית ואב לארבעה, התמיכה של "דורשי ציון" בערב חג הפסח קריטית לקיומו של החג: "ה' יתברך העניק לנו במתנה ילד מיוחד הזקוק להשגחתנו וטיפולנו בלילות ובימים משך כל השנה. אשתי ואני לא מסוגלים לעבוד יותר מסך שעות מצומצם ביום, זאת לצד הלימוד שלי כמה שניתן בכולל, כי אנחנו סביב הילד כל הזמן, הן בבית והן בבית החולים ובטיפולים רפואיים. מידי שנה אנחנו פשוט מקווים שגם השנה יגיע השליח של "דורשי ציון" עם התמיכה עבור המשפחה כדי שנוכל לתת לילדים הרגשה חגיגית ושמחה, כמו כל המשפחות".

הרב אברהם צויג, יו"ר "דורשי ציון" וראש הכוללים בביתר, מספר: "אנו משתדלים מידי שנה לעשות הכל כדי לתת מענה לכמה שיותר משפחות נזקקות, ובפרט לעמלי תורה.

"השנה אנו מרגישים שהצורך בתמיכה גדל אף יותר משנת תש"ע בה התמודדנו בערב פסח עם פרוץ מגפת הקורונה בישראל.

השנה כשאנחנו משיגים סכום X של תרומות, הוא מספיק לכמות נמוכה יותר של משפחות מאשר בשנים הקודמות. עליית המחירים הן באופן ישיר ע"י מיסי הממשלה והן באופן עקיף ע"י גלגול הוצאות היבוא ללקוח – גורמת למשפחות קושי גדול הרבה יותר מבכל שנה.

לתרומה מאובטחת של קמחא דפסחא ישירות בממשק צ'רידי - לחצו כאן >>

בשביל זה אנו פונים מדי שנה בערב פסח ליהודים בכל אתר ואתר ומתחייבים בפניהם כי תרומתם תגיע במלואה, 100%, לידי המשפחות הנזקקות, בלי מתן משכורות לפעילים בפרויקט זה וכדו'. הכל נעשה בהתנדבות מלאה מתוך מטרה להקל על כמה שיותר משפחות לקיים את שמחת החג בהידור וברוגע". "לשמחתנו מדי שנה אנו עדים לסיעתא דשמיא גדולה במגבית זו, כאשר יהודים נרתמים הן לעזור בתרומות, והן לעזור בארגון המגבית והחלוקה בפועל".

מרן הגאון הרב מאיר שמחה אוירבך שליט"א בנו של פוסק הדור הגרש"ז זצוק"ל: "אל אחינו בית ישראל בכל אתר ואתר נדיבי עם ושוחרי תורה, הנני בא בבקשה עבור מצוה גדולה של קמחא דפסחא של למעלה ממאה אברכים אשר לומדים בכולל דורשי ציון בביתר עילית אשר מנוהל על ידי הרב צוויג שליט"א, בכולל הזה לומדים כל מיני אברכים, אברכים צעירים, ממש צעירים, וגם יותר מבוגרים, כאלה שכבר מחתנים. כולם יודעים, המצב משווע מאוד - היוקר מאמיר, בפרט אחרי שיש לנו את שלטון הרשע שמתנכלים לכל דבר שבקדושה ומעלים את המחירים ובפרט באזורים של החרדים, והציבור משווע לעזרה כספית גדולה מחשובי עם, והכל נופל על הכתפיים של ראש הכולל, שיש לו כמה מוסדות ובתוכם המוסד החשוב הזה, שאני גם כן נמצא בתוכו, ואני רואה את מסירות-הנפש למען האברכים, ולכן אנו שוב מבקשים: כל אחד אומר בליל הסדר "כל דכפין ייתי ויכול", כדי שאדם יוכל לומר זאת בלב שלם, שבאמת הוא תרם למען האברכים החשובים בני התורה, כל אחד כפי יכולתו מתבקש לתרום תרומה חשובה וגדולה למען האברכים, ובזכות זה ובזכות הצדקה ניוושע וניגאל ויתקיים מאמר חז"ל "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל" במהרה בימינו"

תרומה לקמחא דפסחא ב"דורשי ציון" היא גם צדקה מעולה למשפחות עניות וגם תמיכה בעמלי תורה אמיתיים!

לתרומה מאובטחת של קמחא דפסחא ישירות בממשק צ'רידי - לחצו כאן >>

פסח כשר ושמח!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר