נוכח סכנות שמד חסרות תקדים:

שורה של נסיונות לחבל בחומת ישראל לצד פתרונות ומאבקי בלימה הוצגו בוועידת החירום של יד לאחים

עדויות קשות על המיסיונרים האורבים ליהודים יוצאי אוקראינה בגבולות • שטח שעליו יקום מתחם מבוצר של דירות מסתור עבור ניצולות מכפרים ערביים • 28 משפחות בעיראק המבקשות להכיר ביהדותן – בית דין מיוחד יקום בהכוונת גדולי ישראל • 220 תלמידים חדשים במוסדות החינוך התורניים בשנת הלימודים הבאה (חרדים)

אסף מגידו | מקודם |
הנתונים שהוצגו לא הותירו מקום לספק באשר למשאבי העתק שמעמידים המיסיונרים (צילום: באדיבות המצלם)

אחרי שעות של דיונים מעמיקים ננעלה 'ועידת החירום' של יד לאחים שכונסה נגד סכנות השמד הרוחני האורב בכמה תחומים, תוך שחבריה מקבלים שורה של החלטות מעשיות ומיידיות במאבק על כל נשמה יהודית. "מדובר בוועדה עם החלטות הרות גורל למען הדורות הבאים" אומרים ביד לאחים.

את הוועידה, בהשתתפות כלל מנהלי המחלקות השונות ביד לאחים, פתחו חברי הנהלת יד לאחים בנתוני אמת עדכניים על הפעילות מצילת הנפשות בגבולות אוקראינה. הנתונים שהוצגו לא הותירו מקום לספק באשר למשאבי העתק שמעמידים המיסיונרים על מנת לצוד נפשות תמימות ברגעים הקשים ביותר בחייהם. מנגד, הציג הרב ליפשיץ את כל צעדי הבלימה שבהם נוקטים אנשי יד לאחים בשטח.

מנכ"ל הארגון, הרב יוסף גנץ, הציג את רף הפניות לעזרה מבנות ישראל הנמצאות בכפרים ערביים שעלה בחדות בשבועיים האחרונים, בעקבות התערערות המצב הבטחוני. פעולות החילוץ קשות יותר בימי הרמדאן שבהם היישובים הערבים שוקקי חיים גם בשעות הקטנות של הלילה. לדבריו, יד לאחים עמל בימים אלו על איתור שטח רחב ידיים שעליו יקום שיהפוך למתחם מבוצר ובו יוקמו דירות מסתור לניצולות, בנוסף לדירות המפוזרות בכל רחבי הארץ במנותק האחת מהשנייה.

ע. רכז 'מחלקת שורשים' ביד לאחים, הנושא אזרחות זרה ועומד בקשר עם יהודים המתגוררים במדינות ערב, הציג את נתוני 28 משפחות המתגוררות בעיראק וטוענות ליהדותן. במקום הוחלט על הקמת בית דין, בהכוונת גדולי ישראל, שיקדם את בדיקת היהדות של משפחות אלו.

עוד עלה בוועידה: 220 ילדים נרשמו ללימוד במוסדות חינוך תורניים לשנת הלימודים הבאה. את הנתון הציג הרב יואב-זאב רובינסון לצד פעולות חינוכיות רבות נוספות שעליהן עמלים אנשיו במסגרת פרויקט 'חינוך לתורה'.

רכז השטח של המחלקה למאבק במיסיון, הרב שמעון אברג'ל, הציג נתונים חמורים על התגברות הפעילות המיסיונרית באמצעות הרשת בקרב בני נוער.

ע"פ הנתונים החמורים הידועים לארגון, מדובר בסכומי עתק של מיליוני דולר המיועדים לפעילות מיסיונרית ברשת אינטרנט. "זוהי סכנה איומה שלא הכרנו מעולם", הם אומרים בחשש רב.

הרב חנוך גכטמן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון, פרש את התכנית המעודכנת למאבק משפטי בניסיונות זדוניים אלו והציג את חומרי ההסברה החדשים של יד לאחים הנשלחים בימים אלו לבני נוער בעלי פוטנציאל מגע עם המיסיון.

במהלך הוועידה נדונה בהרחבה סכנת הגיורים שעלתה רף לנוכח הפרצות האחרונות. הסכנה הנוכחית עלולה להפוך לשיטפון אדיר שתוצאותיו קשות.

הוועידה נחתמה בדברי הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים: "הנתונים שהוצגו מראים יותר מכל כי אנו נמצאים בתקופה קריטית המאיימת להרוס את חומות היהדות בשדות רבים. עם זאת, שורת ההחלטות שקיבלנו, שיישומן החל לצאת אל הפועל באופן מידי, נותן לנו תקווה שנוכל בסייעתא דשמיא לעמוד בפרץ. מרנן ורבנן גדולי ישראל סומכים עלינו את ידיהם ונעביר אליהם את החלטות הוועידה כולן. אנו תפילה ותקווה שנהיה שלוחים נאמנים של כלל ישראל לעצור את הסכנות האורבות לפתחנו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר