בעקבות החוק חדש

חשש כבד מניתוק קשרים עם יהודי עיראק

מדובר בחוק תקדימי שלראשונה אינו מגביל את השלטונות בלבד אלא נוגע לפרט של כל אזרח ואוסר עליו למעשה כל יצירת קשר מכל סוג שהוא עם מישהו מישראל • דו"ח פנימי בארגון מצביע על סכנת אובדן הקשר עם יהודים תוך כדי פירוט שמי שלהם • ביד לאחים עמלים על דרכים אלטרנטיביות שלא יעמידו בסכנה את אותם יהודים אך בד בבד יוודאו כי קשר ההצלה שלהם יימשך (חרדים)

אסף מגידו | מקודם |

בית הנבחרים של עיראק העביר בסוף השבוע שעבר בקריאה שניה חוק האוסר כל "נורמליזציה וכינון יחסים עם ישראל – הישות הציונית", כחלק מניסיונות של גורמים שיעיים הכפופים לאיראן לקבע בחוק מניעה הרמטית של כל מגע עתידי לשלום בין המדינות.

לחוק התקדימי הזה יש גם השלכות אישיות על חייו של האזרח הקטן, שכן לראשונה הוא אוסר לחלוטין כל קשר אישי של אזרחים עיראקיים עם אזרחים ישראלים, בהודעה, בשיחת טלפון, במכתב או בכל דרך אחרת.

מי שעלול להיפגע מכך מאוד הם יהודים המתגוררים במדינה שהחלו לחזור ליהדותם בזכות יד לאחים, לאחר שנחשפו לפעילות העומק של 'מחלקת שורשים' בארגון בשפה הערבית, בשורה של אמצעים ומישורים. בעקבות החוק שעבר בפרלמנט העיראקי הביעו אותם יהודים חשש כבד לגורלם.

פעיל יד לאחים בשיחת זום עם יהודים מעיראק

בדו"ח שהגיש השבוע ראש מחלקת שורשים להנהלת יד לאחים בנושא זה הוא כתב בין היתר: "המצב שם מחמיר מיום ליום ויש פחד רציני. החוק אוסר עלינו למעשה לעמוד איתם בקשר כלשהו, והחשש מפניו כבר נותן את אותותיו בשטח. שלחו לי כבר כמה שאני לומד איתם – ד', מ', ש', שהם מפחדים להמשיך את הקשר ושלא אתקשר ללמוד ולא אשלח את השיעורים היומיים ודברי התורה".

לנוכח החשש לאבד את הקשר עם אותם יהודים שאמור לשמר את גחלתם ולהשיבם למקורות, שוקדים ביד לאחים על דרכים אפשריות להמשך הקשר, ככל הנראה באמצעות מדינה שלישית. ביד לאחים אישרו את הפרטים השבוע ומבלי להרחיב אמרו כי "אחרי שהשבנו את אותם יהודים אובדים לעם ישראל, נעשה כל מאמץ שיידרש כדי לעמוד עמם בקשר, מבלי שייפגעו חלילה או ייתפסו כמי שעוברים על החוק החדש. ננקוט בכל דרך אפשרית אך בטוחה על מנת שיהודים יקרים אלו לא יאבדו שוב לעם ישראל".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר