תופעה מרגשת בבין המצרים:

מוותרים על הנופש בהרים בארה"ב ובאירופה ומגיעים לירושלים

דווקא בתקופת ימי 'בין המצרים' קיימת תופעה מרגשת בה מאות משפחות שנופשים בכל שנה באתרי הנופש בהרים בארה"ב ובאירופה, מגיעים לירושלים • זו הסיבה (תיירות)

הכותל המערבי (צילום: באדיבות המצלם)

תופעה חדשה? אם חשבתם שהלחץ על מלונות ירושלים וחדרי האירוח לאורחים ונופשים, עמוסים בעיקר בתקופת ימי 'בין הזמנים', מסתבר שטעיתם ומי שמחפש בימים אלו מקום לינה בירושלים, מתקשה למצוא חדר פנוי באכסניה ראויה. תופעה חדשה המתחזקת בשנים האחרונות, מביאה המונים מהקהילות בארה"ב ואירופה, להגיע דווקא בימי 'בין המצרים' לירושלים, לחוש מקרוב את אווירת הקודש של ירושלים, לזכות להתפלל מדי יום בכותל המערבי ולייחל ביתר שאת לבניין ביהמ"ק.

מייחלים לבניית בית המקדש | הכותל המערבי (באדיבות המצלם)

מי שמרגישים היטב את התופעה וחווים אותה מקרוב, הם אנשי השיווק בפרויקט היוקרה ג'רוזלם אסטייטס, אשר מדווחים מלבד על תפוסה מלאה במרכז האירוח היוקרתי במתחם 'ברונז', גם על עליה דרמטית במעורבות אורחים תושבי חו"ל בסיורים בפרויקט היוקרה בשנלר. לדברי נציגי השיווק בג'רוזלם אסטייטס, "בירושלים של ימינו, ובמיוחד במתחם ג'רוזלם אסטייטס השוכן בלב ליבה של העיר, ניתן לחוות מצד אחד את יופיה הייחודי של ירושלים, ומאידך - במרחק קצר ביותר ניתן להגיע אל העיר העתיקה והכותל המערבי, מושא ליבו של כל יהודי בכל קצוות תבל".
זו גם הסיבה שבג'רוזלם אסטייטס הונצחו המטבעות היהודיים של תקופת סוף בית שני, עליהן נחרט באותה תקופה הכיתוב 'ירושלים הקדושה', ומטבעות תקופת מרד בר כוכבא שלאחר החורבן, אז ניתן לראות את הכיתוב על המטבעות משתנה ברוח אותם ימים לכיתוב 'לגאולת ירושלים'.

אחד מהמטבעות החרוטים (באדיבות המצלם)

החיבור של פרויקט היוקרה להיסטוריה העתיקה של ירושלים, מודגש במיוחד עם תחילת הבנייה של הפאסיליטיס, כולל מרתף היין בג'רוזלם אסטייטס, כאשר במקביל מתפרסמת תגלית מפתיעה בעיר דוד. מחקר חדש של רשות העתיקות ואוניברסיטת תל אביב חושף, כי באמפורות עתיקות - קנקני יין מלפני 2,600 שנה המתוארכות לסוף ימי ממלכת צדקיהו, סוף ימי בית המקדש הראשון, הנושאים את סמל כלכלת ממלכת יהודה, שנחשפו בתוך חדרי אחסון של מבנים בשתי חפירות ארכיאולוגיות שונות בעיר דוד התגלו שאריות של תבלין הווניל - התבלין היוקרתי, שהגיע לארץ ממרחקים.

מרתף היין בג'רוזלם אסטייטס (באדיבות המצלם)

הקנקנים שנמצאו כשהם מנופצים בתוך מבנים שנחרבו בימי החורבן הבבלי של העיר, התגלו מתחת למפולות הבית. במחקר חדש שהתפרסם בכתב העת המדעי Plos One, פורסמו תוצאות בדיקות כימיות ייחודיות, לזיהוי שאריות של מולקולות שהשתמרו בחללים הזעירים שבדופן כלי החרס. בהם נמצאה עדות ברורה לאחסון של יין. ואולם מה שהפתיע מאוד את החוקרים, היו שיירים אורגניים, המעידים שהיין הועשר בווניל - תבלין אקזוטי ויקר ערך, אשר עד לאחרונה לא היה ידוע כלל שהיה זמין לעולם הישן לפני הגעת קולומבוס.

הקנקנים העתיקים (באדיבות המצלם)

בג'רוזלם אסטייטס אומרים כי אין ספק שההיסטוריה המרתקת של ירושלים העתיקה, לצד היופי וההדר הניבטים בפרויקטים היוקרתיים בליבה של ירושלים, מהווים מקור משיכה עבור מאות ואלפי מבקרים מכל העולם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר