לא כולם יודעים

אשפוז בית במימון קופות החולים - הזכות שלכם!

שירותי אשפוז הבית בישראל, הניתנים במימון של כל קופות החולים, התרחבו בשנים האחרונות לתחומי רפואה רבים ומעניקים אלטרנטיבה בריאה, בטוחה, וזמינה יותר למטופלים הזקוקים לאשפוז או שיקום בבית. • איתמר עופר נשיא ויו"ר 'צבר רפואה' מסביר איך ניתן לקבל את השירות החשוב הזה ללא עלות (אשפוז)

בצבר מספקים שירות אשפוז בית עבור מגוון מצבים רפואיים – במימון קופות החולים (צילום: באדיבות המצלם)

התפרצות הקורונה הגבירה באופן משמעותי את המודעות לאשפוזי בית ואת היתרונות הרבים שלא כולם היו מודעים אליהם. חשוב לדעת כי טיפולים רבים הניתנים בבית החולים יכולים להינתן אצל כל אחד ואחת מאיתנו בבית במידת הצורך ובמימון מלא של קופות החולים, ללא תלות בביטוחים משלימים או פרטיים.

אשפוז בית הוא שירות שבו צוות רב מקצועי של רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות ואנשי מקצועות הבריאות, מגיעים לבית המטופל ולוקחים עליו אחריות רפואית מלאה למשך כל תקופת הטיפול, כחלופה מלאה לאשפוז בבית חולים.

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן >>

"הצוות של צבר רפואה זמין למטופל ומשפחתו 24/7 בכל ימות השנה, ומעניק למטופל את כל הטיפול הרפואי, הסיעודי והסוציאלי הדרוש, כולל עירויי תרופות, בדיקות מעבדה, צילומים ואולטרסאונד, מרשמים, בדיקות ניטור ועוד. השירות ניתן בכל רחבי הארץ, במימון כל קופות החולים ובפיקוח של משרד הבריאות, ושווה באיכותו לזה הניתן בבתי חולים", מסביר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה המפעילה מערך אשפוז בבית עבור קופות החולים מזה כעשרים שנה.

"מזל גדול שיש שירות כזה"

אביה של רחל מירושלים לקה בדלקת ריאות חריפה. "עבור אדם בן 80 עם מחלת לב וסכרת, דלקת ריאות זה סיכון של ממש", מספרת רחל, ששמעה על אשפוז בית מרופא המשפחה. "מאד לא רצינו לאשפז אותו בבית חולים כי עבורו זה כרוך בסיכון רב. ברגע שבקופת החולים אמרו לנו שהוא יכול לקבל אשפוז בבית שלו, זו הייתה הקלה מאד גדולה. הרופא שלו שלח הפניה ובאותו יום כבר הגיע צוות של צבר רפואה לביתו. הם היו מאד מקצועיים ומסורים, וראיתי איך הוא בעצמו מרגיש רגוע יותר שבאים אליו הביתה. באמת מזל גדול שיש כזה שירות אחרת חלילה זה היה יכול להסתיים רע מאד", היא מציינת. "יש לזה המון יתרונות גם למטופל וגם למשפחה."

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן >>

"כ-80% מהמטופלים הזקוקים לטיפול רפואי יעדיפו להישאר בביתם", מציין ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה, כיום מערך אשפוז הבית הגדול בישראל, המטפל ביותר מ- 2,200 מטופלים בכל רגע נתון. "בבית המטופל מוקף בבני משפחתו, באוכל, בחפצים ובסביבה המוכרת והמרגיעה. כשהמטופל בבית, גם המשפחה רגועה יותר, ושגרת החיים שלה יכולה להמשיך להתקיים במקביל לטיפול בחולה. מצב זה הוא לא מובן מאליו כאשר אנו רואים את העומסים בבתי החולים, ואת ההשפעות שלהם על הצוותים רפואיים, על המטופלים ועל המשפחות".

אשפוז בית עבור מגוון מצבים רפואיים – במימון קופות החולים

צבר רפואה מפעילה כיום מספר מחלקות אשפוז בית כפי שמתאר ד"ר צבר: "מחלקת הוספיס וטיפול פליאטיבי בבית אשר כוללת טיפול בחולים במחלות מאיימות חיים כגון : סרטן, אי ספיקת לב, דמנציה מתקדמת, מחלות נוירולוגיות מתקדמות, ומחלות קשות נוספות, במטרה להקל על כאבים פיזיים, חרדות, וקשיים נוספים, ולאפשר איכות חיים טובה ככל שניתן למטופל ולמשפחתו. הטיפול בהוספיס בית ניתן על ידי צוות רב מקצועי הכולל רופאה, אחות ועובדת סוציאלית. שמגיעים לביתם של המטופלים לביקורי בית וזמינים עבורם ועבור המשפחה 24/7, הצוות נותר קבוע לאורך כל הטיפול ומאפשר חיבור בין הצוות למשפחה כדי שירגישו בנוח לפנות אליהם בכל סוגיה.

מחלקת נוספת היא מחלקת אשפוז פנימית בבית - המהווה חלופה מלאה לאשפוז במחלקה פנימית בבית חולים . כאשר הטיפול ניתן בסביבה הביתית הנעימה והבטוחה. הטיפול במחלקת פנימית בבית מתאים למטופלים עם דלקת בדרכי השתן, דלקת ריאות, דלקת בעור, החמרה באי ספיקת לב ומקרים נוספים המצריכים טיפול אנטיביוטי תוך ורידי, ובנוסף מעקב וזמינות רפואית 24/7.

מחלקה נוספת בצבר רפואה היא מחלקת שיקום אינטנסיבי בבית הניתנת כחלופה מלאה לאשפוז במוסד שיקומי במימון קופות החולים – המחלקה כוללת שיקום אורטופדי בבית למטופלים לאחר החלפת מפרק ירך או שבר מורכב, שיקום נוירולוגי בבית כחלופה לאשפוז במוסד שיקומי עבור מטופלים שעברו אירוע מוחי ואף שיקום קימום עבור מטופלים לאחר אשפוז ארוך בבי"ח."

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן >>

מחלקה נוספת שנפתחה בצבר רפואה לפני כשלוש שנים ומעניקה שירות למבוטחי לאומית ומאוחדת, היא מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית. "היה לנו חשוב מאד," מציין ד"ר צבר, "בייחוד לאור מצוקת האשפוז הקשה במוסדות בריאות הנפש בישראל, להעניק מענה לאוכלוסית מטופלים זו, הנוטים להזדקק לאשפוזים חוזרים רבים, ולהתקשות בבניית שגרת חיים מאוזנת לאורך זמן בקהילה." צוות קבוע של פסיכיאטר, אחות בריאות הנפש ועו"ס בריאות הנפש משויך לכל מטופל, ומעניק לו ולמשפחתו מעטפת טיפולית רב מקצועית במטרה לאזן את המטופל ולסייע לו ולמשפחתו לבנות אורח חיים מאוזן בשילוב משאבים הקיימים בקהילה.

כיצד ניתן לקבל אשפוז בית?

"אשפוז בית ניתן במימון קופות החולים, וזו זכות שמוגדרת בחוק עבור כל אזרח במדינת ישראל. כדי לברר על האפשרות הזו ניתן לפנות לרופא המטפל בקהילה או במחלקה בבית החולים בה מאושפז המטופל", מציין ד"ר צבר. "חשוב לדעת כי שיתוף הפעולה של 'צבר רפואה' עם הציבור החרדי ואל מול קופות החולים מתקיים מזה 15 שנה בהצלחה מירבית."

מכלול שירותי הרפואה שמעניקה 'צבר רפואה' מותאם באופן מלא לאורח החיים. ב'צבר רפואה' פועלים בשת"פ עם מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בהכוונת הגרמ"ש קליין שליט"א. מאושפזים החפצים בכך, זוכים לטיפול תוך הקפדה על ליווי ויעוץ הלכתי מלא. בנוסף, הצוותים מותאמים לאורח החיים של הלקוחות, כאשר אחות מטפלת באישה ואח מטפל בגבר. התאמת הביקורים לשבתות וחגים, כאשר לא מדובר בפיקוח נפש, ביקורי הרופאים והאחיות יתקיימו בימי שישי ובמוצאי שבת או חג. בצבר רפואה מקפידים לקבל לעבודה גם רופאים ואחיות וצוותי סיעוד מתוך הציבור החרדי, המכירים הן את אורח החיים והן את הרגישויות.

מהם היתרונות של אשפוז בית על פני אשפוז בבית החולים?

היתרונות של הישארות בסביבת הבית ברורים לכל. מניעת הסיכון של הידבקות בזיהומים, התדרדרות קוגניטיבית אפשרית, ניתוק מהמשפחה, בדידות, והפרעה לשגרת החיים של כל בני הבית.
"כאשר הדבר מתאפשר מבחינה רפואית," אומר ד"ר עופר, "המטופלים יכולים וצריכים לשהות בבית, כשהם נמצאים תחת טיפול ובאחריות צוות רב מקצועי. הבית הוא המקום הנכון, הטבעי, המוכר והנוח ביותר עבורם. אשפוז הבית מהווה פתרון למטופלים רבים, בייחוד לקשישים או למטופלים עם מחלות רקע. בסופו של יום, כשאנחנו לא בטוב, המקום הכי מרגיע עבורינו הוא הבית, לצד המשפחה."

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר