קבלני הקולות: חסידי קרעטשניף התפקדו לבית היהודי

פרשת קבלני הקולות בבית היהודי: בעיר רחובות התפקדו כ-350 חסידי קרעטשניף לבית היהודי, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות במפלגה ובחירת הנציג לעירייה. לפי הדיווח באתר 'סרוגים' כספי ההתפקדות של החסידים ששולמו בצ'קים ובכרטיסי אשראי, הועברו בחזרה למתפקדים על-ידי אחד הפעילים בעיר (חסידים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האדמו"ר מקרעטשניף (צילום ארכיון: כיכר השבת)

פרשת קבלני הקולות בבית היהודי מסתעפת: בעיר רחובות התפקדו כ-350 חסידי קרעטשניף לבית היהודי, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות.

בתחילת השובע התפוצצה פרשת קבלני הקולות במפלגה הדתית, כאשר נחשפה עדותו של קבלן הקולות אמיתי אמרוסי, שסיפר כי קיבל קיבל מאות אלפי שקלים בתמורה לגיוס אלפי מתפקדים לטובת ניסן סלומיאנסקי.

הפרשה נמצאת כעת בחקירת המשטרה, כאשר ח"כ סלומיאנסקי מצדו הכחיש את החשדות נגדו. מקורביו אף הציגו קלטת נוספת בה נראה אמרוסי חוזר בו מהטענות.

כך או כך, בעקבות התפוצצות הפרשה עולים חשדות נוספים לקניית קולות במפלגה. באתר 'סרוגים' דווח כי בעיר רחובות התפקדו כ-350 חסידי קרעטשניף, המתגוררים בעיר, לבית היהודי.

לפי טענות שונות, כספי ההתפקדות של החסידים ששולמו בצ'קים ובכרטיסי אשראי, הועברו בחזרה למתפקדים על-ידי אחד הפעילים בעיר.

המדובר, כך לפי הדיווח, במהלך שנועד כדי לתת יתרון לאחד המתמודדים המקומיים על תפקיד יו"ר הסניף של המפלגה ונציג הבית היהודי בבחירות לעירייה שייערכו בסוף השנה.

ניר, אחד מתושבי העיר, אמר ל'סרוגים' כי "אנחנו תושבי רחובות הזדעזענו מהסיפור, אנחנו מקווים שכל החששות יתבדו, אבל אם ימצא כי יש בהן אמת, אנחנו נעדיף עשייה ללא שחיתות".

לפי הדיווח, המשטרה חוקרת גם את החשדות בפרשה הזו.

כזכור, בעבר כבר דווח כי כ-130 חסידי גור, תושבי שכונת 'חידושי הרי"מ' בתל אביב התפקדו לבית היהודי, על אף שאינם מזוהים עם הציונות הדתית.

למרות שהן לחסידי קרעטשניף והן לחסידי גור אין שייכות למפלגה הדתית, לפי חוקת המפלגה אין בהתפקדותם בעיה. אך החשד הוא כי לפחות בחלק מן המקרים מדובר בשוחד בחירות, ואת החשד הזה המשטרה חוקרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר