התשובה המפתיעה

תשובה ב'אגרות קודש' לחברי הפצוע: יש לערוך סעודת הודיה

בעקבות פציעת האברך החב"די, ר' מנדי ריבקין, בפיגוע הדקירה, חברי קהילתו בגבעת זאב כתבו פ"נ לרבי באגרות קודש, כפי שנוהגים חלק מהחסידים, בבקשה להחלמתו המהירה של חברם וקיבלו תשובה מעודדת כי יש לערוך סעודת הודיה (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כרך מתוך סדרת 'אגרות קודש' (צילום אילוסטרציה: כיכר השבת)

עם היוודע דבר פציעתו של האברך החב"די, ר' מנדי רבקין, התכנסו חבריו מקהילת גבעת זאב לאמירת תהילים לרפואתו המהירה. "כל קהילת חב"ד בשכונה התכנסה יחד מיד עם היוודע התרחשות הפיגוע לאמירת פרקי תהילים לרפואתו וברוך השם התפילות עזרו ומצבו משתפר" סיפר חבר הקהילה, הרב אביעד אודיש, לכיכר השבת.

חברי הקהילה באמירת תהילים להחלמתו המהירה (צילום: איציק אשכנזי)

בנוסף לתפילות, ניסח הרב אודיש מכתב 'פדיון נפש' (פ"נ), בו ביקש רחמים על חברו וכפי שנוהגים חלק מהחסידים, הכניס בין דפי אחד מכרכי ה'אגרות קודש' - לקט מכתבים של הרבי מליובאוויטש עם תשובות והוראות לדורשי עצתו, אשר אוגדו יחד בסדרה המונה 32 כרכים.

התשובה הייתה למשתתפים בסעודת הודאה במוצאי שבת מברכים של חודש אדר ב', תשי"ט. הרבי הביע שביעות רצון מעריכת הסעודה וכתב כי: "ימשיכו על ידי סעודת הודאה זו רפואה השלימה ועד שיחזור לאיתנו בכל המובנים". לסיום, כתב הרבי: "ובברכה שמכאן ולהבא אך בשורות משמחות בטוב הנראה והנגלה".

התשובה המלאה של הרבי ב'אגרות קודש' (צילום: הרב אביעד אודיש)

"פתחתי את האגרות-קודש מיד אחרי התרחשות הפיגוע ושם נכתב כי יש לעשות מסיבת הודיה באדר ב'. הרבי כותב שיש עניין לערוך סעודה" אומר הרב אודיש ומוסיף כי "הרופא הגדיר את המצב כנס גדול לאור העובדה שהסכין לא פגעה בלב או בריאה".

עם זאת, איציק אשכנזי, חבר קהילה נוסף, מציין כי "מסיבת ההודיה תצא לפועל ברגע שמצבו של הפצוע יתייצב בעז"ה".

במקביל, שליח חב"ד בגבעת זאב, הרב בכר, השוהה בימים אלה בניו-יורק, עלה לקברו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, אמר תהילים והתפלל להחלמתו של הפצוע.

השגחה פרטית

"מדובר בהשגחה פרטית. אנחנו לא מבינים.. הכול מלמעלה" אומר הרב אודיש.

בעקבות הפיגוע ופציעת חברך, אתה חושש?

"אנחנו בוטחים בהשם ולא חוששים מאף אחד. היה לי חבר שנפטר בשנתו. אז שנפחד לישון?" הוא משיב.

"בעלי כרגע מורדם ומונשם", אמרה רעייתו של הפצוע בשיחה עם COL, "אבקש מהציבור להמשיך להתפלל עליו שיצא בקלות ויחזור לאיתנו - מנחם מענדל בן חנה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר