בשיחה מהכלא • האזינו

הרב ברלנד: לא לבקש שיורידו מהמעצר, זה כלים לאורות

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הגאון רבי אליעזר ברלנד, אמר בשיחה עם גבאיו מהכלא ביוהנסבורג כי אסור לבקש שיורידו מהמעצר מאחר וכל צער וייסורים זה רק כלים לקבל את האורות • האזינו (חסידים)

הרב אליעזר ברלנד בביהמ"ש ביוהנסבורג (צילומסך: מתוך יוטיוב)

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הגאון רבי אליעזר ברלנד, אמר בשיחה עם גבאיו מהכלא ביוהנסבורג כי אסור לבקש שיורידו מהמעצר מאחר וכל צער וייסורים זה רק כלים לקבל את האורות.

"הכל זה אורות אינסוף, הכל זה כלים לאורות אינסוף", אמר הרב ברלנד וסיפר כי "כתוב 'כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותםארבע מאות שנה', קראתי בהגדה של הרב ברוך אשלג הוא אומר למה אברהם לא מתווכח? מה זה ארבע מאות שנה? שיגיד להשם שיוריד לו קצת, כמו עם עפרון. למה הוא לא מתווכח? למה הוא מקבל את זה כל כך באהבה וברוח טובה?

"הוא אומר שאברהם הבין שאי אפשר לקבל את האורות אינסוף רק על ידי שעבוד לכן הוא שאל 'במה אדע כי אירשנה', אברהם יודע שאי אפשר לקבל מתנה מהשם רק על ידי שעבודים וייסורים".

הרב ברלנד הוסיף ואמר כי "כל פעם שיש לאדם איזה שעבוד או צרה, זה רק להכין לו כלים לאורות אינסוף, כל צרה זה להכין לו אינסוף כלים, אז כשאדם נמצא בצרה הוא לא צריך לזרוק את הצער כמו יוסף הצדיק".

"כשאדם נמצא בצרה תעשה צהר, 'צהר תעשה לתיבה', כל צרה זה צהר לאורות אינסוף ולכן בכלל לא צריך לבקש מהצרה, אסור לבקש בכלל שיהיה פחות, כמה שיותר יהיה צרה על ידי זה עושים כלים לעוד אינסוף, כי השם הוא אינסוף ממש, החסד של השם זה מעל לשמיים, מעל כל דמיון, מעל כל רעיון".

האזינו לדברים באדיבות קו המידע שובו בנים 025875777

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר