הרב חולה, הרשויות לא מאמינות

מקורבי הרב ברלנד: ההסגרה לישראל - ביום שני בשעות הערב

ביום שני בשעות הערב יוסגר הרב אליעזר ברלנד, מיוהנסבורג לישראל - כך לפי דברי מקורביו. גורם בצוות החקירה אומר כי זה "עניין של ימים" • האזינו כיצד הרב מתדרך את חסידיו להיערך (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב ברלנד (צילומסך: מתוך יוטיוב)

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגולה, הרב אליעזר ברלנד, צפוי לשוב לארץ כבר בימים הקרובים, זאת כשהוא יוסגר מהכלא בדרום אפריקה לישראל, בשל דרישתו לחקירה בישראל. לפי מקורביו, ההסגרה תבצע ביום שני בשעות הערב.

גורם בכיר בצוות החקירה ביאחב"ל אומר בשיחה עם "כיכר השבת" על ההסגרה הצפויה כי "זה לא עניין של חודשים ולא עניין של שבועות זה עניין של ימים ספורים".

האזינו: הרב ברלנד מתדרך את חסידיו כיצד להיערך להסגרתו

אחד ממקורבי הרב ברלנד טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי "יש שלוש טיסות ישירות מיוהנסבורג לישראל בכל שבוע, הטיסה המדוברת עליה צפוי הרב ברלנד לטוס לישראל, אמורה להמריא ביום שני בשעות הערב, כאשר הנחיתה צפויה כעבור כתשע שעות בישראל".

קרוב משפחתו של הרב ברלנד המשוחח באורח תדיר עמו אומר ל"כיכר השבת" כי בימים האחרונים הרב ברלנד מתלונן כי חלה במחלה שאינה מאפשרת לו לישון, אך ברשויות הכלא כבר לא מאמינים לו ומסרבים לאפשר לו טיפול.

לדבריו: "בעקבות העובדה שבתחילת מעצרו היתל הרב וסיפר לחוקריו שהינו חולה וביקש לצאת מידי יום לביקור רפואי, ולאחר מכן התברר כי הינו בריא לגמרי וכי הרופא סייע לרב להתל ברשויות החוק, שללו לרופא את הרישיון וכעת רשויות הכלא אינם מאמינים לרב למרות שהינו באמת חולה ולכן מסרבים לאפשר לו לראות רופא".

גורמים המקורבים לרב ברלנד אומרים כי לאחר שנוכחו לדעת בשבועות האחרונים כי כלתה אליו הרעה וכי לא יוכל להמשיך להתחמק מהסגרתו באמצעים חוקיים נתקלים חסידיו של הרב בבעייה לפיה החסידים הרבים מסרבים לסייע כספית למימון המשפט זאת משום שעורכי הדין המקומיים הרימו ידיים והבינו כי המלחמה בהסגרה אינה אפקטיבית יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר