ניצחון חילוני

ניצחון חילוני: החסידים פונו ממקלט המריבה

שופטי בג"צ דחו בסוף השבוע את עתירת חסידות גור והורו לעיריית ערד לפנות את החסידים ממקלט המריבה בעיר ולראשונה לא התקיימו תפילות וסדרי לימוד במקלט (חרדים, אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מגור (צילום:Noam Revkin Fenton/Flash90)

שופטי בג"צ דחה ביום חמישי את בקשתם של חסידי גור בערד למנוע את פינויים ממקלט המריבה בעיר ואכן, בסוף השבוע - נציגי העירייה הגיעו לנעול את המקלט בכדי למנוע את כניסת חסידי גור למקום.

כזכור, בשבוע שעבר פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע, כי יש לפנותם מהמקלט אך בשל ערעור שהגישו החסידים לבית משפט העליון על עצם הפינוי, העירייה נמנעה מלסגור את המקום.

בדיון שנערך בבג"צ, טענו חסידי גור כי העירייה אינה יכולה לפנותם מהמקלט לאחר שהכניסה למקום נעשתה לפני יותר מחודש, ולפי החוק, אם הפינוי לא נעשה בתוך 30 יום מאז הפלישה, אסור לרשויות לפנות את הפולשים.

כאמור, בג"צ דחה את טענת החסידים, ואפשר לעירייה לסגור את המקלט באופן מיידי, בין היתר בגלל ראיות שהובאו על ידי אחת מתושבות השכונה שהעידה כי הפלישה למקלט נעשתה לפני פחות מ-30 יום.

בנוסף, בית המשפט חייב את נציגי חסידות גור בהוצאות משפט על סך 20.000 שקלים. לאחר פסקת בית המשפט הגיעו נציגי העירייה ונעלו את המקלט, תוך החלפת המנעולים, מה שגרם לכך שלראשונה מזה כמה שבועות, לא התקיימו השבת תפילות וסדרי לימוד כפי שהיה נהוג במקום.

יש לציין שבית המשפט המחוזי בבאר שבע עדיין אמור להכריע בנוגע לבעלות על המקלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר