מרגש • צפו

אכל מצות, נפרד מהגויה ושפך את ה'משקה'

הסיפור הבא נשמע סיפור חסידי מלפני 200 שנה: יהודי של"ע יצא עם גויה, נפרד ממנה אחרי שאכל מצות שמורה שקיבל משליח חב"ד, וביער את עגלת השתייה החריפה שלו (חסידים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות הרב אוירכמן)

בשבוע האחרון, במהלך שיחת זום שביצעו שלוחי חב"ד מכל רחבי העולם שלמדו באותו כיתת לימודים בתלמוד תורה, נחשף הסיפור המרגש הבא שהתרחש בשבועות האחרונים בארגנטינה.

את הסיפור, סיפר השליח לחבריו, להם הציג גם תיעוד וידאו של בעל המעשה. על מנת לוודאות את הפרטים מכלי ראשון, בירר 'כיכר השבת' את הסיפור המלא עם השליח, הרב חיים ברוך אוירכמן, המנהל את משרד השלוחים בארגנטינה.

מעשה ביהודי שהיה משתתף בתפילות ובשיעורי התורה בבית חב"ד המקומי, אך בשנה האחרונה, החל להמעיט במספר הפעמים שהיה מגיע, עד שחדל לחלוטין.

"לא הבנתי מדוע", מספר הרב אוירכמן, עד שהסבירו לו כי אותו יהודי החל לצאת עם בחורה גויה מפורסמת, שהקשר ביניהם התהדק עד כדי כך שהוא עבר לגור אצלה, ה"י.

אך הרב אוירכמן, נאמן לשליחות שהטיל האדמו"ר מליובאוויטש, המשיך את הקשר עם אותו יהודי. כחלק מכך, אף שלח אליו מצות שמורה בערב חג הפסח האחרון, כפי שהיה נוהג מידי שנה.

במהלך ימי חול המועד פסח, הופתע הרב אוירכמן לקבל שיחה מאותו יהודי המספר לו: "נפרדתי מהגויה, וחזרתי להתגורר אצלי בבית".

כאשר הגיע לביתו, הבחין כי יש לו עגלה מלאה עם בקבוקי שתייה חריפה, כולם כמובן חמץ גמור, ומכיון והוא לא מכר את החמץ לגוי, שאל את הרב מה עליו לעשות איתם, שכן מדובר בהפסד מרובה.

העגלה עם השתייה החריפה

הרב אוירכמן עוצר את קצב הסיפור ומסביר כי מידי שנה, הוא מביא לכולם טפסים מוכנים כדי שיחתמו על מכירת החמץ, אך השנה בגלל הסגר, רק שלח קישור לכולם ולא וידא שכולם ימכרו את החמץ.

אותו יהודי הסביר לרב כי לא מכר את החמץ, מכיוון והיה בבית הגויה - לה יש בכל אופן הרבה חמץ בבית. הסביר הרב ליהודי כי עליו לבער את החמץ, למרות שווים הכספי היקר.

הרב לא פירט כיצד עליו לבער את החמץ, וסיים את השיחה עם ברכה שה' ישיב לו כגמולו הטוב כמה וכמה פעמים אם יעמוד בניסיון. לתומו, ניגש אותו יהודי ושפך מיידית את כל הבקבוקים לתוך הכיור...

לאחר מכן שלח את הסרטון של ביעור החמץ אל הרב, ואמר לו: "דע לך, מה שנתן לי את הכוח לשפוך את החמץ היקר, היה העובדה שלא ניתקת איתי קשר כשהייתי עם הגויה, והמשכת לדאוג לי ולאהוב אותי".

אומר ל'כיכר השבת' הרב אוירכמן, ידוע הכתוב בזוהר הקדוש כי המצות הם "מיכלא דמהימנותא" - מאכל האמונה. "זה שהוא אכל את המצות בפסח, נתן לו את הכוח לעזוב את הגויה ולבער את החמץ היקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר