יום ההילולא ג' תמוז בלי לנסוע לרבי: איך מתמודדים בחב"ד?

מגבלות הקורונה ובקשת הרבנים שלא להסתכן בנסיעה לציונו של הרבי ביום ההילולא ג' בתמוז, מציב אתגר מורכב לחסידי חב"ד: איך לעבור את היום בלי השהות בציון? • מיוחד (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יחזקאל איטקין)

בעקבות ההנחיות הקשוחות של הקורונה ולאור בקשת רבני חב"ד מקהל החסידים שלא לסכן ולהסתכן בנסיעה לציונו של הרבי מליובאוויטש ליום ההילולא ג' בתמוז שיחול בשבוע הבא, לראשונה מאז יום הסתלקותו של הרבי בשנת תשנ"ד, רבבות חסידים ומקורבי החסידות, מהעולם כולו, יישארו בביתם. היחידים שיורשו להגיע, הם תושבי ניו יורק והסביבה.

מידי שנה בשנה, נוהרים המונים לציונו של הרבי, במהלך ליל ויום ההילולא. כבר בשבת שלפני, 'שבת הכנה' בעגה הפנים חב"דית, שוהים אלפים במתחם הסמוך לציון, ומתחזקים בלימוד בתורתו של הרבי, ומתכוננים ליום הגדול.

השנה, כאמור, הנגיף שיבש את כל התכניות. ועם זאת, בחסידות חב"ד הוחלט לא לשלב ידיים, אלא לאחד את החסידים באמצעות משדר וירטואלי עולמי שיזם ועד פנימי של החסידות המכונה 'ועד אור וחום התקשרות'.

המשדר ינוהל על ידי צוות מקצועי בהובלת המפיק הישראלי רונן פלד, יימשך כשעה, ובמהלכו תשודר הפקה מרתקת שתעביר את המסר של תורת הרבי באמצעים ויזואליים מושקעים.

התוועדות ג' תמוז, שנה שעברה (צילומים: חיים טויטו. הפקה: 'צבעים הפקות')

בנוסף, במשדר ישודרו מראות וקולות מהציון וסיפורים מרגשים של שלוחים וחסידים שצולמו במיוחד למשדר זה. במרכזו של המשדר, ייערך מעמד תפילה מרכזי.

על מסך מיוחד שיוצב במתחם האהל, יוקרנו אלפי המתחברים לשידור, כך שכל אחד ירגיש חלק בלתי נפרד מהעלייה לציון הק', בצל המגבלות שלא מאפשרות השנה לנסוע לציון.

בכדי למקסם את האיחוד העולמי של החסידים, יתקיימו לפני המשדר העולמי גם התוועדויות וירטואליות מקומיות של הקהילות מסביב לעולם, וברגע פתיחת המשדר העולמי, יתחברו כולם יחד.

במקביל למשדר, יתקיימו גם אלפי התוועדויות של בתי חב"ד במהלך יום ההילולא, חלקם באמצעות ה'זום' וחלקם פיזית, בכפוף לנהלים של משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר