בניגוד למל"ל

השרה מירי רגב התנגדה לדרישה לביטול הטיסות לאומן

במל"ל ובמשרד הבריאות ביקשו לקבל את ההחלטה החריגה, אך שרת התחבורה הבהירה כי היא לא מאשרת לפני דיון בקבינט • מסתמן: החוזרים מאומן יבודדו במלוניות (אקטואליה)

(צילום: Avi Dishi/Flash90)

במל"ל ובמשרד הבריאות כינסו היום (רביעי) ישיבה דחופה כדי לדון בסוגיית הרבבות הטסים מידי שנה לאומן, לשהות בימי ראש השנה על קברו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב.

השנה, בשל הקורונה, מנסים בישראל להגביל ואף למנוע את הטיסות לאוקראינה, מחשש להתפרצות המונית של נגיף הקורונה כאשר החסידים ישובו לישראל.

עמליה דואק דיווחה הערב (רביעי) בחדשות 12 כי בין היתר, העלו במל"ל דרישה ממשרד התחבורה לבטל את אישורי הטיסה שכבר ניתנו ליוצאים לאוקראינה.

בישיבה סוכם כי משרד הבריאות יעביר מכתב הנמקה לרשות התעופה האזרחית, שיעניק לה את הסמכות לבטל את הטיסות ואת האישורים.

מי שעיכבה את הצעד החריג, היא שרת התחבורה מירי רגב שהטילה וטו על הרעיון - ודרשה כי יתקיים דיון מסודר בנושא בקבינט הקורונה.

לדברי השרה רגב, אם מדינת ישראל רוצה לבטל את הטיסות לאומן הדבר צריך להתבצע כהחלטה רשמית, שמתקבלת כחלק ממדיניות סדורה, ולא כצעד ביורוקרטי.

במל"ל ביקשו בנוסף לבודד את החסידים החוזרים מראש השנה באומן, במלוניות הקורונה הייעודיות על מנת שיוכלו לפקח כי הם שומרים על הבידוד כנדרש.

יצוין כי בקריאה המשותפת לממשלת ישראל ולממשלת אוקראינה, נמנעו מאיסור מפורש על החסידים להגיע לאומן בראש השנה, אך הודיעו כי יאכפו בקפידה את ההגבלות המחמירות.

בהודעה נכתב כי "ביוזמתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש השנה זכה למעמד של חג לאומי באוקראינה. עם זאת, יש לכך משמעות החורגת מעניין פנימי. בה בעת, המצב האפידמיולוגי באוקראינה ובישראל, כמו גם בעולם כולו, למרבה הצער, לא מאפשר לנו לציין בשנה זו את החג כרגיל כפי שנהוג".

"בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים".

הם הוסיפו, "עם זאת, לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה".

"הממשלות של שתי המדינות דואגות במשותף לבריאות הציבור ולבטיחות אזרחיהן. אנו מקווים להבנה ומאמינים שבשנה הבאה נוכל לחגוג את ראש השנה, כמו גם חגים אחרים, יחדיו וללא הגבלות כלשהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר