שיחה נוקבת

האדמו"ר: 'דווקא אצלנו יש זלזול בחיי הזולת; מה קרה לנו?'

אחרי שהחלים מנגיף הקורונה, נשא האדמו"ר מקרלין שיחה לחסידיו דרך הטלפון • הרבי הסביר כי הוא מבין את הקושי במתח תמידי, אך הדבר הכרחי • האדמו"ר הביע פליאה על המזלזלים בהנחיות (אנ"ש)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

האדמו"ר מקרלין סטולין, נשא דברים לחסידיו בקו פנימי של החסידות, בו הביע פליאה על אלו המזלזלים בהנחיות, ומסכנים בכך חיי אדם.

הרבי, שרק לאחרונה החלים מנגיף הקורונה, פתח ואמר: "הודו לה' שזכיתי לעבור את הנגיף בשלום. עברנו בתקופה האחרונה דבר לא פשוט".

"אדם צריך תמיד להודות להקב"ה 'על נסך שבכל יום, ובטח כשמדובר בדבר כזה שמחליש את הכוחות מאד, אבל צריך תמיד להודות להקב"ה 'עד הנה עזרונו רחמיך'. לא סוד שהמצב הוא רחוק ממה שהיינו רוצים שיהיה. צריך עדיין ישועה גדולה".

האדמו"ר הביע הזדהות עם הקושי לשמור על ההנחיות ואמר, "אני מבין שקשה מאד לאדם להיות במתח תמידי כדי לשמור, אבל זה משהו שחייבים. זה רצון הקב"ה ויש לשמוח עם הזכות שיש לנו לשמור על חיי אדם".

"אדם אסור לו לסכן אחרים ואת עצמו, אסור לאדם להזיק לאחר, או לגרום להידרדרות במצבו של האחר. מה שקורה במציאות הוא לא פשוט בכלל, שומעים על מקרים קשים ל"ע, ולא ידוע מי לוקח אחריות בנושא זה שכל כך צריכים לשמור עליו".

הרבי הוסיף, במילים נוקבות, "לאחרונה יש גם אנשים חשובים שמשום מה התעוורו מעיניהם הלכות פשוטות של איסור להזיק לאחר, ובטח לאור המצב שבו שומעים כל יום על אסונות ל"ע, מצב שאסור להקל בו ראש".

"הייתכן שיש כאלה נעלמו מעיניהם הלכות פשוטות בהלכות פיקוח נפש שזה יסוד היהדות. כולנו שומעים ורואים כל כך הרבה מקרים שאנשים סובלים צער וכאב וחולים ונפטרים".

"מפעים אותי שדווקא בציבור החרדי יש כזה זלזול בחיי הזולת, מה קרה לנו, איך הגענו לשם. למען השם אין להקל בשום דבר, בשום אופן וזה לא משחק ילדים, זה סכנת נפשות ומעיקר הדין".

האדמו"ר מקרלין הוסיף, "לא מצליח להבין איך הגענו למצב שדווקא בתוכינו מתנהגים בזלזול שכזה ביסוד כל כך חשוב בחיים היהודיים, יסוד שתמיד ידענו איך לשמור עליו".

לסיום, אמר כי שמע שגם בקרב חסידיו, חסידי קרלין המקפידים מאוד על כל הנחיות הקורונה, יש שהקלו מעט, "וצריך שיהיה ברור שמה שלא יצא בצורה רשמית, לא יצא מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר