פרסום ראשון

הפילוג בסאטמר: מאבק משפטי על החיידר

ילדים הלומדים בתלמוד תורה סאטמר בבני ברק, שלא התקבלו לת"ת או שהוריהם לא שילמו, התבקשו להסדיר את העניין - אך ההורים שכרו עו"ד בטענה כי מדובר בהתנכלות מכוונת (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המאבק סביב השליטה במוסדות סאטמר בבני ברק ממשיך לעורר סערה בחסידות, כאשר בימים האחרונים שכרו גורמים המזוהים עם אנשי הגרח"צ מייזליש את שירותיו של עורך הדין יואב ללום כדי שיסייע להם במאבק נגד הנהלת תלמוד התורה בבני ברק.

ל'כיכר השבת' נודע כי הרקע הינו מכתב שנשלח לעשרות הורים שמשתייכים לצד של מתנגדי ההנהלה, לפיו מתבקשים ההורים להגיע בתוך 48 שעות למשרדי הת"ת על מנת לבדוק האם בנם יכול להתקבל לתלמוד התורה, וכי ללא סידור העניין הילד לא יוכל להמשיך ולהגיע לת"ת.

בנוסף, הורים שהחליטו להפסיק ולשלם את שכר הלימוד בחודשים האחרונים, קיבלו אף הם מכתב שבו הם מתבקשים להסדיר את עניין התשלום, וכי במידה והדבר לא ייעשה, "בנם לא יהיה מן המניין על כל המשתמע מכך".

גורם המעורב בנושא אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי עניין הדרישה לרישום נעשה מתוך כוונה להתנכל למתנגדי ההנהלה, וכי היא נעשית לאחר שהתלמידים כבר החלו את לימודים בת"ת בתחילת השנה.

אחד המכתבים שנשלחו להורים

כאמור לאחר המכתבים שנשלחו להורים, הוחלט בקרב גורמים שונים בקהילה לשכור את שירותיו של עו"ד יואב ללום, שכבר שלח להנהלת הת"ת מכתב התראה טרם נקיטת צעדים משפטיים ואף פניה לרשויות בשלל נושאים שקשורים בתלמוד התורה ובשימוש שנעשה בבניין לצרכים שאינם קשורים לדבריו לחינוך, תוך שהוא מציין כי הוא זה אשר מייצג מספר הורים שמייצגים את רוב מניין ובניין של התלמידים.

במכתב מוסיף ללום ומפרט מספר דוגמאות אשר מהווים לדבריו הפרה של החוק, בהם איומים מפורשים בכתב על פגיעה בזכויות הילדים, בגלל אי תשלום שכר לימוד של ההורים, יחס מפלה ולא ראוי מצד המנהל לילדים אשר הוריהם מזוהים עם הצד שכנגד, תוך מניעת חומרי לימוד, ואף שימוש בשטח הת"ת לצורך בית כנסת, צעד שמנוגד לחוק.

הגורמים בהנהלת המוסדות אליהם הופנה המכתב, סירבו להגיב לפניית 'כיכר השבת'. אנו נפרסם את תגובתם אם תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר