"ההוא משנלר"

זעזוע בחסידות 'גור': כתובות נאצה חמורות רוססו נגד הרבי

כתובת נאצה חמורה, נגד כ"ק האדמו"ר מגור, רוססה הלילה באשדוד, על דלת ביתו של אחד מרבני וועדת החינוך בחסידות • "הבא אחריך זה ההוא משנלר", נכתב על הדלת, שנצבעה באדום (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כתובת הנאצה שרוססה (צילום: באדיבות המצלם)

הלם וזעזוע בחסידות גור לאחר שאלמונים ריססו הלילה (רביעי) כתובות נאצה נגד כ"ק האדמו"ר מגור.

הכתובות החמורות רוססו על דלת ביתו של הגאון רבי אברהם בנימין זילברברג, ראש ישיבת 'שפתי צדיק' בחצור הגלילית ומרבני וועדת החינוך בחסידות גור.

האלמונים, שזהותם ומניעיהם טרם ידועים, הגיעו ככל הנראה בשעת לילה מאוחרת לבניין בו הוא מתגורר ברובע ח' בעיר אשדוד, וריססו בצבע אדום את שם המשפחה שעל דלת ביתו.

(צילום: באדיבות המצלם)

בנוסף, הם אף הותירו אחריהם את הכיתוב בצבע שחור: "הבא אחריך זה ההוא משנלר", רמז לכך שבית המדרש ומעונו של הרבי שוכנים במתחם שנלר המפורסם בירושלים.

כאמור, הרקע לריסוס הכתובות לא ברור, וטרם ידוע האם יש קשר לפילוג בחסידות כמו גם לתקרית האלימה שהתרחשה השבוע בבית המדרש, ואם יש - למי המניע להתבטא בצורה כזו ומה המטרה אותה ביקש להשיג.

כזכור, ביום שני, אדם שפרש מחסידות גור הגיע לבית המדרש הגדול בירושלים, וביקש להיכנס אל האדמו"ר. הוא סורב, ובמקום פרצה מהומה, כאשר לפי עדי ראייה, בכיסו הוא החזיק גז מדמיע.

(צילום: באדיבות המצלם)

החסידים שהיו במקום, מנעו את כניסתו אל האדמו"ר, הם התקבצו סביבו וחסמו את מעברו בעזרת שולחנות וספסלים. חסידי גור שהיו במקום טענו כי אותו אדם שלב גז מדמיע מהכיס, וריסס לעבר החסידים שהיו במקום. כמה מהם הצליחו להשתלט עליו, ולהוציא אותו החוצה.

חסיד גור שהיה במקום אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר באירוע חמור שטרם היה בחסידות גור. שאדם ייכנס לבית המדרש ויבקש להיכנס לחדרו של האדמו"ר כשהוא נושא איתו גז מדמיע?".

מנגד, חבריו של הפורש מכחישים בתוקף כי הוא זה שריסס גז מדמיע במקום, וטוענים כי מדובר היה במקרה של אלימות קשה שהופנתה כלפיו. לטענתם, מיד עם כניסתו לבית המדרש, הותקף באלימות ואף נזקק לחילוץ משטרתי, שפינו אותו לאמבולנס שהמתין כדי להעניק לו טיפול רפואי.

לפי אנשים המכירים את האדם, מדובר במי שנכנס כל שבוע לאדמו"ר מגור בקביעות, ולא בפורש "שהופיע" פתאום. הדבר ידוע אצל כל מכיריו, וגם הפעם נכנס לשוחח על מקרה רפואי ספציפי - אך הותקף באלימות ונזקק לפינוי לבית החולים.

אמש, שיגר הרב יצחק מאיר טאומן, משפיע בחסידות גור ומקורב לאדמו"רי החצר, הודעה רשמית בעקבות האלימות בבית המדרש. בהקלטה ששוגרה לחסידים, הוא טוען כי אדם השייך לפורשים התיז גז מדמיע בבית המדרש, וכמעט שהצליח להגיע עד לחדר של האדמו"ר מגור.

הודעת הרב טאומן

"לאנשי שלומינו היקרים, מדבר איצ'ה מאיר טאומן אתמול קרה דבר חמור מאוד שצריך לזעזע את כולנו. אדם הידוע כגברא אלימא שעזב את דרך רבותינו והתחבר לקבוצת הממורמרים, הגיע לבית מדרש לשם פרובוקציה וניסה להיכנס לקודש פנימה כשבכיס שלו מיכל גז מדמיע ואף התיז על מתפללי בית המדרש שנזקקו בעקבות כך לטיפול רפואי.

"הבית מדרש נאלץ להזעיק את האבטחה שיוציאו אותו וגם אז הוא לא נרגע, התיז גז וזרע בהלה במקום שבו חסידים באים לשפוך לב ולהיזכר לטובה. בקושי הצליחו המאבטחים למנוע חלילה את מה שהוא זמם.

"שומו שמים, איך יתכן דבר כזה? מנצלים את העדינות שלנו, אנשים שעשו צעד שפוגע בציפור הנפש שלנו יכולים להסתובב בתוכנו בשקט ובבטחה ועוד לשקר ולהשמיץ שרודפים אותם, והפעם חצו קו אדום שהגיעו כמעט עד הקודש פנימה, התפרצו בכוח ומי יודע מה היה יכול לקרות".

"זה דבר שחייב לזעזע כל אחד, שנבין מה מדברים אתנו, ואולי כל זה קרה כדי שאם יש אנשים בתוכנו שעדיין לא מבינים על מה נטושה המערכה יתעוררו כעת ויבינו עד כמה צריך להתרחק מכל שיג ושיח עם אנשים שכאלו".

צפו בתגובת הפצוע (צילום: באדיבות המצלם)

בתגובה לטענות כנגדו, נמסר מהמותקף כי הוא נכנס כהרגלו מדי חודש לרבי מגור לשוחח על מצב ביתו המונשמת מזה שנים, והוא אינו נמנה על קהילת הפורשים. עוד הוא טוען כי הוא הותקף באלימות קשה בבית המדרש. על ידי 30 אברכים מכיוון שנחשד כמשתייך לפורשים, וחולץ לבית החולים על ידי כוחות משטרה ומד"א.

לדבריו, איש לא הותקף בגז מדמיע. ההיפך הוא הנכון. הגז הוצא מכיסו של המותקף על ידי התוקפים כשרוקנו את כיסיו והחרימו את כל תכולתם שנשארה עדיין בידיהם. כפי שנראה מהתמונות מחוץ לבית המדרש, איש לא נזקק לטיפול רפואי, וכוח מד"א פינה נפגע אחד ויחיד מהזירה שהותקף קשות.

לסיום, המותקף פונה להנהלת בית המדרש דגור "לחדול מהמשך פרסום שקרים וקריאה להסתה, ואנא לפעול בהקדם לפרסום תיעוד המצלמות מפנים בית המדרש מזמן האירוע (שמשום מה מתמהמה), לברר את האמת ולהשכין שקט ושלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר