"בתשרי נהיה בסדר"

תכירו: "התו המשופר", "התו הלבן" ו"התו הירוק"

כאלף שלוחי חב"ד בישראל נערכים לחגים עמוסי פעילות, והפעם עם "תווים" ברוח ימי הקורונה שילוו את הפעילות: "התו המשופר", "התו הלבן", "התו הירוק" ו"התו השמח". וגם: החיזוק המפתיע לשלוחים - ה"שגרירים" (חסידים)

(צילום: ללא קרדיט)

היערכות שיא למבצע חגים תשפ"ב – בצל החשש מסגר ומגבלות: כאלף שלוחי חב"ד וצעירי אגודת חב"ד, נערכים לחודש תשרי הבא עלינו לטובה. זה מכבר הפכו השלוחים למנוע היהודי שמעניק למאות אלפי יהודים טעם יהודי לחגי תשרי באמצעות מעטפת פעילות מלאה, הכוללת בתי כנסת ותפילות בימים הנוראים ב'בתי הכנסת הפתוחים', לצד סיוע גשמי, תקיעות שופר בראש השנה, סטים של ד' מינים, סוכות חב"ד, הקפות בשמחת תורה ועוד.

פעילות זו מתבצעת באמצעות תשתית של למעלה מאלף שלוחים ואלפים מאנ"ש חסידי חב"ד ו'שגרירים' (הלא הם המקורבים) הנרתמים לפעילות חדורים בלהט חסידי למלא את שליחות כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, לדאוג לכל יהודי בגשמיות וברוחניות. בשנת הקורונה האחרונה, חווה צעירי חב"ד ניסיון רב בקיום ואף הרחבה רבה של הפעילות גם בתנאים לא שגרתיים של סגרים, הגבלות ואי-ודאות.

ניסיון זה משמש גם לפעילות חגי תשרי תשפ"ב. תחת הכותרת "בתשרי נהיה בסדר" הוכרזה התכנית שמאופיינת בגמישות ותופעל בהתאם להתפתחויות בשטח. ברוח התקופה כל חג קיבל תו משלו: התו המשופר לראש השנה, התו הלבן ליום כיפור, התו הירוק לחג הסוכות, והתו השמח לשמחת תורה.

כאמור, התוכנית המפורטת תוצג בהתאם למצב בשטח, בסמיכות למועד לחגים. בשלב זה נערכים בצעירי חב"ד לפעילות רגילה, בהתאם לתכנון שהושלם לפני כמה חודשים ובימים אלו כבר מספק המערך הלוגיסטי של חב"ד את כל פריטי חודש החגים, בהתאם לצרכי בתי חב"ד.

פעילות בתי חב"ד בכלל ובחודש השביעי בפרט, מקבלת חיזוק באמצעות ה'שגרירים' - דהיינו המקורבים הפעילים בשליחות מטעם בית חב"ד המקומי, כדברי הרבי זי"ע שתפקידם של השלוחים, לגלות אצל כל יהודי שהוא שליחו של הקב"ה "לעשות לו דירה יתברך דירה בתחתונים".

בצעירי אגודת חב"ד לקחו את הדברים צעד אחד קדימה, ובתקופה האחרונה הוקם מערך להפעלת השגרירים. התוכנית להפעלתם באלול-תשרי 'כפליים לתושייה' שמה, הוצגה במפגש מיוחד לשלוחים ביום רביעי האחרון בכפר חב"ד, במהלכו שמעו השלוחים הרצאות משלוחים ומשפיעים על התועלת העצומה לשליח, להרחבת הפעילות ולמקורב עצמו.

במסגרת התוכנית שהוצגה על ידי השליח הרב חיים הבר, בתי חב"ד יכפילו את הפעילות בסיוע השגרירים. כך ב'מבצע מזוזה' ייקחו אחריות על בדיקת המזוזה בבניין שלהם וסביבתו, וכך גם על תקיעת שופר בר"ה לאחר קורס הכשרה הלכתי ופרקטי שיעברו. בהמשך תוצג תכנית סוכות. השלוחים נחשפו בכללות גם לתוכנית השנתית, במסגרתה יפעילו השגרירים בקשת של פעולות.

בנוסף לתוכנית הפעילות לאלול-תשרי, פועל צעירי חב"ד להקלה כלכלית לשלוחים ולבתי חב"ד ובמסגרת זו הופעל גם השנה 'יריד תשרי' שהפך למסורת בשנים האחרונות וזכה להצלחה רבה. היריד פעל בתחומי סלי וכרטיסי מזון לפעילות חסד, חד-פעמי ומוצרי צריכה, סוכות וד' מינים, וגם אתרוג קלבריה מהודר לשליח. יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אומר כי "פעילותם הנמרצת של השלוחים, בעמל רב ובמאמצים גדולים, הזוכה לתמיכה רבה מכל חלקי הציבור, מאפשרים להביא את חגי תשרי למאות אלפי יהודים מכל סוגי האוכלוסייה המגוונת. זו הגשמת בקשתו של הרבי - להביא את שמחת החגים לכל יהודי ויהודייה".

(צילום: חיים טוויטו)
(צילום: חיים טוויטו)
(צילום: חיים טוויטו)
(צילום: חיים טוויטו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר