במפגש האדמו"רים

הרבי מסאטמר חשף: כך גילו את ההזנחה בציון בסאדיגורה

הרבי מסאטמר הגיע לביקור גומלין באכסניית הרבי מסאדיגורה. במהלך השיחה, חשף הרבי מסאטמר, את ההזנחה שהוא גילה בבית העלמין בסאדיגורה, שהובילה לרכישת המקום (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
פגישת האדמו"רים (צילום: באדיבות המצלם)

האדמו"ר מסאדיגורה המסיים היום את ביקורו בקרב חסידיו בארה"ב, ביקר במהלך השבוע אצל האדמו"ר מסאטמר (מהר"א), כאשר לאחר מכן, בשעת לילה מאוחרת, הגיע הרבי מסאטמר לביקור גומלין באכסניית הרבי מסאדיגורה בבית הנגיד ר' חיים טאגער בקרית יואל במונרו.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הביקור עלה הקשר בין החצרות החסידיות, תוך שהרבי מסאטמר ציין כי כבר בחיי האדמו"ר ה'ישמח משה' מסאטמר זצ"ל, היו נוסעים בג' בחשון, יום ההילולא של הרה"ק מרוז'ין, אל ציונו שבעיירה סאדיגורה.

עוד הוסיף הרבי מסאטמר, כי לפני יותר מעשרים שנה הוא נסע בעצמו לסאדיגורה להשתטח על הציון הקדוש ביום ההילולא, שם הוא גילה לחרדתו את ההזנחה הגדולה השוררת בבית העלמין והציון, כשהגויים המקומיים ששלטו בשטח לא נקפו כמובן אצבע לפעול לשינוי המצב.

הרבי סיפר כי לאחר שחזר מאותה נסיעה הוא לא מצא לעצמו מנוח מביזוי הקודש ומהסכנה הנשקפת לשלימות המקום בהעדר בעל הבית חוקי, והוא שיגר מכתב לארץ ישראל, אל האדמו"ר ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זצ"ל ובו פירוט מלא ממה שראו עיניו בעת העלייה לציון.

המכתב שהגיע כמובן אל האדמו"ר ה'עקבי אבירים' עורר סערה גדולה, ובהוראתו כינס בנו האדמו"ר ה'עטרת ישראל' זצ"ל את נדיבי ועסקני החסידות שהחלו לפעול מייד לגאול את השטח של הציון וסביבתו ולתקן את המקום, כולל הסדרת בניין ה'קלויז' שהקים האדמו"ר הראשון מסאדיגורה בעיר, ששופץ אף הוא.

הרבי מסאדיגורה אישר את פרטי הסיפור והוסיף להרחיב בדברי הצדיקים על מעלת הרה"ק מרוז'ין, כשהרבי מסאטמר מציין כי בימיו של הרה"ק מרוז'ין היו נוסעים אליו כל צדיקי הדור, ובסיום הביקור העניק הרבי מסאדיגורה לרבי מסאטמר את הספר 'עטרת ישראל' משיחות אביו הרבי זצ"ל, והרבי מסאטמר העניק לרבי מסאדיגורה את ספרו 'לב אהרן', תוך שהוא ליווה אותו לרכבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר