דיין האמת

מגדולי תומכי עולם התורה: הנגיד הרב חיים שימל ז"ל

הרב חיים שימל זצ"ל, מגדולי תומכי עולם התורה ומתושבי שכונת קטמון בירושלים, הלך לעולמו בגיל 90. 'כיכר עם קווים כלליים לתולדות חייו, מלייפציג שבגרמניה ועד ישראל (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
שימל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בירושלים נפטר היום (ראשון) הנגיד החשוב והמפורסם הרב חיים שימל זצ"ל, מגדולי תומכי עולם התורה ומתושבי שכונת קטמון בעיר, בן 90 בפטירתו.

המנוח נולד בלייפציג שבגרמניה לאביו הרב בנימין זצ"ל, ולפני המלחמה האיומה, בעת שהנאצים ימ"ש החלו להרים ראש ולפעול נגד היהודים, החליטו ההורים לברוח ובניסי ניסים של ממש הצליחו להגיע ללונדון, כל זאת ימים ספורים לאחר ליל הבדולח האכזרי.

בלונדון הקים אביו את בית המדרש 'רבי חונא' על שמו של הרב אלחנן הלפרין זצ"ל, ובהגיע לפרקו נישא המנוח לרעייתו, יחד הם תרמו מהונם לצדקה ולעולם התורה, בראש ובראשונה לישיבת מיר ולאלפי האברכים והבחורים הלומדים בה.

מכריו מספרים כי לרבי חיים זצ"ל היה סדר יום עמוס במיוחד שהחל בלימוד תורה בשעות הבוקר, עד שעות הצהריים אז היה עובר לעיסוקיו הרבים, ובשעות הערב היה חוזר והוגה בתורה בשקידה רבה.

עוד הם מספרים כי מעשיו היו תמיד בהצנע לכת ובהארת פנים יוצאת מן הכלל, אדם שהיה מלא בשמחת חיים שכולם אהבו לשהות בסביבתו.

לפני מספר שנים עלה המנוח לישראל כאן הוא התגורר בשכונת קטמון בירושלים, תוך שהוא זכה להקים את בית המדרש 'יד בנימין' על שם אביו, שם הוא אף החזיק כולל אברכים שעמלו בתורה ובהלכה במשך רוב שעות היום.

בפטירתו הותיר אחריו המנוח ז"ל את רעייתו מרת חנה תחי', ואת בניו הנגיד ר' יעקב צבי, הנגיד ר' משה, ואת חתנו הרב חיים גוגנהיים, נכדים ונינים הממשיכים את מורשתו ההולכים בדרך התורה וההלכה.

הלווייתו תצא בשעה 16:30 מביתו ברחוב בית העם בירושלים, להר הזיתים שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר